Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Conan arkivarien skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag räknar kallt med att ingen vill cykla med mig
> så jag har köpt hem några flaskor Villafranca
> att mysa med istället.
>
> /H

Jaha, och inte blev man bjuden heller.

Hojade med Velotek när jag inte fick vara med Conny och mysa. Blev en sväng fram och tillbaka på åsen. Inte så tekniskt men hyfsat jobbigt att köra upp och ner hela tiden. Kul med sällskapscykling (11 pers totalt).

Uppsamling av fältet vid Sten Sture:
Follow_me_Sten_sture.jpg

Follow_me_plot.jpg

Mer bilder på https://goo.gl/photos/12oWHFeNVXLRxAJZ9

/Johan

Senast ändrad:
Promenixade en sväng med Hundsson på Jällaleden från Jälla mot Storvreta. Bitvis fint det lilla jag såg så det blir nog ett försök att cykla nån gång.

PmrgDn3Np5NIkqJIZBXLYSuLSmicanl2WywEt6OURZrhM0a2W_KfpId_NQNKxUhycJkvLawIhVsQ-GeYt7Nf9GAtU9Ry-F3Mo6RYyK3HCN-RUVytD8UWP1F6VXGfGvCdSh5dDfeW6qA6kxsaV0Iy-ueirieTNMTGiSVtDIpiMV8hBEUsIt7oRbXQdruvahYmpNAHGnOPZWt4S8rjLNu0Cm7XSj8fpCHO3iGljBbKvl6oSolScQy9p6xozUTuDZf09EY-6SJindkfcSfWbiBwvWMwc93InGpPtTL9RGOQ5DaC4H-cN3my2LB7FIYXpp2jEK01KiSO-6NWQWbeEh65S_AUMCMJI18A4Dvr7c39vv2imclXfRLwhsg3Keq11tfzig2ALTZ2JfoczICXX_VpA_DJHMScBNrkqykKEDQ5uNrMCx8R8kxMOls_0RLKzunaKFW-GbL7U9oF07pvkw_PUjEOhY3KdkWvJez2X1hjB1f5m-SoI5B5NwDdPW2hpQm8seG1nIxl-A4uYzEBDulQqx87UJB53sOPpzQodXWMj68=w471-h837-no

Spottade för övrigt just en bekant Stumpjumper på ett Fordtak utanför köksfönstret.

/Johan

Mmm hällar.

Hmm, var den grön och utan framhjul? Då såg jag nog den när jag cyklade längs Dag Hammarskjölds väg.

EDIT: Det är närmare att ta bilen till Jälla än Plantskolan för mig :)

Senast ändrad:
JojjeM skrev:
> Promenixade en sväng med Hundsson på Jällaleden
> från Jälla mot Storvreta. Bitvis fint det lilla
> jag såg så det blir nog ett försök att cykla
> nån gång.
>

Jälla-Storvreta var dessvärre slöseri med tid för min del. Mycket kånka och stånka. Lunsen och Nåsten är rena cykelbanorna i jämförelse. Rekommenderar att ta en längre rekognosering utan cykel.

JojjeM skrev:
> Det tar jag som en utmaning ;)
>
> /Johan

Jag är på!

Har gått en del av stigen från Storvreta. Såg klart körbart ut. Typ.

Undrar vems cykel ni pratar om :-)

Jällaleden tror jag brorsan har cyklat också men kommer inte ihåg hur det gick…
Jag vill också prova den så glöm inte mig när det är dags!

Jag och Lasse körde en fin svetto-fetto-runda idag i myspysvädret! Fan va fint det är med höstcykling! Inga 30 grader, inga insekter, ingen snö, just nu torrt och alldeles alldeles fantastiskt :-)

DSC_4306.JPG

DSC_4308.JPG

Screenshot_2015-10-17-20-24-23.png

Senast ändrad:
JojjeM skrev:
> Det tar jag som en utmaning ;)
>
> /Johan

Lycka till. Inväntar RR. Bäst att jag börjar fundera på bra bortförklaringar...

Stånkan skrev:
> JojjeM skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det tar jag som en utmaning ;)
> >
> > /Johan
>
> Lycka till. Inväntar RR. Bäst att jag börjar
> fundera på bra bortförklaringar...

Du behöver nog inte vara orolig :)

/Johan

dnleriksson skrev:

> Jällaleden tror jag brorsan har cyklat också men
> kommer inte ihåg hur det gick…

Brorsan här. Minns mest misär från den leden. Kan ju ha kört fel led också men jag vet att jag gav upp och letade mig ut till Rörkens endurospår till slut vilket inte var mindre misär. Och det var säkert inte kortare dit än det varit att avsluta turen. Det var ju också i början av min mtb-karriär så min teknik var inte fulländad vid det laget.

Handen funkar inte ännu. Två veckor kvar med gips! Men har ju en vänsterhand att hålla styret med :)

Trevligt att komma ut lite. Men man ser på din dotters min att hon tycker du är lite snål som inte ger henne en Hope-kittad cykel ;)

WSB skrev:
> Trevligt att komma ut lite. Men man ser på din
> dotters min att hon tycker du är lite snål som
> inte ger henne en Hope-kittad cykel ;)

Haha, Vi har mjukstartat med adaptern till bakre bromsoket som faktiskt är en Hope :)

/Johan

Ohoj seglarvänner!
Blir det nåt i helgen? Kan tänka mig en lunsning eller varför inte lite blandad utförsåkning runt sunnerstaåsen och sluttningen uppåt 255:an osv?
Mvh Valerius Hansson

Hästägar´n skrev:
> Ohoj seglarvänner!
> Blir det nåt i helgen? Kan tänka mig en lunsning
> eller varför inte lite blandad utförsåkning
> runt sunnerstaåsen och sluttningen uppåt 255:an
> osv?
> Mvh Valerius Hansson

Jag vill!

Men inte så snabbt.

s skrev:
> Hästägar´n skrev:
> -----
> > Ohoj seglarvänner!
> > Blir det nåt i helgen? Kan tänka mig en
> lunsning
> > eller varför inte lite blandad utförsåkning
> > runt sunnerstaåsen och sluttningen uppåt
> 255:an
> > osv?
> > Mvh Valerius Hansson
>
> Jag vill!

Sådärja! Trevligt!

> Men inte så snabbt.

Tur! Har svajig kondis och ht.

När kör vi? Kan efter lunch imorn och ganska fritt söndag.

Hmm, lite orolig att min förkylning gjort comeback. Ska se hur det känns. Om det går åt rätt håll borde plantis 13.30 funka.

/johan

s skrev:
> Taget.
>
> Jag är inte superkry jag heller. Tänker mig
> antingen lågt tempo eller kort runda.

Låter bra! En och en halv timme halvslött tempo kanske? Ses!

Jag är också i slutet på en förkylning så det här hade ju passat bra om jag sett det tidigare… Trodde ju att ni var friska och så där läskigt snabba som ni brukar vara :-)

Tempot kan nog beskrivas som "både och". s gasade på bra emellanåt men det var måånga pauser med pumpning av mitt bakdäck och ingående diskussioner om vilken 29:a Hästägarn ska köpa. s skötte sig bra som hemlängtande gnällspik i brist på arkivarier.

När vi kom var pnkcow redan klar med sin runda
Lunsen_24_okt_02.jpg

Lars kastar längtansfulla blickar på Stefans hjul
Lunsen_24_okt_04.jpg

You're doing it wrong
Lunsen_24_okt_05.jpg

Så här trist var det
Lunsen_24_okt_06.jpg

Hmm
Lunsen_24_okt_08.jpg

s tycker att det är jättejättesvårt att köra 26" HT
Lunsen_24_okt_11.jpg

Hetsjägarn på törner
Lunsen_24_okt_12.jpg

Lars demonstrerar svällande biceps
Lunsen_24_okt_14.jpg

Cykling
Lunsen_24_okt_16.jpg

Cykling
Lunsen_24_okt_18.jpg

Cykling
Lunsen_24_okt_20.jpg

Snickerspaus vid trevägskorset. s längtar hem
Lunsen_24_okt_22.jpg

Men först lite mer cykling
Lunsen_24_okt_23.jpg

Full fart på upplandsleden
Lunsen_24_okt_24.jpg

s flåsar
Lunsen_24_okt_25.jpg

Viktigt med tyngdpunkten långt fram
Lunsen_24_okt_26.jpg

Besynnerlig kameravinkel
Lunsen_24_okt_27.jpg

Snart framme
Lunsen_24_okt_28.jpg

Tack för en trevlig tur.
/Johan

Det var faktiskt riktigt najs.

Hur han du ta så många bilder? Obegripligt.
Jag skall slänga upp de jag tog på er i djävulsbacken så fort jag har tagit en liten liten tupplur.

s skrev:
> Det var faktiskt riktigt najs.
>
> Hur han du ta så många bilder? Obegripligt.
> Jag skall slänga upp de jag tog på er i
> djävulsbacken så fort jag har tagit en liten
> liten tupplur.

Lammungebacken menar du väl?

Det undrade jag med efter Neils "follow me ride"! Jag hade fullt upp med att hålla gruppen inom synhåll och Johan bombar upp några hundra bilder efteråt :-)

Då körde han ändå ss på en riktig upponer-runda…

Stiligt med bilder! Stjärtbilden blev ju ok ändå.
Jo, fick faktiskt 29-feeling idag på Thumpern. Även s Törner men svårt att känna nåt med spd-pjuck på plattisar.

Kul tur boys!

Lulle skrev:
> s skrev:
> -----
> > Det var faktiskt riktigt najs.
> >
> > Hur han du ta så många bilder? Obegripligt.
> > Jag skall slänga upp de jag tog på er i
> > djävulsbacken så fort jag har tagit en liten
> > liten tupplur.
>
>
> Lammungebacken menar du väl?

Det beror på om man kör originalspåret över rotmattan eller lallar upp till vänster där trädet stod tidigare. Se §13.

s skrev:
> Viktigt med tyngdpunkten långt fram
>
> Jätteviktigt

Ja, det framgår ju med all önskvärd tydlighet :)

Funderar på att rulla en Nåstenklassiker vid tvåtiden. Nån som är intresserad?

/Johan

snickarklas skrev:
> Härliga bilder!

Tack.

Idag blev det solotrams. För att travestera en känd hästägare så fick jag lite fotofeeling och gick bananas med självutlösaren. (jag är ju inte så haj på data men tror att bilderna ska vara klickbara för större format)

NHyVII86kIQ4rUb_2IXMWR1-Gc8JuOG65bO3Kf3OTfyDj2GexXfFnR-y2zUUxbSsFJztKDGIX66wVGk2jHnZVZlUlbsbPsEweYIRKFNY64AXsC9V8XSyR_rYmbPrSf5vcEXfuwyflP-v-uo-qyNM8Rum4h3ECLmDeRoSRD5bvvgi_TVFdEbIQnyOLWAscPjFCiBwJfhBitnmZqd6tBlWeT-5nHlon6CITqquYIMFQEcqPzCJDFzPh1vsnGafNKLxpjt1wLmGtHw1zU7eYsIa804gUZQoH5gO-uTF82_-73J5nZTt3ukl2cISrenl8tP5tlR_kK9CcGbcdYql4TnD1spMyiZViEsL0yv9bKmXMdr4tU6XsL6AJCrTLjUkXaY9H4EK5DUYoLcDB-8M4FDvRC_ECu5yUow7Ma5iSqFZm-IIfmf1R8f1L5spXSyL1tSMme4Am0NPVPEX1asxf15Pv9A2NbaiYYqW2SymO-Iz2s4iNsxzbZqr9ENuXzqAu2jY61S8WFW9vjeG22uTIN3gcbW9-kkts5ciCUOKxsLSri0=w1116-h837-no

A88TlSMTyZKpmE-b2ArW7-M3hQ82r6OCfk-LeV4bucNDY6jUHGlI0TlIaxIJxF1ZeoXm3XuGjHsDZ3j-frNa-TNb_F5uZnUafHTag3HMmyFZN5zqBbK4c2rxh4iDio-QBevkLZpuikB4nacW65Idp3_OdiyuWnzJYuNJWvKRayl3B3CGa4_o07_wPcaH6ElqgrGc9mdzcxDt7WLJDSQsGGHl7yFENSjsvMPeUbfh6IrMssMwCADKEnPeWkuUm1DuMt-4fuupSS8o41ckzdnZPxba9IBtSN_fiz_5UHQWg8ZGRqQ-O38g42hCoAdxMZA8VXPlGmLdSxXzYyfcfOMxOHrFswRkq7upOX0d-REG_hHKpzph0XAvyIIIt0FiMb03eq2MCZP9KP0cVEv8-no7L3zgI9DIDq5smila-IyPzmvEcExFGTFykAUi4NTXzoPTktJ5CSF1JPIxsipPxNvqAsg8kHdE-x0HLBGTSJdnZHcw95UiM8CUmHArDmhnZeqroDZQBwncZLeypd50eyBKffOizY7NFjobp5yqZkia4C0=w1116-h837-no

o_W4Sc3VCJK-9L_bnLJB3HvMvfQtJQ13uNkuPqETsHapwIJhR9HQSvvUiKOr9B-LryeFJe98UFO_7jdPH_ZpGKn7VDL1gTCHVVhjCvTA_cWpn9ebl2A3fWQWuyPbkt6AcFHteBUczxX-JgTBXVWp2PRNsjGGG9peZhT_oFZX87iPLv6VbNQatSQL8y3oSHKZUHpcddOpk-xfwgSzTMbJHfbLGAB9CuMJDvE5KA4gq_n4T-9yxCChtCn0a9uf2R0NMY706IhPSnw0JBAoaYzfbQ8wmUK4FvTujWa-VAtublzp-JlE6hXlV9Mwfzj-oMiwnm-RpS77VtCfCzml6zvsKPQRrDFrywRd7mwQbTvn5nIcA3izpABqXJjRshOicbX-0qkV7EK1WohLjbUhlS3ntAd7NVG2QSKjLDFvIDQo_2Y_tsK85jYWURXBh07agvmBMgmSrHyQtGrnGAaURAYd5okeG9mPPdUEkSqJDBFXPebC1B92S3s1-WCh_0PW1AHwp6AoHPVIjU5SrOkZQiuGhX1IntLhX8rZvkQ1GeJHD70=w1116-h837-no

RmE4Qkh-Hxg_QGXUWDrpl-WzSOd75WqVi0O7pooSLLuX7nwzXZSHepi1NU4sdJAaNetceezNzFTt-iNrVfkXVU9JoBzcxWrWDsTzMnfKt7LYjK6WQcQptzMnxQ7WbDeY6zAV0ycwxTTYTKYOqjtw7ACkwtky_3MRDI6ETHMmQCfpZZqIzKAPfLINv5nH1O6xoygfNNDnfl0HLWvR7zvcKdB62_fRv1uMb1X71a1jhjBy1QWJ6RJdcvcRMUT6Cx5zF6X7pe4GKzUATpD2B_BRLuNV3TCIHv5LOiXo7YDiXpThj5lRwGqDXWVCsEmrME4mNnEy8kVhuA33kmxmxDgFDl8XMwQRRKG_M9bDt08uKKFb3LN6P3ff-gN8Gfzr2_-3bzVaLtIWHKZA2isZylEmIN8g1QH_kKJFnAj1AkZwvyGjOdJLcDIr0jRydzrNgt_8YaiR3it_kSEJhtgFacrZXrSs-RmOebbcZkzNNWNs8gW77HLPZSuKKLquf-4ht-_adVzsocsJjK9pPTkAyNwL9KaIp8uELpFWv3H8AVayL-M=w1116-h837-no

iiPRRiFf518bMUmXayCCOnQXOr-G339oN_DPnHsomDlN5QkJokMNxjuogAAjA1ZBr_h-Qvg-EFdfx9ykbOIOBIfUCc3otmVte3N1uKkb_yQu_JsS9e2NozbzUBc8ImJb9BJK8YhpeBMX4CJ5gG6xOTzf9nfb8SweYB5a6N7ibStsEii3ecQAlQRS3O0oiEkLgpfKeW-FOwzjl2iu_bjbPXIMPb0Ymv6AUXpvam1BRVP_-pDYFvX9yn53mm3Of17hUI9oGuguJ6tQhmiy3vYDu_D9X6jTCmJBnDLvfDfSsaaNKpHTpdfS7XeQJoq_kev1XNkxsu9hSjk-y0aIFvGHGM9aTHBZNK7O0Geg_2loIWgeGrH2L7krqsN42Kjtz728_2owD4xGwGwc4C8iR207nR_yXN1jfvrotEN8XphKs6kj7uO3GUoFpmrQkivYx6MH3g-X4zJ-vcI3qyOwDrK459eSJZVaZU5ewTKG3b1VOeM68KSuZyF8hmpWQnIQWT-VihL3IAAtXseh89E4LKGxHMu2fXaZG0wSjxtkRrU2aK4=w1116-h837-no

mUAHtFv1sHWuP3dcL-n5i9THqP8A_kVPJUtdXB8VOiWy_ciZwZ1tjsh0erqvZ_hhQhDItOuYSOXda-Da58ALGvFtTgAfwlXElPUB39IndSGfpwoYUUEzXaKjd67oDmV__dVm35J2xs0OcPkBy9yeBLRCk-Wew8r-r6Nt1psrvJKx-txX1ESUJrEzvVAfw7dXNXeQkZL3c-uTBWb69-eonW3puo_wZmQuW3Emo5EQpkCto8OY1r7IVnn5e8ADgKoryOKTxro7QBh1YbAEocRU1LEb9_T-LhlKCmEllA2lj_3Ay4lxiJas18bZUlf-5lhMHXG1xW4JpbFap06sgtzPP0QLP8QV3D4wnJ9vtqx8GLGJ2tqIykeDAmC8pb-n7rLqxqiVvX5OjDNld8hjgWQyx5_bS1QnpYTKcVP09UA6-AkWU5zyGcjWLpsOp6vCbXRTTh9s4j-56Fu9HO78vu9aaxeNEWqlk2H-xZlXvzWGPoyvsjMK51XtfwBFvGsjVzGkAcS3yyozSuTQO66ex1kOjJwxfRN6aGHOtjGx-vkxzzM=w1116-h837-no

wLka6leW5o4lBmtRp4_1Ef_Zh0wv1vWMg8NyeaiFa0fGRfe52mI5Bgc_fZYqOJelqToFIKx1-tToi5uIsJ0uGktfIFZVNJzdmCJyn3K4ycYkrYI9La25VmtyKNcUrnkh3CHEtemGXxNrYjGdTD_qmftjIyl0-nlpbeyGQirtzGZRuu7gT5Y2yaUIjIvAEdk-eE_tSj1XwPWAZNnwPDnnhIn37AKs2HtMvFdkAiXuR5zKcy2YCWtNkxjz7ySOV3E6lFa3CEaLBnY4l4qv5G8J6PAtaT4hTWAj5EIID333VHQSn1nAeLp_vbgQNuDt-YQhIfX_ttLOHUodL394X3mM5pMI3dB9HIx5wfK45OKZVLx7vWkS4MfzjE_iTEdoASAGKaJpemdLBEMSW8SK8JZ79P52gOL5JY_59zAkYPdngPoQXTGnRaUntCdeuTMI7L1P1ooWjwhiOi72UuDUddB2eDVpgMZEfo2udX2hEWPqvB_uR5rcruQQlbIBCzXuGebPRmKSkxEjU0zt18piVw5qTg2ouK2ZkTWe8L7ZTRYCXPg=w628-h837-no

yG-nl7Y2BA0jl8UaqKBPfdNmd16kreHXFcy4CejaB_E9dMZfxvu2NhoW6l5CjowHJnDAnJXci7dJviCpVCZkRSjiTKi8xI-ale8njIPuWzf6TKoGNmmpQyrOfHmDC1Vifw7LJVjM21VjFP69IlFocFb1Qllbbaz71DGKC9xDSwygo0liYRunER4TWbKZXSQTUcqDi155IHNI10hqv-f09dEyuYtN8Myy0tGkmmJAW7DUyjQJCn6oV-UZ0_4Wj-o94704akU02Ppi1U1yzaYhhrTeYB2Uq00kAEDW4yOt30UGnqgOr6K_BbddKTQTfZj7Khdyfq0C8CafXkoE4iomroyQlO4mtwq2gzJbDOwggk2zMHyaZHjoCy1JD0zaaqXoetUcZSyI98cC2PzoKdAUbgAqiWiEaPaTA5n-d15l2uOSBs5TZa1G2732WKbeOdIR6IfoVVnkMf5dRwo-1d8baHVGHT47DRf48l2pyHAjyh40Re72Qxa-OiudhyEvWaJeWzQt5C6CsPCY7lX29HSZox90wcXTGrY6zzOxbtRLif0=w1116-h837-no

Och som en bonus kommer här även en film där jag gör ett nytt försök att svänga vänster:
/Johan

Senast ändrad:
Herrgård skrev:
> Oh riktigt snyggt! Hur sätter du ihop bilderna?

Tack. Det bygger på att kameran har självutlösare som tar tio bilder i följd så man får sätta den i lämpligt träd och cykla förbi "lagom" fort. Sen är det bara att klippa och klistra i valfritt bildredigeringsprogram. Väljer en bild som "master" och klipper ut bara cyklisten från de andra exponeringarna och klistrar in i mastern.

> Känns det som du cyklar i grupp? :-P

Nej, tyvärr inte :)

/Johan

Lås bromsarna helt när du vänder på spången Johan, så kommer det nog gå fint! Ser ut som du rullar bakåt lite. Eller är det 29" flex? ;)

WSB skrev:
> Lås bromsarna helt när du vänder på spången
> Johan, så kommer det nog gå fint! Ser ut som du
> rullar bakåt lite. Eller är det 29" flex? ;)

Tack för tekniktips. Tror jag fattar vad du menar men misstänker att jag skulle tappa balansen med låsta bromsar och jag klarar inte att göra hela manövern i en flowig rörelse. Jag får ge mig ut och träna lite mer på den där vänstersvängen :)

/Johan

Senast ändrad:
Det lallar tydligen runt en björn norr om Enköping. En annan blev påkörd i Tierp i år. Hallå eller, det var la ingen som sa till mig att det finns björn i Uppland innan jag flyttade hit?

Om det står en björn på upplandsleden på väg till torpet, eller mitt på lasses slinga, vad gör man liksom? Är det bara att bita i det sura äpplet och lägga sig ner och självdö? Eller ska man göra ett försök att ta sig därifrån och hoppas stt strava loggar tiden ifall man tar ett KOM samtidigt?

Hjälp.

/Göteborgare...

Tillbaka
Topp