Torsdagscykling i Uppsala - del II

• Trådstartare Trådstartare s
  • Start datum Start datum
Varför ska det vara mulet resten av dagen plötsligt?

Hur var det med bullar? Ska till Ulva hantverksmarknad nu och där finns det nog valmöjligheter :-) Är vi fyra stycken? Om inte någon annan fixat fixar jag!

dnleriksson sa:
Varför ska det vara mulet resten av dagen plötsligt?

Hur var det med bullar? Ska till Ulva hantverksmarknad nu och där finns det nog valmöjligheter :-) Är vi fyra stycken? Om inte någon annan fixat fixar jag!

Är också besviken på vädret, såg ju riktigt fint ut när jag kollade igår :/
Tror vi är fyra. Bullar är gott.

Ja det är typiskt obra. Bara regnet uteblir...

Åh, jag har inte hunnit med några inköp än faktiskt, och det där låter ju extra spännande! ;)

Mulet, nä! Det var strålande fint här på morgonkvisten.

Magiskt vackert med motljus och fukt som hängde kvar i skogen längs med TT:n

IMG_1103.jpg

Cykel i motljus.

IMG_1105.jpg

Cykel i motljus.

IMG_1120.jpg

Och slutligen en bild på cykel i motljus.

Hoppas ni får det lika bra på er tur. Bullarna lär i vart fall bli bättre.

Slår vad om att du drog upp tidigt och cyklade (egentligen) bara för att få slänga upp bilderna i ansiktet på oss mulet-cyklister :P Snyggt oavsett.

Ni vet vad man säger, morgonstund har motljus i mun.

Men framförallt får man äta två frukostar. Bara det är ju värt en hel del.

Tack själv alla, riktigt trevlig tur :-) Plus för kungligt go'fika signerat Daniel - tack!

Som utlovat tog paparazzi-Loftberg lite bilder. Börjar inse min kameras (få) svaga sidor. Lite kämpigt platt ljus att arbeta med, och en hel del rörelseoskärpa. Men jag slänger upp de bästa här iallafall - skärpa eller ej, så är det en tur värd att föreviga ju.

Glada gänget på väg in i Lunsen.
gladagenget.JPG

Ska Loftberg luta cyklar mot träd, ska självklart Loftberg lutas mot träd, tycktes det.
lutande_loft2.JPG

dnl på spång i gräs.
dnl_spang.JPG

Shrue på spång i gräs.
shrue_spang.JPG

Herrgård på spång i gräs.
herr_spang.JPG

Shrue försvinner här iväg över en häll på Upplandsleden från Moralund.
shrue_hall.JPG

dnl attackerar densamma uppför.
dnl_uppfor.JPG

Min absoluta favorit från dagen. Bästa är att den bara hända. Så där. Grabbar som tålmodigt väntar på paparazzi-Loft.
team_shot.JPG

Det obligatoriska fikastoppet observerat från ovan, denna gång vid Fläktanstugan.
team_fika.JPG

Lutande cyklar i mängder (det gillar jag!).
team_fika2.JPG

Vilda diskussioner om hur man bräcker XC-hetsarnas oslagbara KOM, hur snabba stigarna är på vintern och lite allmänt om sänkstolpar. Kunggod choklad dessutom!
team_fika3.JPG

Loftberg skulle tydligen även ligga ner. Väldigt bekväm bänk!
Loft_ligga.JPG

Så skulle det börja gnällas om trötta ben. Nej, nu ska vi köra lite till!
team_tired.JPG

Här försöker man ta bild på en vackert lutande cykel...
luta_cykel_hide.JPG

Drop-möjligheter diskuteras på vad jag vill minnas antingen är Herrgårds rådjursstig, eller S hemliga slinga från Plantskolan. Baklänges bör tilläggas. Kaos!
team_shot_cliff.JPG

När 50% av gänget hade packat in hojarna och vinkats av, fortsatte jag och Shrue en liten extra runda för att jaga ihop till de 32 km hans samvete behövde. Vi hittade en del smått, gott och, för iallafall mig, nytt.
shrue_ministig.JPG

Ja, så var det det här med rörelseoskärpa. Shrue rullar ner över ett blint trippelsteg.
shrue_rollcliff2.jpg

Återigen, stort tack för skoj och härlig tur i gott sällskap :-) Nu är man lite gott mör!

// Erik

Daniel, det ligger någonstans rätt mitt på stigen jag ringat in. I sydlig riktning (annars blir det uppför)! Går nog att droppa också för den vågade. Sketchy landning med rötter och träd på halv-bra ställen bara. Hoppas mitt kladd är tydligt nog :P
karta_luns.jpg

Det ska vara en rödmarkerad led och är skyltad i båda ändarna (korsningarna), så bör vara rätt lätt att hitta. Speciellt om du utgår från Plantskolan. Men den är riktigt fin hela vägen :)

Droppet är precis norr om andkärrsleden på kartan va? Kommer man från norr kan man köra en b-linje vänster runt hällarna, och sen kommer man ner i ett oftast ganska torrt kärr tror jag.

Ja det låter som den beskrivningen är ganska akkurat. Kärret är väl just nu mest bara ganska hårt och en del rötter.

Ser nu också att man GPS-track kukat ur på ett par ställen. Tur att det inte var hets iallafall!

Hann med en skön och lagom tur genom Lunsen innan det bär iväg. Fick med mig två KOM (jag var ju bara tvungen Daniel) och tre bilder. Lutande cyklar så klart. Ganska odramatisk uppdatering, men något måste jag ju ändå bjuda på. Håll till godo :-)

Lyxspång.
spang.JPG

När skogen är som bäst.
luns_upplands.JPG

Till och med lite sol skimrade in mellan träden.
roed_led.JPG

Ha det förbannat fint nu allihopa. Nu ska jag packa!

// Erik

Finfint. Både bilder och Stravaresultat :)

För egen del tog jag det betydligt lugnare en liten sväng med labradortanten ikväll:
Esterpromenix_5sep16.jpg

/Johan

Ja, Jag är sjuk.

Men kan ingen svara på min förbannade fråga istället!!!!!!!

JojjeM sa:
Conan arkivarien sa:
Behöver en påminnelse om hur upplandsleden är ut mot Länna?
Är det helt värdo? eller är det värt att rulla leden?

Är du sjuk eller?
Grundinställningen är väl ändå att all cykling är värdo. Överallt och alltid.

/Johan

Mellan fjällnora och lännabadet är det bitvis rätt rejält stökigt men inte extremmisär. Om man lessnar kan man köra grusväg tillbaka tror jag.

Finns ett stravasegment tror jag som kanske kan ge en fingervisning.

Jag lutade cykel mot stock i pulkabacke på kvällens hundpromenad. Sjukt sugen på lite "riktig" stigcykling.

kvallspromenix_20160912.jpg

Har du cyklat till Länna än Conny?

/Johan

Underbart snyggt lutat. Och vilken magisk dimslöja, ser ut att ha varit redigt skön luft!

I brist på möjligheten att själv luta cyklar, så passade jag på att luta kameran istället. The next best thing eller något...
20160912_155719-01.jpeg

// Erik

Senast ändrad:
Är det någon som brukar cykla lunsen(eller liknande terräng) mitt på dagen vid 13 14tiden på vardagar? Och som inte är elit så man orkar hänga med. (:

Tillbaka
Topp