Sida 6, really?
Edit: Mårten hann före (mina inlägg tar för lång tid helt enkelt). Föredömligt! Snyggt filmat och cyklat också. Lite mer action än vad jag ägnat mig åt i helgen :P
Nåväl, efter min köra-sönder-växel-runda så är jag nu åter i väst. Blivit några enklare turer. Först tänkte jag inte att det var lönt att posta nåt här, men nåja, slänger ihop en liten resumé från de gångna dagarna. Så här är lite turistbilder från Uppsala-importen här nere i Götet:
I fredags var det tungt och blåsigt i Änggårdsbergen. Lungorna hittade någon sorts ondsint vägg. Men utsikten är alltid helt okej!
Lördagens rull ner till Lilla Änggården. Mycket som börjar stå i blom nu.
Samma runda, lite djupare in i skogen. Torrt och fint.
Dagens tur blev mest asfalt och grus, och jag tog mig en kort sväng förbi Slottsskogen. Grönt och härligt.
Vidare ut till havet. Atlanten är ju najs, minus den förbannade vinden!
En första sväng med cykeln till Sandsjöbacka, körde lite fel och hittade en kort stig.
Fortsatte sedan längs de typiskt CX-vänliga berg-och-dalbanorna runt både Oxsjön och Sisjön. Här kan den modige köra förbannat fort, förutsatt att man hittar perfekta linjeval mellan träd och genom kurvor på gott rullgrus. Jag njöt av vyn istället.
Dessa tre dagar kan summeras som rätt fina, om än väldigt blåsiga. Nu sitter jag ute, dragit igång Winnerbäck och försöker ljuga för mig själv om att det är varmt ute.
Kort och ännu en spöklikt ljudlös film. Här lite klättringar (som är jobbigare än de ser ut på film). Tror de första tre är från 'Solängsklättringen' och den sista från 'Grus-syra'.
Nu vill jag ha lite ESS-rapporter, U-sala-nyheter och annat gottigt!
Ps. Och ja dnl, lite åt det hållet kan vreden tänkas ;)
Tjuuu!
// Erik