Lyckades tillslut slita mig ut på en liten kort enslig kvällsrunda i Lunsen, men det var nära att jag somnade istället. Vilken tur säger jag, att jag faktiskt kom ut. Försiktigt fram (hyfsat iaf) och fortsatt känna på handen. Den ömmar, men det går framåt. Det mulna vädret blev dessutom till premium-kväll för foton, så några såna blev det.
Först upp på stigar runt Stordammen. Oväntat torrt trots gårdagens regn (som blev misär för mig på väg hem från jobbet..).
Racesträckan mellan korsen ner mot Stordammen.
Hällar under uppsprickande sommarhimmel.
Sommarens första visit till Fläktanstugan. Trevligt, som alltid. Blir på nåt sätt alltid lite lugnare där än vid Lunsentorpet.
Vätska är ju bra också.
Tog den alternativa vägen ut. Längre fram finns ju en myriad av stigar som måste undersökas närmare!
Där finns en mysigt spegelblank liten pöl också, extra mys.
Hade glömt hur förbenat skoj Moralund-delen av Upplandsleden är.
Sen blev det lite återvändsgränd i försök att hitta mig under (?) E4:an (ni som har mig på Strava kan nog lista ut vart det gick lite fel..). Mest asfalt och grus sista biten. Men oj vilken trevlig och alldeles lagom tur det blev :)
Förresten, är någon sugen på att cykla i helgen? Jag är väldigt het på att utforska stigar runt Fläktanstugan-Nyby-Moralund. Jag har sett så många under flera turer nu, som jag bara måste testa. Och det blir ju ännu bättre med sällskap!
// Erik