Torsdagscykling i Uppsala - del II
Om man häller öl i de blir det väl suröl? Röstar på den lösningen i så fall.Det var bra. Kanske något man skulle göra på fler surhål. Det blir mindre sönderkört med pinnar och potatisar i surhålen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om man häller öl i de blir det väl suröl? Röstar på den lösningen i så fall.Det var bra. Kanske något man skulle göra på fler surhål. Det blir mindre sönderkört med pinnar och potatisar i surhålen
Om man häller öl i de blir det väl suröl? Röstar på den lösningen i så fall.
Ja, tåg är hårda cyklister är mjuka.
Snyggt!
Jag bakar foccacia. #köksbänkscykling
Gör Shimano hushållsassistenter? Ankarsrum i all ära men jag vill ha lite mer finkänsla. Ankarsrumen är som SRAM, klonkar och smäller.
Snyggt!
Jag bakar foccacia. #köksbänkscykling
Gör Shimano hushållsassistenter? Ankarsrum i all ära men jag vill ha lite mer finkänsla. Ankarsrumen är som SRAM, klonkar och smäller.
Cyklade också, gick åt helvete. Kom inte upp för backar, kom inte ner för backar och det gick inte heller bra på platten. Vet inte riktigt vad som återstår...
Posera med cykeln vid en lastkaj är aldrig fel.
Fast väldigt 2009, eller 2003. Men allt går förstås i cykler.
Det är snart inne igen tillsammans med barends och tredelat i fram.
Har varit i kontakt med Uppsala kommun och de tar gärna in förslag på dragning av MTB-led i Lunsen och Nåsten. Om ni har något parti ni tycker är lämpligt får ni gärna kontakta mig.
Läs på om Göteborgs stigcyklisters arbete med Änggårdsbergen skulle jag säga. De har en dialog med kommunen, som vill förbjuda cykling utanför godkända stigar, om vilka stigar som används idag för cykling. Och GSC har med hjälp av bl a sina medlemmar på Happy samlat in namn och information på i princip varenda relevant "cykelstig" för att ha med i diskussionerna med kommunen. Vissa kommer med största sannolikhet inte att accepteras i slutändan då de är problematiska då både cyklister och gående vistas där i stor utsträckning.
Men det är en stor mängd stigar (vilket i praktiken blir omöjligt/svårt att hålla reda på) och som öppnar upp för att det i praktiskt taget blir oförändrat när det väl blir spikat vilka stigar man får cykla på. Så för att inte låsa in oss till en stig i Lunsen och/eller i Nåsten så borde vi inte driva på det här mer.. (Tänk 50-100 cyklister på en och samma stig en solig vårdag.. för det är där vi kommer få vara ;) )
Följdfråga, tog du kontakt med kommunen eller tog de kontakt med dig? Vad var det ursprungliga ärendet? Jag vet att det görs för att saker ska bli bättre och med gott ändamål - men jag tror att vi ska vara eftertänksamma och försikta i framfarten här.
Vi planerar även att anlägga fler mountainbikeleder under de närmsta åren. Exempelvis i Hammarskog, på Ultunaåsen och på Röboåsen. Information om dem kommer läggas ut här vartefter de blir klara.
www.uppsala.se
Åsen är rimligt och i linje med tidigare planer.
Nåsten och Lunsen måste dialogen handla om att vi nyttjar de områdena av samma anledning som vandrare. Det är till stor del naturupplevelsen att att det inte är tillrättalagt i så stor utsträckning som är grejen.
Jag är inte intresserad av fler mtb-spår. Jag cyklar inte för motion eller träning, det är bara en bieffekt. På samma sätt som för de som vandrar.
Jag har sagt det tidigare och säger det igen, varje anlagd mtb-slinga är ytterligare ett argument för att förbjuda cykling på andra ställen.
Relativt nyinflyttad i Uppsala med lugnet som närmsta spår men hur är det med det spåret, är det ett officiellt MTB-spår? Det sitter ju lite spridda MTB-skyltar där men det känns inte riktigt som de täcker det som jag tolkar utifrån Strava vad som är själva rundan...Har varit i kontakt med Uppsala kommun och de tar gärna in förslag på dragning av MTB-led i Lunsen och Nåsten. Om ni har något parti ni tycker är lämpligt får ni gärna kontakta mig.
Bra med dialog med kommunen ?
Du passade inte på att fråga nåt om hur deras roadmap i öl- och bullbaksrelaterade frågor ser ut?
/Johan
Relativt nyinflyttad i Uppsala med lugnet som närmsta spår men hur är det med det spåret, är det ett officiellt MTB-spår? Det sitter ju lite spridda MTB-skyltar där men det känns inte riktigt som de täcker det som jag tolkar utifrån Strava vad som är själva rundan...
//Kristoffer
Gubbarna här är inte fullt så griniga som vi försöker ge sken av alla ggr.
Inte alla gånger, men mestadels. Och vaddå ge sken av?
Eg borde man nog uppmana cyklister att inte nyttja märkta stigar i reservaten. Går man från Plantis på omärkta stigar kan man gå i flera timmar utan att se en människa. Går man Upplandsleden kan man tro att man hamnat i Suezkanalen och att Ever Green ligger på tvären över en spång längre fram...
Sen borde man förbjuda folk som inte kan hålla sig på spänger att cykla i Nåsten och Lunsen. Alternativt behöver fler lära sig att kan man inte cykla stigen med alla features får man snällt kliva av och gå förbi de partier man inte fixar istället för att plöja djupa fåror i vattensjuka marker.
Att jaga (mandel)Kubb är förresten viktigare än att jaga KOM.