Tour De France 2008

Tour De France 2008
Många som felaktigt tror att Cunego vinner. Men vill man ha fel ska man definitivt tro att han vinner. Och att Voeckler blir tvåa efter Cunego och Hushovd trea.

Tour De France 2008
Bang skrev:

> Eurosport skulle väl sända hela etaper också
> eller?

Brukar väl vara några hela etapper, tempoetapperna... och den obligatoriska 15min-sändningen av sista etappen :(

Själv är jag nyfiken på hur det kommer se ut i Eurosport HD. Betvivlar ju starkt att det införskaffats sån utrustning till mc-kamerorna, helikoptrarna osv, men hoppas gör man ju :)

Tour De France 2008
1. Du har parabol och abbonemang samt att du har en HD-kapabel box.

2. Du har ComHem, köper deras HD-box och skaffar HD-abbonemanget.

Tour De France 2008
comhem.se skrev:

Eurosport HD: Ett helt nytt sätt att se sport med en unik närvarokänsla och oförglömliga tittarupplevelser. Eurosport HD sänder samma sportinnehåll som Eurosport men i HD-format. Det första större evenemanget som visas vid lanseringen är Franska öppna mästerskapen i tennis. Under 2008 visas bl a Tour de France, sommar-OS i Peking och US Open i tennis.

låter onekligen lovande, men vi får se. jag rapporterar i helgen :)

Tour De France 2008
Och på tal om touren, vad är nu detta?

Bjarne Riis får tillbaka sin seger i Tour de France 1996, trots att han erkänt att han då varit dopad. "Vi kan inte skriva om historien, därför erkänner vi nu igen Bjarne Riis som vinnare", säger tävlingens mediedirektör.

källa: eurosport.se

Tour De France 2008
Det är rimligt med tanke på att han faktiskt vann och det fanns säkert någon till som var dopad, precis som i all annan idrott med pengar.
Man börjar dopingtesta nu i PGA.
Det blir tufft för John Daly.

Tour De France 2008
herne skrev:
-------------------------------------------------------
> Och HD-sändningen är som väntat en flopp.

Eller... Avsevärt bättre än standardsändningen, men att kalla det "Full HD" som det står i hörnet är ju ett skämt ändå. Nåväl... :)

Tour De France 2008
"Full HD" är bara Eurosports beteckning på att det är HD som sänds (dvs. producerat i HD) och inte uppskalat SD material. Ska inte förväxlas med det "Full HD" som brukar användas för att påvisa att har 1080 pixlar i horisontell led.

Tour De France 2008
Hehe, precis så ultra-segt på de släta etapperna som det alltid är på TDF. Men det tycks som om man glömmer det från år till år...

Nåväl, sista 5 km är väl säkert spännande.

Tour De France 2008
Ja, det bästa är ju när man ligger på soffan, slumrar till och vaknar av att Roberto gapar. Då har det antingen hänt nåt dramatiskt eller så närmar dom sig mål. Ingen risk att man missar något viktigt :)

Tour De France 2008
Sitter i Oslo och kollar, bor här. Är van med Adamsson och Vacci men norska TV2 har jävligt bra kommentatorer också dessutom har de eget tv team på plats och ger intervjuer med Hushovd och Arvesen både före och efter etappen. 4 pers har de nere på plats som gör intervjuer med ledare och personligheter, två av dem har själva kört touren 5 resp. 8 ggr. Måste tillstå att även om Vacci är en klippa så har norrmännen ett bättre "paket". de täcker svenskarna bra också.
Fattar inte varför SVT är så totalt ointresserade när våra norska grannar, med bara hälften så stor befolkning täcker Touren på ett helt annat sätt.......tycker nog att sändningsunderlaget borde finnas i Sverige också?

//A

Hushovd förresten sa att han kände sig tung, hela etappen var trög tyckte han....
Arvesen körde för Sastre hela rittet...

Senast redigerad av en moderator:
Tour De France 2008
Axel: Medhålles. Intresset borde väl ändå vara relativt stort, nu när vi har svenskt på startlinjen.. Och även inför OS där jag såg att vi har en massa cyklister som kör i de olika grenarna. Undrar hur cyklingen kommer täckas i SVT.

Tour De France 2008
Någon annan som tyckte att Hushovd såg riktigt deffad ut på presentationen? Nästan på gränsen till lite mager.

Grym spurt, men det där är verkligen Pitis terräng.

Tour De France 2008
clnr skrev:
> "Full HD" är bara Eurosports beteckning på att
> det är HD som sänds (dvs. producerat i HD) och
> inte uppskalat SD material. Ska inte förväxlas
> med det "Full HD" som brukar användas för att
> påvisa att har 1080 pixlar i horisontell led.

1080p är 1080 pixlar i vertikal led, myckte mer horisontellt..

Tour De France 2008
Jäkla röra det där med HD å full HD.

var på landet över midsommar å där har vi bildrörs tv 28" å grrrrrrrrym bild mot vår platt-tv hemma.
Man kanske borde satsa mer på att styra upp bättre bildstabilisatorer till mc-killarna :) jag blir lätt åksjuk av att titta på för mycket mc-bilder :(

Vem vann idag?

Tour De France 2008
lleberg skrev:
> clnr skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > "Full HD" är bara Eurosports beteckning på
> att
> > det är HD som sänds (dvs. producerat i HD)
> och
> > inte uppskalat SD material. Ska inte
> förväxlas
> > med det "Full HD" som brukar användas för att
> > påvisa att har 1080 pixlar i horisontell led.
>
> 1080p är 1080 pixlar i vertikal led, myckte mer
> horisontellt..

Det är klart det är så! Jag däremot kan inte skillnaden mellan vertikal och horisontell. Jag ska hädanefter skriva "den korta sidan" i stället för att svänga mig med avancerade termer!

Tour De France 2008
Little Stereo skrev:
> Green Bullet ! Precis som jag förutspått... ;-)

Sjukt irriterande att jag inte köpte honom till mitt lag. :(
Men jävlar vilken spurt det var. Grymt skönt att kunna se hela etappen också. Jag fick nästan rysningar när de hojade över bron i Brest. Man kör över den på PBP också. /J

Tour De France 2008
bigmollo skrev:
> Jag fick nästan
> rysningar när de hojade över bron i Brest. Man
> kör över den på PBP också. /J

Larvpotta! :p

Tour De France 2008
Lagom bakis, tvättid bokad, ny 42-tummare, heldagsetapp, starkt lag i danska happyligan... och ingen Eurosport i kanalutbudet. Skiiit. Får bli starkt kaffe och dansk piratsändning.

Apropå hd - nån som hittat nåt sätt att skaffa sig Eurosport HD billigare än såhär?

SNAG-0279.jpg ht=463

Tour De France 2008
Arvesen blev intervjuad om dagen och det frågades vem ur csc truppen som skulle skickas fram om det blev ett utbrott, igår var det Cancellara som skulle få gå.....
Samma gubbe idag frågade reporten. Nej, sa Arvesen....en viss "tysker" kommer gå upp idag sa han....

Voigt kan man tro och inte tog det lång tid innan det besannades.....

Tour De France 2008
campa-fultysk: Du behöver inte ha "vanliga" Eurosport om du skaffar HD-programmet. Då får du Eurosport HD som sänder samma program, fast i bättre kvalitet.

Tour De France 2008
Little Stereo skrev:
> Jag har en klar billigare box

Länk? Är du nöjd med den?

Jag lär nog avvakta ett tag ändå - flera hundra i månaden för att glo på tv ibland känns väl saftigt. Funkar rätt ok att skicka Sputnik-sändningen till platt-tv:n och köra ljudet från eurosport UK i en annan mediaspelare. Huvudsaken är ju ändå att man får hänga i soffan och slipper cykla själv!

Tour De France 2008
clnr skrev:
> campa-fultysk: Du behöver inte ha "vanliga"
> Eurosport om du skaffar HD-programmet.

Ok, tack för tipset. Jag trodde HD-kanalen bara sände när de hade hd-material.

Tour De France 2008
Frågor,

1) Vad är det för svartvit flagga som liknar den amerikanska som syns efter vägarna? Är det någon regionsflagg från Spanien?

2) Visst är det gps-sändarna som man ser på vänstra delen av "armen" till bakhjulet?

Tillbaka
Topp