Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Voeckler är äckligt bra. Det är nästan så jag börjar heja på honom.
Nu återstår väl bara att hoppas på en vurpa eller nåt. Vilket är lite elakt att hoppas på kanske.
zodah skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan ngn sammanfatta läget för bergatröjan
> +ANNAT?
>
> tack
Voeckler ligger nu 6 poäng framför Kess, efter första Kat 1 stigningen.
En kat 2 och en kat 3 stigning kvar skulle jag gissa Kess har på sig.
Vore ju grymt om han kunde hålla i fram till HC-stigningen men det är lååååångt dit.
Med HC-stigningen + avslut på kat 1 stigning så blir det ju många poäng i slutet.
Vockler först upp och Fredrik tvåa efter en riktig kamp. Rolland försökte hänga på men det gick inte. 6 poäng upp nu. Troligtvis avgjort i kampen om bergatröjan men Fredrik har fortfarande inte gett upp. Kämpe!
cn sammnafattar fint:
"Fair play to Kessiakoff, he really gave that a go. Rolland had a gap but the Astana rider attacked, catching the Frenchman napping. Rolland then had to wait and pace Voeckler up to Astana man. Voeckler was the stronger of the two at the summit, taking maximum points but Kessiakoff made it hard for him."
Men visst är det kul med en svensk som iallafall är med och kämpar i täten, ifjol i vueltan och iår i bergstävlingen. Nästa år då j****r, då tar VI totalen :)
Eller så får man hoppas att Voeckler käkat 4-chloro-17β-hydroxy-17α-methylandrosta-1,4-dien-3-one eller möjligen 18a-homo-pregna-4,9,11-trien-17β-ol-3-one ...
GoranS skrev:
> Eller så får man hoppas att Voeckler käkat
> 4-chloro-17β-hydroxy-17α-methylandrosta-1,4-dien
> -3-one eller möjligen
> 18a-homo-pregna-4,9,11-trien-17β-ol-3-one ...
NÄÄÄ!!
(om det inte betyder havregrynsgröt vill säga ;) )
lekis:
Nej, jag tror det är några steroider (ryckte några godtyckliga imponerande textsträngar från WADA:s lista med otillåtna preparat).
Och, jag hoppas inte heller att V är dopad, men just nu ser det nästan ut som största chansen för en rödprickig svensk i Paris (möjligen vurpa borträknad).
lekis skrev:
> TV har inte knäppt hjälmen! DISKA HONOM! DISKA
> HONOM!!
>
> (ja, jag vet, det är säkert öronsnäckan men
> ändå.. DISKA HONOM ;) )
Är inte det tjära och fjäder i bästa Happy stil på det också? Fan va jag hoppas att Kessa kan ta honom, hade varit sjukt kul med en Svensk i prickigt i Paris :)
zodah skrev:
> han har störtat. Man måste gilla danskarna.
> Sörensen blöder tydligen ymnigt från vänster
> hand.
zodah skrev:
> från tv2.dk
> Vi har fået nye oplysninger om Chris Anker
> Sørensen: Han har ikke været styrtet - han har
> fået hånden ind i hjulet!
>
> Hoppas han har fingrarna kvar...
Shit, men j-vlar vilken kamp det är. Voeckler är för stark, men Fredrik ger inte upp! Kan man hoppas på stök o bök i HC:n, och att Fredrik kan gå loss. Troligt är det inte, Voeckler är grym och har inte gjort några missar än. Voeckler är tyvärr värd det här.
MatsS skrev:
> På min Eurosport player.se så får jag bara in
> Norsk speaker, nån som vet om det går att
> ändra?
>
> /Mats
När jag fått problem med ljudet så har jag loggat ut och in igen så brukar det fungera bättre.