Tour de France 2016 - the tråd

Jag hoppas/tror på Froome som segrare. Kommer bli sekundstrid mellan honom och Quintana. Ser ut som Sky har det starkare laget med sig dock

Är det bara jag eller verkar froome vara en döskalle?

Jag hoppas verkligen inte han vinner. cyklar han något annat på säsongen är touren och criteriun?

Ja jättespännade att se Froome vinna igen... not. Mycket intressantare om någon lyckas med det som Steven Cummings gjorde i Criterium du Dauphine. 50 km solo ! Eller ?

Dum fråga, för några år sedan körde dom en etapp där dom körde en zick zack väg uppför en vägg typ, den är med på presentationsvideon på TDF sidan (le tour in videos) 46 sek in.

http://www.letour.fr/le-tour/2016/us/

ska dom köra där i år? vilken etapp är det i så fall?

Stewe sa:
Dum fråga, för några år sedan körde dom en etapp där dom körde en zick zack väg uppför en vägg typ, den är med på presentationsvideon på TDF sidan (le tour in videos) 46 sek in.

Skosnörena i Montvernier, som kördes förra året, är inte med på programmet i år.

Kanske kan Grand Colombier och Lacets du Grand Colombier (etapp 15) funka som ersättning?

Edit: Nu tror jag länken funkar

Senast ändrad:
Konkret sa:

Jag hoppas verkligen inte han vinner. cyklar han något annat på säsongen är touren och criteriun?
Stillös som få! Huvudet rör sig som en nickedocka mellan wattmätaren och kolla vägen.
Skulle wattmätaren gå sönder skulle han få panik och köra av vägen, troligen skulle han även då dra med sig tvåan i totalen med i diket.

Har precis på en något risig internetuppkoppling från Allemont utanför Bourg d'Oisans dragit igång en traditionsenlig mini league på VeloGames. Kod 23011445299.

Skynda att anmäla er, stänger nog ikväll!

Oscar Camenzind sa:
Stewe sa:

Skosnörena i Montvernier, som kördes förra året, är inte med på programmet i år.

Kanske kan Grand Colombier och Lacets du Grand Colombier (etapp 15) funka som ersättning?

Edit: Nu tror jag länken funkar

Apropå serpentinfestsbackar, är det någon som vet om de någonsin kört Col de Tende på touren? Med tanke på att övre delen är grus skulle min spontana gissning vara nej, men den skulle ju kunnat vara med för länge sedan.
Capture.PNG

Porte är väl hjälpryttare så han tror jag inte man ska vänta så mkt av. Dessutom har han väl aldrig hållit ihop det riktigt en hel GT.

Angående Gerrans antar jag att du menar etappsegrar, för han är väl ingen GC-cyklist!?

GoranS sa:
Porte är väl hjälpryttare så han tror jag inte man ska vänta så mkt av. Dessutom har han väl aldrig hållit ihop det riktigt en hel GT.

Angående Gerrans antar jag att du menar etappsegrar, för han är väl ingen GC-cyklist!?

Om dom inte kör för Richie Porte, vem kör BMC för då? Startnummer 91 för Richie Porte indikerar väll en hel del.

MackanG sa:
GoranS sa:

Om dom inte kör för Richie Porte, vem kör BMC för då? Startnummer 91 för Richie Porte indikerar väll en hel del.
BMC kör nog för Porte, med Van Garderen som "backup".

Sorry, hade glömt att Porte lämnat Sky ...

Håller dock fast vid att jag inte tror att han håller ihop det som ledare utan kommer att ha någon dålig dag då han försvinner från GC-toppen.

Senast ändrad:
bakväxel sa:
Konkret sa:

Stillös som få! Huvudet rör sig som en nickedocka mellan wattmätaren och kolla vägen.
Skulle wattmätaren gå sönder skulle han få panik och köra av vägen, troligen skulle han även då dra med sig tvåan i totalen med i diket.

Tur att världen har din graciösa åkstil att njuta av då.

Eller så är vi alla olika, deal with it.

CarlPedal sa:
bakväxel sa:
Konkret sa:

Tur att världen har din graciösa åkstil att njuta av då.

Eller så är vi alla olika, deal with it.

+100 på CarlPedal

CarlPedal sa:
Har växlat lite mellan Eurosport och TV4 sändningarna. Förvånansvärt bra produktion från TV4 enligt mig

Produktionen misstänker jag är inköpt, men vad det gäller kommentatorerna får jag säga att de skötte sig bra under den stund jag kikat. Sen får man se hur de funkar efter 2,5 veckors kommenterande.

Testade också tv4 ett tag, men kände mig inte riktigt hemma. Tror folk underskattar hur mycket trams som behövs för att fylla ut så långa sändningar under så lång tid. Sen att vissa inte står ut med tramset får man ta. Team Vacchi/Adamson för min del!

Mooshie sa:
Testade också tv4 ett tag, men kände mig inte riktigt hemma. Tror folk underskattar hur mycket trams som behövs för att fylla ut så långa sändningar under så lång tid. Sen att vissa inte står ut med tramset får man ta. Team Vacchi/Adamson för min del!

+1

Frid!

Någon som har koll på om det finns live radiosändningar under etapperna? Engelska eller Svenska ✌ Är på resande fot utan tv

Cav upp till 27 etappsegrar i touren. En till så tangerar han Hinaults 28. Upp till Merckx 34 är det dock fortfarande en bit.

Mm, kan nog bli tufft för Cav, Kittel, Greipel mfl. på slutet. Sen vet jag inte om det gått inflation i kategoriseringen, man för en backe som är 6,5% i knappt 2 km tycker jag cat 3 är att ta i. Men det kanske har att göra med när på etappen den kommer.

Tillbaka
Topp