Tour de France 2016 - the tråd
Baserat på vilka som startar tror jag C Froome vinner i år:
http://www.letour.fr/le-tour/2016/us/starters.html
http://www.letour.fr/le-tour/2016/us/starters.html
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
CarlPedal sa:Jag hoppas/tror på Froome som segrare. Kommer bli sekundstrid mellan honom och Quintana. Ser ut som Sky har det starkare laget med sig dock
Stewe sa:Dum fråga, för några år sedan körde dom en etapp där dom körde en zick zack väg uppför en vägg typ, den är med på presentationsvideon på TDF sidan (le tour in videos) 46 sek in.
http://www.letour.fr/le-tour/2016/us/
ska dom köra där i år? vilken etapp är det i så fall?
Stillös som få! Huvudet rör sig som en nickedocka mellan wattmätaren och kolla vägen.Konkret sa:Är det bara jag eller verkar froome vara en döskalle?
Jag hoppas verkligen inte han vinner. cyklar han något annat på säsongen är touren och criteriun?
Oscar Camenzind sa:Stewe sa:Dum fråga, för några år sedan körde dom en etapp där dom körde en zick zack väg uppför en vägg typ, den är med på presentationsvideon på TDF sidan (le tour in videos) 46 sek in.
http://www.letour.fr/le-tour/2016/us/
ska dom köra där i år? vilken etapp är det i så fall?
Skosnörena i Montvernier, som kördes förra året, är inte med på programmet i år.
Kanske kan Grand Colombier och Lacets du Grand Colombier (etapp 15) funka som ersättning?
Edit: Nu tror jag länken funkar
GreipelGoranS sa:Slänger in en tråkgissning på att Kittel åker i gult på söndag.
GoranS sa:Porte är väl hjälpryttare så han tror jag inte man ska vänta så mkt av. Dessutom har han väl aldrig hållit ihop det riktigt en hel GT.
Angående Gerrans antar jag att du menar etappsegrar, för han är väl ingen GC-cyklist!?
BMC kör nog för Porte, med Van Garderen som "backup".MackanG sa:GoranS sa:Porte är väl hjälpryttare så han tror jag inte man ska vänta så mkt av. Dessutom har han väl aldrig hållit ihop det riktigt en hel GT.
Angående Gerrans antar jag att du menar etappsegrar, för han är väl ingen GC-cyklist!?
Om dom inte kör för Richie Porte, vem kör BMC för då? Startnummer 91 för Richie Porte indikerar väll en hel del.
bakväxel sa:Stillös som få! Huvudet rör sig som en nickedocka mellan wattmätaren och kolla vägen.Konkret sa:Är det bara jag eller verkar froome vara en döskalle?
Jag hoppas verkligen inte han vinner. cyklar han något annat på säsongen är touren och criteriun?
Skulle wattmätaren gå sönder skulle han få panik och köra av vägen, troligen skulle han även då dra med sig tvåan i totalen med i diket.
CarlPedal sa:bakväxel sa:Stillös som få! Huvudet rör sig som en nickedocka mellan wattmätaren och kolla vägen.Konkret sa:Är det bara jag eller verkar froome vara en döskalle?
Skulle wattmätaren gå sönder skulle han få panik och köra av vägen, troligen skulle han även då dra med sig tvåan i totalen med i diket.
Tur att världen har din graciösa åkstil att njuta av då.
Eller så är vi alla olika, deal with it.
GoranS sa:Sorry, hade glömt att Porte lämnat Sky ...
Håller dock fast vid att jag inte tror att han håller ihop det som ledare utan kommer att ha någon dålig dag då han försvinner från GC-toppen.
CarlPedal sa:Har växlat lite mellan Eurosport och TV4 sändningarna. Förvånansvärt bra produktion från TV4 enligt mig
Miss Lycka sa:Att stallen har "Langare" i mat/langningszonen låter rätt oinitierat.
Mooshie sa:Testade också tv4 ett tag, men kände mig inte riktigt hemma. Tror folk underskattar hur mycket trams som behövs för att fylla ut så långa sändningar under så lång tid. Sen att vissa inte står ut med tramset får man ta. Team Vacchi/Adamson för min del!
Philan sa:Någon som har koll på om det finns live radiosändningar under etapperna? Engelska eller Svenska ✌ Är på resande fot utan tv
Alla team kanske skaffar sig en "vurpade" (harar är ju så 1900-tal) så man får samma tid även om man ligger lite bakom :-)Tant_Trek sa:Urk, vilken nagelbitare i spurten, och så kom vurpan i typ 70 km/h!
emmer sa:Alla team kanske skaffar sig en "vurpade" (harar är ju så 1900-tal) så man får samma tid även om man ligger lite bakom :-)Tant_Trek sa:Urk, vilken nagelbitare i spurten, och så kom vurpan i typ 70 km/h!
Konkret sa:Tacka vet jag Der Kaiser.