Tour de France 2016 - the tråd

Frågan är hur länge Quintana höll i MC:n, om det bara var några meter när dom passerade olyckan och det var som trängst är det väl OK tycker jag. Och om det där är den enda som finns på film så tror jag inte att det kan ha varit någon längre sträcka, folk filmar väl överallt och lägger upp på youtube om det är något värt att visa upp.

Senast ändrad:
Jenny W sa:
Var Sagan ute och körde off road idag innan slutspurten? Kommentatorerna sa nått om det men jag såg det inte.
De sa så! Men jag var 90% säker på att det var en från Cannondale (och en annan från Trek). När kommentatorn sa att det var Sagan och imponerades av hur snabbt han kom tillbaka så suckade jag djupt.

Det kanske skulle gå och dribbla med proxys osv för att få det att funka, vi har till exempel ett wifi på jobbet som mynnar ut i Danmark, så kör jag playerappen på paddan så får jag bara danska kommentatorer. Om jag däremot startar appen på 4G och får in Vacchi och sen enablar wifi så kommer den ihåg Vacchi.

Hur kommer det sig att det är helt OK att bryta för reklam med en halvmil kvar till toppen på sista backen, men att det inte är OK att slänga in en reklampaus med en kvart kvar av andra halvleken i en fotbollsmatch?

Rättvis segrare skulle jag säga med tanke på hur det kördes på slutet. Majka var ju rätt vinglig utför och det kändes som han inte alls var lika aktiv i dragjobbet på platten in mot mål, så jag tycker det var trevligt att Pantano vann.

Jaha, vad ska man tro om morgondagen - utbrytning som håller eller ytterligare en spurt? Kan Cav ta sin femte etappseger på årets tour eller blir det ngn annan som får chansen. Är nästan så att jag tror på en utbrytning. Kan bli s.a. övriga spurtlag tycker att Dimension Data ska göra mkt av jobbet att plocka in utbrytningen med att de inte är tillräckligt starka/motiverade och att utbrytningen därmed får för mkt försprång.

GoranS sa:
Jaha, vad ska man tro om morgondagen - utbrytning som håller eller ytterligare en spurt? Kan Cav ta sin femte etappseger på årets tour eller blir det ngn annan som får chansen. Är nästan så att jag tror på en utbrytning. Kan bli s.a. övriga spurtlag tycker att Dimension Data ska göra mkt av jobbet att plocka in utbrytningen med att de inte är tillräckligt starka/motiverade och att utbrytningen därmed får för mkt försprång.

Det är en del korta men rätt trång/branta kullerstenspassager och kurvor strax innan målrakan imorgon.
Tror inte att det ska ställa till något egentligt problem för någon av spurtarna men bör kunna göra lite kaos av spurtuppdragstågen.
Jag gissar på en till vinst för Sagan eller någon av spurtarna strax under toppskiktet. Typ: Kristoff, Matthews, etc. Sondre Holst Enger vore även en kul skräll.

Skulle även kunna vara en slutsträcka som passar en sen utbrytning.
Kan tänka mig att Cancellara gärna hade avslutat med en sen attack och solokörning till mål på hemmaplan men han har ju inte sett så pigg ut i årets TdF. Albasini är en annan schweizare som oxå skulle kunna tänkas ställa till nått på slutet men inte heller han har sett så bra ut i årets upplaga så för en sen utbrytning tror jag mest på Greg Van Avermaet.

//j

NianGbg sa:
Supertramp sa:
Frågan är hur länge Quintana höll i MC:n osv....
Med tanke på hur mycket det fuskas vid drickalangningen från bilarna så lär det nästan inte spela någon roll...

Kan hålla med till viss del, men samtidigt är det skillnad i position i loppet/klungan. Den som tar en kladdig flaska från teambilen lär inte vara med i täten utan snarare i karavanen medan Mavic-MCn och andra neutrala servicefordon kan både vara nära framför och bakom. Osnyggt är det i vilket fall.

Dessutom är detta i ett skede när Quintana är "i kris" och har tappat Froome och med all rimlighet ligger precis på max fram till dess han tar tag i hjulet.

Tillbaka
Topp