Tour de France 2017

Tour de France 2017
Tråkigt att se ens stora favorit falla igenom som han gör.
Han skulle lagt av när det var sagt, men pengar är pengar.

Alberto Contador.

Tour de France 2017
Idag hade Froome rejält med flax. Han tappade 22s på några hundra meter, visserligen är dom meterna över mjölksyratröskeln men ändå, dom benen var gelé. Fett i efterhand nyfiken på vad som hänt om Bardet och Aru gjort iaf ett litet litet försök till antydan till attack på långa stigningen.

Tour de France 2017
Anledningen till att Uran staffas men inte Bardet hävdas vara att Uran tog flaska av sitt eget stallpersonal medan Bardet tog från publiken. Tydligen inte samma regler

Tour de France 2017
DRQ96 sa:
Anledningen till att Uran staffas men inte Bardet hävdas vara att Uran tog flaska av sitt eget stallpersonal medan Bardet tog från publiken. Tydligen inte samma regler
Jag läste det också, vilken koko-regel... Regeln borde väl gälla cyklisten, inte vem som råkar ge flaskan. Bara för massörerna att klä sig civilt då, så är det ok...?

Tour de France 2017
1888 sa:
Vem vågar ta från publiken i dessa dagar,
omöjligt att veta vad som finns däri.
Normalt häller de den över sig för att svalka av sig. Jag såg inte vad Bardet gjorde med sin, men om han drack så är det lite risky som du säger. Såvida han inte visste vem det var han fick den av...

Tour de France 2017
Så grymt osportsligt, hemskt att se! Ingen som väntade när Froome tappade orken i sista krönet. Är det såhär det kommer att se ut så slutar jag titta!

Tour de France 2017
Tour de France 2017
ooms sa:
DRQ96 sa:
Jag läste det också, vilken koko-regel... Regeln borde väl gälla cyklisten, inte vem som råkar ge flaskan. Bara för massörerna att klä sig civilt då, så är det ok...?
Bardets langare till vänster

Bilagor

• pinkpanther_petersellers.jpg
    pinkpanther_petersellers.jpg
    18.3 KB · Besök: 23
Tour de France 2017
Jäkligt roligt att Bardet sprätte av Aru på slutet men tråkigt att Quintana inte kunde vara med och köra på sista stigningarna. Kommer Movistar försöka med något idag nu när de sett att hjälpryttarna i SKY verkar starkare än kaptenen. Och hur mycket försprång kan Froome köra ikapp på det avslutande tempot ?

Tour de France 2017
Kanske, kanske, men han har ju varit starkare uppför än sin kapten förut - exempelvis i Girot 2015 där han på slutet fick vänta in Aru.

Tour de France 2017
Det återstår en tempoetapp, vilket definitivt talar emot Landas möjligheter att få leka av sig. Tvärtom blir det ju än viktigare för Sky att hjälpa Froome minimera avståndet till Aru & Co.

Tour de France 2017
Movistars kommentarer igår var intressant att läsa.

Det var verkligen I stil med "skit, vi är för dåliga iår. Vi måste bli bättre"

Uppfriskande med självrannsakning isf bortförklaringar.

Tillbaka
Topp