Tour de France 2017

Tour de France 2017
Dessutom med en Mont Ventoux mellan sig och målet. Det var dock på en betydligt senare etapp. Skulle bli väldigt förvåna om dagens utbrytning håller.

Senast ändrad:
Tour de France 2017
Ja ska dom plocka in (edit) 3:11 (var det visst) på 1500 meter så lär de allt få trampa på utan helsike :-)

Senast ändrad:
Tour de France 2017
Lär inte finnas ngt intresse att jaga ikapp honom med flera mil kvar så det blir nog även ett bergspris som belöning för utbrytningen.

Tour de France 2017
Tour de France 2017
DT sa:
GoranS sa:
DT sa:
GoranS sa:
Morgondagens etapp känns som att det borde bli en klungspurt - tidigt i touren, platt etapp och inte mkt till vind.

Men vem vinner då?! Står beredd med en tusenlapp att satsa på min bettingsajt...
Brukar väl vara du som har Nostradamusliknande talanger ...

Inte när det är pengar inblandat. Tyvärr. :-(
Jag hade ju inte rätt heller idag även om det nog varit 50-50 om jag hade valt Démare eller Kittel om jag skulle tvingats satsat pengar på det. Nu var det roligare att gissa på en annan åkare då Démare redan var "tagen".

Tour de France 2017
Jag gillar inte hur självsäkra VoA är. Dom sitter inte inne på facit ärkemupparna. Jag tycker Sagan har en armbåge ute.

Senast ändrad:
Tour de France 2017
skogsvakt sa:
Jag gillar inte hur självsäkra VoA är. Dom sitter inte inne på facit ärkemupparna. Jag tycker Sagan har en armbåge ute.

Nu har jag tittat på den här videon ett par gånger:

Jag tycker faktiskt att det ser ut som att Sagans armbåge åker ut för att Cavendish träffar hans arm med sitt styre.

Tour de France 2017
ceel sa:
skogsvakt sa:

Nu har jag tittat på den här videon ett par gånger:

Jag tycker faktiskt att det ser ut som att Sagans armbåge åker ut för att Cavendish träffar hans arm med sitt styre.
Håller med, det fanns inte plats att gå om där, Cav får skylla sig själv.
F.ö. tycker jag Vacchi och Adamsson ofta har rätt i sina analyser. Även om det är några år sedan så har de trots allt varit aktiva på förhållandevis hög nivå och har erfarenhet av riktiga tävlingar, vilket nog inte kan sägas om så många av "experterna" här...

Tour de France 2017
I läget nedan ser det ut som Cav väsentligen har Démares rulle och att Sagan ligger typ ett hjul framför Cav men till sidan av honom. Cav kan sen inte göra mkt annat än att hålla sitt spår ute vid staketet. Om Sagan hade hållit avståndet till staketet hade vurpan sannolikt inte inträffat.
ZZZ.JPG

Tour de France 2017
Tycker det ser ut att finnas lite plats .
Men undra om inte Cav fastnar med sitt styre någonstans på Sagan ?
För han har redan tappat balansen när Sagan viftar till

Här har det fastnat och Cav inser att han ligger pyrt till när framhjulet pekar åt fel håll .

Screenshot_20170704-185425.png

Screenshot_20170704-185345.png

Screenshot_20170704-185322.png

Tour de France 2017
hm sa:
Tycker det ser ut att finnas lite plats .
Men undra om inte Cav fastnar med sitt styre någonstans på Sagan ?
För han har redan tappat balansen när Sagan viftar till

Här har det fastnat och Cav inser att han ligger pyrt till när framhjulet pekar åt fel håll .
Fast den där bildsekvensen startar för sent för att man ska se vad som egentligen skedde, mer än själva armbågen. Bilderna ovanifrån
säger lite mer men ett träd är lite i vägen.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp