Tour de France 2017

Tour de France 2017
Cavendish försöker buffla sig fram förbi Sagan i ett trångt utrymme och börjar ramla långt innan Sagans armbåge åker ut.
Juryn lyssnar på Hammondorgelns gnäll och diskar Sagan. Överklagan kommer inte bifallas för då skulle juryn erkänna vilka klåpare de varit som skickat hem Sagan.

Tour de France 2017
Ja idag tror jag mer på't när jag ser Aru i resultatlistan :-)

edit: Vaffan? Kan man få autokorrekt på :-) till :-( ?

Senast ändrad:
Tour de France 2017
Tour de France 2017
Aru står i 6,5 ggr pengarna på GC. Ett långskott men kan kanske vara värt en chansning? Bergen är en helt annan femma såklart men jag tyckte han såg så sjukt stark ut och kanske att han är i nån slags mirakulös superform och har chans på GC?

Tour de France 2017
Supertramp sa:
Aru står i 6,5 ggr pengarna på GC. Ett långskott men kan kanske vara värt en chansning? Bergen är en helt annan femma såklart men jag tyckte han såg så sjukt stark ut och kanske att han är i nån slags mirakulös superform och har chans på GC?
Han var ju inte kattskit förlidet år heller.

Tour de France 2017
emmer sa:
Supertramp sa:
Jag skulle ha velat ha bättre odds än så för att satsa (om jag hade ägnat mig åt gambling).

Tour de France 2017
GoranS sa:
emmer sa:
Supertramp sa:
Jag skulle ha velat ha bättre odds än så för att satsa (om jag hade ägnat mig åt gambling).
Äh... Det är så många okontrollerbara variabler inblandade så det hjälper inte med övertygande fakta.
Romain Bardet kan vara hur övertygande som helst i förhandssnacket som totalvinnare - men plötsligt kommer det en Katanaförare och bowlar omkull honom in i en refug. Och väg in det i utvärderingen på något logiskt sätt :-)
[Att han har lite samma problem som Zakarin är ju lättare att väga in om än en smula svår att värdera...]

Tour de France 2017
Kan det bli tråkigaste touren i mannaminne? Om BMC ska hålla på med att dra åt Sky hela dan och sen inte hänga med uppför och med Nairo helt under isen kan det knappas bli annat än en astråkig dödsmarch.

Tour de France 2017
JonasH72 sa:
Henrik_E sa:
Kan det bli tråkigaste touren i mannaminne? Om BMC ska hålla på med att dra åt Sky hela dan och sen inte hänga med uppför och med Nairo helt under isen kan det knappas bli annat än en astråkig dödsmarch.
Det var dött redan efter första etappen....
Tycker jag brukar vara rätt bra på att ta ut förlusterna i förväg, men uppenbarligen är jag inte ens i samma liga som happys elitpessimister.

Tour de France 2017
Ny etapp för spurtare idag. Vem är det som blir diskad idag? För det är ju inte troligt att ingen byter linje på slutet och enligt juryn så skulle de ju fokusera på sådana regelbrott. Å andra sidan så antydde de ju också att de plockade bort Sagan för att han var världsmästare, och det är väl bara Kviatkowski kvar som är tidigare världsmästare och han är väl knappast med i slutspurten.

Tour de France 2017
pe.wa. sa:
Cavendish försöker buffla sig fram förbi Sagan i ett trångt utrymme och börjar ramla långt innan Sagans armbåge åker ut.
Juryn lyssnar på Hammondorgelns gnäll och diskar Sagan. Överklagan kommer inte bifallas för då skulle juryn erkänna vilka klåpare de varit som skickat hem Sagan.

Nej, mer att enligt UCI-reglementet så kan en dom inte överklagas. Protestera ja, men enligt regelboken som leder det ingen vart.

Tour de France 2017
NLC sa:
velocipede sa:
Fan så segt med platta etapper...måste finnas ett sätt att göra dem lite roligare typ jaktstart.

Man kan också passa på att cykla själv isf att sitta i TV-soffan å gnälla.

;-P

Sitter på jobbet och gnäller ;) Hade jag varit hemma hade jag gjort det som är brukligt med platta etapper dvs, man somnar och vaknar när de börjar skrika på upploppet.

Tillbaka
Topp