Tour de France 2017

Tour de France 2017
me.I.am sa:
Jag missade sista etappen, brukar ju inte vara så mycket att missa iofs. Var det någon dramatik bland GC-åkarna? Eller det var den sedvanliga champagnedefileringen?

Bilagor

• 2132698-44611379-640-360.jpg
    2132698-44611379-640-360.jpg
    33.2 KB · Besök: 45
Tour de France 2017
Vad skulle hända om alla lag förbjöds ha kommunikation/radio? En utbrytning där klungan inte ser de som brutit sig loss och därmed inte kan veta om de är bara några hundra meter framför eller om det är 8 min framför... Blir så less på kalkylerande och att de VET att de kommer ikapp precis 1 km innan mål osv. Men det kanske hade blivit helt fel effekt av en sådan regel som t.ex att det enbart blir spurtvinster i vareviga etapp (annat än bergsetapper då kanske)?

Tour de France 2017
Jag är mer inne på det jag skrev tidigare i tråden, utbrytarna måste börja lägga ner när de märker att det är uppenbart att de blir inhämtade, även om det betyder mindre tv-tid. 2min lucka på 3 man med 5mil kvar - lägg ner. Låt nya utbrytningar forma sig. På detta sätt hade loppet öppnats upp igen och spurtlagen hade haft rejält svårt att hålla det samlat in till mål.

Tour de France 2017
InlineOla sa:
Jag är mer inne på det jag skrev tidigare i tråden, utbrytarna måste börja lägga ner när de märker att det är uppenbart att de blir inhämtade, även om det betyder mindre tv-tid. 2min lucka på 3 man med 5mil kvar - lägg ner. Låt nya utbrytningar forma sig. På detta sätt hade loppet öppnats upp igen och spurtlagen hade haft rejält svårt att hålla det samlat in till mål.
+1!

Tour de France 2017
droidekas sa:
me.I.am sa:
Jag missade sista etappen, brukar ju inte vara så mycket att missa iofs. Var det någon dramatik bland GC-åkarna? Eller det var den sedvanliga champagnedefileringen?
[bild på champagneskålande Froome]

Var ju hyfsat tätt mellan en del placeringar på GC-toppen, ingen som ens försökte plocka någon placering? Mystempo till sista milen?

Tour de France 2017
me.I.am sa:
droidekas sa:
me.I.am sa:

Var ju hyfsat tätt mellan en del placeringar på GC-toppen, ingen som ens försökte plocka någon placering? Mystempo till sista milen?

Snorkigt svar: men lagen skulle nog vara intresserade av vilken taktik som skulle ha en chans till framgång för det på sista etappen, om du vill dela med dig. :-)

Tour de France 2017
nisseson sa:
me.I.am sa:
droidekas sa:
me.I.am sa:

Snorkigt svar: men lagen skulle nog vara intresserade av vilken taktik som skulle ha en chans till framgång för det på sista etappen, om du vill dela med dig. :-)

Att det skulle vara svårt att lyckas med något förstår jag, men ganska lamt om ingen ens försökte - tycker jag. Sista delfrågan kvarstår, det var alltså mystempo fram tills spurtlagen började röra på sig?

Tour de France 2017
Det var väl mystempo tills de kom till paris. Då tror jag att det var 6 mil kvar. Efter det var det en hel del som försökte men tror ingen sammanlagt kandidat försökte. Det är ju så gott som omöjligt att gå ifrån.

Tour de France 2017
Tour de France 2017
Så han blev DQad för vad?

Edit: Kommer Sagan, Bora-Hansgrohe och deras sponsorer få skadestånd av UCI då deras toppåkare blev utkastad. Kan ju tänka att det inte är lockande för sponsorer att gå in med pengar om en kan bli diskvalificerad så lättvindigt och utan möjlighet bli hörd snabbare.

Senast ändrad:
Tour de France 2017
Va? Gick dom först i mål nu? Tyckte jag såg nåt åt det hållet i juli. Men jag måste ha misstagit mig. Igen.
Att man aldrig lär sig.

Tour de France 2017
Det kanske är så att de tar upp en god(?) gammal tradition och avgör loppet lite senare. För 1904 års upplaga lär ju resultatlistan spikats först i slutet av november.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp