Tour de France 2018

Tour de France 2018
Nu kommer de!

Bilagor

• 7CF01155-DB99-44F8-9002-DF7C36FD32B8.png
    7CF01155-DB99-44F8-9002-DF7C36FD32B8.png
    68.4 KB · Besök: 136
Tour de France 2018
qma sa:
NLC sa:
qma sa:
Här är Nukeproofs roadgap-shenanigans.

Typ 15 år för sent för att vara innovativt...
https://www.bikeradar.com/news/article/that-watson-gap-jump-7785/

Jag vet så klart, men tycker ändå det hör hemma i tråden. Det görs väl lite såna här rätt ofta - jag gillade Godzieks backflip på LVG-cykel över Tour De Pologna nyligen.

Ja där var det ju iaf samma sorts cykel.

Att gap:a täten, klungan eller gruppetton i TdF känns mest som desperat renommésnyltning, men det är säker bara jag som är gammal och gnällig.

Tour de France 2018
Varför kan inte människor stå hyggligt still och titta och heja? Vissa åskådare borde verkligen försöka inse att vad de gör kan ha konsekvenser för cyklisterna.

Tour de France 2018
Extra trist eftersom Nibali trots skadan körde fortast av alla till toppen. Han var nästan en minut efter efter vurpan och kom i mål 13s efter G.

Tour de France 2018
Trevlig cykelunderhållning igår, lider med Nibali som blir skadad pga andra.
Det där med att Thomas inte kunde fatta hur kan kunde vinna etappen - det var en finfin prestation fast han fick väl lite hjälp av Bernal och Froome plus att Dumoulins timing var lite sisådär?

Tour de France 2018
DT sa:
Grymt starkt av Thomas. Spännande rivalitet i Sky nu...?

Ja det kittlar alltid lite extra när hjälpryttaren utmanar kaptenen, tror inte Froome är helt tillfreds med situationen, speciellt inte som han relativt enkelt blev inhämtad igår. Andra klassiska "hjälpryttaren är minst lika bra som kaptenen"-bataljer jag minns från modern era.

1996 Touren: En ung Ullrich är hjälpryttare åt Bjarne, som jag minns det var Ullrich den starkare av dom två i bergen. Slutar tvåa, vinner året efter.
2004 girot: Cunego är betydligt snabbare än kapten Simoni, alla ser det, Cunego vinner girot, Simoni lackar ur och tycker Cunego är osportslig.
2012 Touren. Froome är uppenbart starkare än kapten Wiggins i bergen och vill gärna visa det för alla. Vinner året efter.

Senast ändrad:
Tour de France 2018
InlineOla sa:
emmer sa:
Typ Landa förra året?
[Hjälpryttare i Sky måste vara det tråkigaste jobb man kan ha :-) ]

Ja typ men sen på slutet när Landa fick chans att köra på egen hand så visade sig Froome vara starkare.

Är det "roligare" att vara stjärna i ett halvbra team vs superdomestique i ett topplag? Bardet, Martin och Pinot verkar t.ex. ha det lite ensamt i täten som kaptener och GC-utmanare.

Tour de France 2018
NLC sa:
Är det "roligare" att vara stjärna i ett halvbra team vs superdomestique i ett topplag? Bardet, Martin och Pinot verkar t.ex. ha det lite ensamt i täten som kaptener och GC-utmanare.

Ingen aning:-) Har dock observerat att superhjälpryttarna kan köra rätt knackigt när de bytt lag för att kunna vara 1e-åkare.

Tour de France 2018
NLC sa:
InlineOla sa:
emmer sa:
Typ Landa förra året?
[Hjälpryttare i Sky måste vara det tråkigaste jobb man kan ha :-) ]

Ja typ men sen på slutet när Landa fick chans att köra på egen hand så visade sig Froome vara starkare.

Det är jag ganska säker på att det är.

Tour de France 2018
InlineOla sa:
DT sa:
Grymt starkt av Thomas. Spännande rivalitet i Sky nu...?

Ja det kittlar alltid lite extra när hjälpryttaren utmanar kaptenen, tror inte Froome är helt tillfreds med situationen, speciellt inte som han relativt enkelt blev inhämtad igår. Andra klassiska "hjälpryttaren är minst lika bra som kaptenen"-bataljer jag minns från modern era.

1996 Touren: En ung Ullrich är hjälpryttare åt Bjarne, som jag minns det var Ullrich den starkare av dom två i bergen. Slutar tvåa, vinner året efter.
2004 girot: Cunego är betydligt snabbare än kapten Simoni, alla ser det, Cunego vinner girot, Simoni lackar ur och tycker Cunego är osportslig.
2012 Touren. Froome är uppenbart starkare än kapten Wiggins i bergen och vill gärna visa det för alla. Vinner året efter.
Jag tror att GT får frihet nu, slipper helt hjälpryttarroll, för köra fritt, men Froome har också fri roll, finns inte på världskartan att han får agera hjälpryttare om han inte skulle ligga 30 minuter efter ens, tror jag.

Tour de France 2018
Platt etapp men med en avslutning som går svagt uppför - är det en EBH-dag idag? Eller kommer Sagan utnyttja det urvattnade utbudet av kvalificerade spurtare (och ev avsaknad av uppdragståg) och klämma in en förödande utökning av sin ledning av gröna tröjan?

Tour de France 2018
Kan ni förklara för mig varför Alaphillipe är favorit inför imorgon.

Om Thomas/Froome är bäst i mountain och Sagan på flat.

Varför är Alaphillipe då favorit när det är hilly?

Kan de vara så att det är så pass mycket klättring att Sagan inte hänger på men Alaphillipe orkar och sen blir det en sista klättring på 3 km med 10% där Alaphillipe håller undan för Froome/Thomas?

Bilagor

• Screenshot_20180720-214851.jpg
    Screenshot_20180720-214851.jpg
    76 KB · Besök: 118
  • Screenshot_20180720-214941.jpg
    Screenshot_20180720-214941.jpg
    134.6 KB · Besök: 134
Tillbaka
Topp