Tour de France 2018

Tour de France 2018
Tour de France 2018
Clark sa:
GoranS sa:
NLC sa:
GoranS sa:
itisasitis sa:
Finns det nån vinnarkandidat som INTE är dopingmisstänkt/under utredning?
Dopingmisstänkt i vilket avseende?

De är cyklister.
I så fall, nej. Det finns ingen vinnarkandidat som inte är cyklist.

Jo, det är ju en backhoppare som ska köra ;-)
Det ena behöver ju inte utesluta det andra! Skulle dock misstänka att Roglic f.n. är bättre på att klämma tempo än att flyga med skidor, så jag skulle nog kategorisera honom mer som cyklist än backhoppare.

Tour de France 2018
Örjan Lax sa:
Örjan Lax sa:
Är det någon som vet om TV4 & TV12 kommer att sända TdF även i år (med vissa begränsningar) som de gjorde förra året? Orkar inte googla innan jag fått morgonkaffet :)
Nu har jag druckit kaffe och googlat, och svaret blir nog nej på frågan.
Och nu har jag ätit lunch och googlat igen, och svaret blir att TV12 och Sportkanalen sänder delar av TdF. Bortsett från vanliga Eurosport m.fl. då såklart.

Mer info här: https://www.tv4play.se/support#humany-tv4play=/4518/tour-de-france-2018/

Tour de France 2018
Tobias Ludvigsson uttagen till Tour de France!
– Det känns kul, det är givetvis det man har drömt om sen man började cykla och helt klart det största loppet man kan köra säger Tobias Ludvigsson. (SweCycling)

Tour de France 2018
Kommer dom köra skivbromsar tro?

Bilagor

• Skärmavbild 2018-06-25 kl. 21.15.29.png
    Skärmavbild 2018-06-25 kl. 21.15.29.png
    13.7 KB · Besök: 97
Tour de France 2018
Sagan om skivbromsar kanske inte är han som styr.

Men med 114 km/h ser jag inte varför man vill bromsa utvecklingen mot det bättre.

Bredare däck fetare fäste?

Tour de France 2018
konscious sa:
Sagan om skivbromsar kanske inte är han som styr.

Men med 114 km/h ser jag inte varför man vill bromsa utvecklingen mot det bättre.

Bredare däck fetare fäste?

Med toppfart på 114km/h och snitt på 23 så är frågan om han har skivbromsar eller inte, om bromsarna legat emot en längre tid eller om han har stannat för att fika utan att pausa datorn. Med tanke på hans kroppskonstitution så är fika-teorin den minst troliga förklaringen...

Tour de France 2018
Snittfarten är konsistent med Moving time och Distance och Moving time skiljer sig från Elapsed time, så fika som förklaring till snittfarten kan nog uteslutas. F.ö. spelar farten utför inte så våldsamt stor roll för rullsnittet på den typen av kuperade rundor. Så stor del av tiden tillbringas cyklandes uppför så det är där snittfarten till stor del avgörs.

Tour de France 2018
Sitter i Spanien hela juli. Får svårt att motivera för familjen att sitta inne i lägenheten och titta på cykel varje dag.
Vilka sträckor är höjdpunkterna, vad får man i inte missa i år?

Tour de France 2018
Dabib sa:
Sitter i Spanien hela juli. Får svårt att motivera för familjen att sitta inne i lägenheten och titta på cykel varje dag.
Vilka sträckor är höjdpunkterna, vad får man i inte missa i år?
Om du är i Spanien och har tillgång till berg att cykla i får du missa precis alla etapper om du är ute och cyklar. ;-)

Tillbaka
Topp