Tour de France 2019

Tour de France 2019
Luktapåblommorna sa:
Danskarna är tydligen bra på att cykla. Rekord i år med nio cyklister. Är det en tillfällighet eller gör de något rätt, med tanke på att Sverige är dubbelt så stort och vi har två cyklister som startar? https://m.feltet.dk/nyheder/danmark_saetter_ny_tour-rekord/
Vilka två tänker du på då? Ludvigsson kör inte touren och varken Riwal eller Israel Cycling Academy är väl inbjudna.
Men kul för danskarna som gör det otroligt bra.

Tour de France 2019
psaaf sa:
Luktapåblommorna sa:
Danskarna är tydligen bra på att cykla. Rekord i år med nio cyklister. Är det en tillfällighet eller gör de något rätt, med tanke på att Sverige är dubbelt så stort och vi har två cyklister som startar? https://m.feltet.dk/nyheder/danmark_saetter_ny_tour-rekord/
Vilka två tänker du på då? Ludvigsson kör inte touren och varken Riwal eller Israel Cycling Academy är väl inbjudna.
Men kul för danskarna som gör det otroligt bra.

Ah, trodde Ludvigsson och Awet skulle köra.

Tour de France 2019
Manurhin2 sa:
Lejon sa:
Manurhin2 sa:
Om några år kör Lucas.

M
Det tror jag med (baserat på hur han gjorde slarvsylta av övriga på SM för två dagars sedan och sen av övriga inkl mig själv idag på kortbaneSM).

Tycker du gjorde riktigt bra ifrån dig, va väl uppe på 5e mot slutet.
Blev du inblandad i kraschen?
Bra kört oavsett ??

M
Startade helt värdelöst men det tog sig efterhand, kändes bra på slutet ända tills jag låg underst i högen av cyklister i första vänsterkurvan med knappt tre varv kvar. En kille översatsade rejält och pajjade dagen för mig och rätt många till. Kändes som att jag hade ben nog för att spurta om tredjeplatsen, men då måste man låta bli att vurpa...
Men de två i täten var onekligen i en klass för sig idag.

Tour de France 2019
Lejon sa:
Manurhin2 sa:
Lejon sa:
Manurhin2 sa:
Om några år kör Lucas.

M
Det tror jag med (baserat på hur han gjorde slarvsylta av övriga på SM för två dagars sedan och sen av övriga inkl mig själv idag på kortbaneSM).

Tycker du gjorde riktigt bra ifrån dig, va väl uppe på 5e mot slutet.
Blev du inblandad i kraschen?
Bra kört oavsett ??

M
Startade helt värdelöst men det tog sig efterhand, kändes bra på slutet ända tills jag låg underst i högen av cyklister i första vänsterkurvan med knappt tre varv kvar. En kille översatsade rejält och pajjade dagen för mig och rätt många till. Kändes som att jag hade ben nog för att spurta om tredjeplatsen, men då måste man låta bli att vurpa...
Men de två i täten var onekligen i en klass för sig idag.
Följde nr 59 under din framfart under loppet. Kul att följa uppkörningen från ca 40:e till topp 5 med knappt ett varv kvar.
Trots att jag endast känner till dig som ett nick på happy, kom jag på mig själv att högt säga -FAN OCKSÅ, när jag så att du kröp fram ur högen av armar, ben och kolfiber vid crashpadsen och kravallstaketet.
Hur som helst, hoppas du klarade dig utan alltför allvarliga skador, och starkt kört!

Tour de France 2019
Skulle man inte kunna tänka sig att köra tdf under en dryg 2 månaders period då man kan tycka att det är en tuff sport där atleterna behöver vila 3 till 4 dagar mellan de tuffa loppen. Och så kan pressen anal ysera varenda atlets tillstånd i några dagar och hur lagen tänker om taktiken, presskonferenser där man gråter ut om att x armbågade mig under etapp 17 eller att någon var elak eller kommisarien tog ett felbeslut som var orättvisst och så vidare och så vidare tills man spyr på skiten. Och så ska svt och radio"sporten" skicka ner varenda reporter de har och älta varenda litet skavsår eller finne i röven som någon kan tänkas ha.

Frågor på det?

Tour de France 2019
Mysteriets lösning är kanske att det inte finns någon annan som är intresserad och det trots allt rör sig om rätt få tittare vad gäller cykling i Sverige!?

Tour de France 2019
Drosa sa:
Skulle man inte kunna tänka sig att köra tdf under en dryg 2 månaders period då man kan tycka att det är en tuff sport där atleterna behöver vila 3 till 4 dagar mellan de tuffa loppen. Och så kan pressen anal ysera varenda atlets tillstånd i några dagar och hur lagen tänker om taktiken, presskonferenser där man gråter ut om att x armbågade mig under etapp 17 eller att någon var elak eller kommisarien tog ett felbeslut som var orättvisst och så vidare och så vidare tills man spyr på skiten. Och så ska svt och radio"sporten" skicka ner varenda reporter de har och älta varenda litet skavsår eller finne i röven som någon kan tänkas ha.

Frågor på det?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_falska_vänner_mellan_svenska_och_engelska

Tour de France 2019
Hur följer man spektaklet enklast? Vill helst undvika Eurosport e.t.c. då min erfarenhet är att man alltid påtvingas massa trams "på köpet".

Som Moto GP har nu, eller som Allsvenskan hade innan de förstörde det för några år sedan är det jag är ute efter. M.a.o. endast betala för det man faktiskt är intresserad av.

Tour de France 2019
I år hann loppet inte ens börja innan happy började klaga på kommentatorerna och Miss Lycka började promota grötätarna. Det börjar bli lite tröttsamt nu.

Tour de France 2019
Bama sa:
I år hann loppet inte ens börja innan happy började klaga på kommentatorerna och Miss Lycka började promota grötätarna. Det börjar bli lite tröttsamt nu.

Undrar när det kommer tv som processar översättning från skånska och danska till svenska direkt ?

M

Tour de France 2019
Manurhin2 sa:
Bama sa:

Undrar när det kommer tv som processar översättning från skånska och danska till svenska direkt ?

M
Oj, där har vi en uppgift på samma nivå som att avgöra om P=NP, hitta ett generellt botemedel för alla cancervarianter eller få Trump att sluta twittra.

Tillbaka
Topp