Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir intressant att se om han repar sig under vilodagen och de två plattetappern, såg ju lite bättre ut igår iaf. Isf borde han och Bernal kunna köra skiten ur JA i Alperna nu när de sett vad som krävs. Men Pinot kan nog bli en svårare nöt att knäcka, om han lyckas konservera formen veckan ut.Stervelo sa:GT har sade ju att han inte mådde bra igår, det kan nog ha påverkat TT också. Ovanligt svagt, tror inte alla andra lyft sig, men han är väl enda super TT åkaren kvar?
ooms sa:Men Pinot kan nog bli en svårare nöt att knäcka, om han lyckas konservera formen veckan ut.
Och byta ut lite kroppsdelar.DT sa:Skönt med vilodag nu, det såg ut som att en del fick kämpa igår och idag och behöver fylla på blodförråden i morgon. :-)
Kan tänka mig att om de kommer fram till Vars-Izoard-Galibier-etappen med oförändrade tidsskillnader i totalen så kan det bli upplägg i stil med det igår, d.v.s. att något/några av de starkare lagen som fortfarande har åkare med chans på gult skickar iväg hjälpryttare med tanken att eliminera JA:s hjälpryttare antingen redan på Vars men troligare på Izoard och sedan låta GC-åkaren attackera från gruppen med JA och att hjälpryttarna sedan går ner och drar honom fram till slutbacken varifrån hans jobb är att hålla undan in i mål och plocka så mkt tid det går i totalen.NLC sa:Ja, känns som det kan bli riktig huggsexa för podiumplatserna i Paris. Frågan är bara om det krävs målgång uppför för att sätta igång fyrverkerierna, eller om två HC berg kan kompensera för avslutning nedförs.
thomaslundstrom sa:Inte en artikel om cykel, men spot on topic. https://arstechnica.com/cars/2019/07/how-helicopters-bring-us-amazing-views-of-the-tour-de-france/
GoranS sa:Och byta ut lite kroppsdelar.DT sa:Skönt med vilodag nu, det såg ut som att en del fick kämpa igår och idag och behöver fylla på blodförråden i morgon. :-)
Mats65 sa:GoranS sa:Och byta ut lite kroppsdelar.DT sa:Skönt med vilodag nu, det såg ut som att en del fick kämpa igår och idag och behöver fylla på blodförråden i morgon. :-)Precis det jag tänkte på.
Det där uttalandet från Hegerfors om att en vanlig mänsklig kropp inte klarar att cykla 10 timmar per dag utan att dopa sig cementerade fast honom i de inkompetentas skara för evigt. Undrar vad han tycker och tror om lopp som TABR, TCR, RAAM, ... där glada amatörer fullföljer utan att dopa sig och med klart mer än 10 timmars cykling per dag.
GoranS sa:Kan tänka mig att om de kommer fram till Vars-Izoard-Galibier-etappen med oförändrade tidsskillnader i totalen så kan det bli upplägg i stil med det igår, d.v.s. att något/några av de starkare lagen som fortfarande har åkare med chans på gult skickar iväg hjälpryttare med tanken att eliminera JA:s hjälpryttare antingen redan på Vars men troligare på Izoard och sedan låta GC-åkaren attackera från gruppen med JA och att hjälpryttarna sedan går ner och drar honom fram till slutbacken varifrån hans jobb är att hålla undan in i mål och plocka så mkt tid det går i totalen.NLC sa:Ja, känns som det kan bli riktig huggsexa för podiumplatserna i Paris. Frågan är bara om det krävs målgång uppför för att sätta igång fyrverkerierna, eller om två HC berg kan kompensera för avslutning nedförs.
Näst sista bergsetappen har ett parti på en mil vid Val d'Isere som är lättåkt och där hjälpryttare kan vara till stor nytta. Då krävs en attack under senare delen upp till Col d´Iseran.
Även sista bergsetappen bjuder ju på en del lättare terräng mellan stigningarna där hjälpryttare skulle kunna hjälpa en lagkamrat i utbrytning. Sen kan man ju spekulera hur det faktum att slutstigningen på den etappen är mer lång än brant kommer att påverka taktiken. Åtminstone bitvis kommer det att vara en skaplig fördel att vara en grupp.
Det som är lite svårt med en sådan taktik, ffa på sista bergsetappen är att det är risk att åkare verkligen börjar försvara sina placeringar längre ner. Om ställningen är som nu och t.ex. Jumbo skickat iväg hjälpryttare och Kruijswijk attackerar så skulle nog Ineos gå upp och försöka köra ikapp för att försvara Thomas andraplats.
De som verkligen kommer att vara tvungna att försöka hitta på något är dock Movistar där Landa och Valverde båda ligger 5 minuter efter. Det ska mycket till för att de ska ta in det genom att "bara" köra hårt i sista backen varje dag.
Intressant tycker jag är Buchmann som fortfarande är väldigt bra med men som flugit lite under radarn.
Kör hårt! Såg ju exempel på det igår då JA var utan hjälpryttare efter näst sista stigningen. Han är då väldigt sårbar för attacker.Alex Supertramp sa:GoranS sa:Kan tänka mig att om de kommer fram till Vars-Izoard-Galibier-etappen med oförändrade tidsskillnader i totalen så kan det bli upplägg i stil med det igår, d.v.s. att något/några av de starkare lagen som fortfarande har åkare med chans på gult skickar iväg hjälpryttare med tanken att eliminera JA:s hjälpryttare antingen redan på Vars men troligare på Izoard och sedan låta GC-åkaren attackera från gruppen med JA och att hjälpryttarna sedan går ner och drar honom fram till slutbacken varifrån hans jobb är att hålla undan in i mål och plocka så mkt tid det går i totalen.NLC sa:Ja, känns som det kan bli riktig huggsexa för podiumplatserna i Paris. Frågan är bara om det krävs målgång uppför för att sätta igång fyrverkerierna, eller om två HC berg kan kompensera för avslutning nedförs.
Näst sista bergsetappen har ett parti på en mil vid Val d'Isere som är lättåkt och där hjälpryttare kan vara till stor nytta. Då krävs en attack under senare delen upp till Col d´Iseran.
Även sista bergsetappen bjuder ju på en del lättare terräng mellan stigningarna där hjälpryttare skulle kunna hjälpa en lagkamrat i utbrytning. Sen kan man ju spekulera hur det faktum att slutstigningen på den etappen är mer lång än brant kommer att påverka taktiken. Åtminstone bitvis kommer det att vara en skaplig fördel att vara en grupp.
Det som är lite svårt med en sådan taktik, ffa på sista bergsetappen är att det är risk att åkare verkligen börjar försvara sina placeringar längre ner. Om ställningen är som nu och t.ex. Jumbo skickat iväg hjälpryttare och Kruijswijk attackerar så skulle nog Ineos gå upp och försöka köra ikapp för att försvara Thomas andraplats.
De som verkligen kommer att vara tvungna att försöka hitta på något är dock Movistar där Landa och Valverde båda ligger 5 minuter efter. Det ska mycket till för att de ska ta in det genom att "bara" köra hårt i sista backen varje dag.
Intressant tycker jag är Buchmann som fortfarande är väldigt bra med men som flugit lite under radarn.
Hur eliminerar det ena lagets hjälpryttare det andras?
Kör hårt! Såg ju exempel på det igår då JA var utan hjälpryttare efter näst sista stigningen. Han är då väldigt sårbar för attacker.
GoranS sa:GT ställde ju i alla fall av JA på slutet så ren hjälpryttare var han ju inte. Sen kan jag också tycka att gula ledartröjan ibland kommer undan lite billigt och att de andra kunde låta/tvinga honom att ta lite större ansvar eller åtminstone spela på det och stressa honom lite.
Sen kan man ju spekulera om de tror att JA kommer att hålla hela touren eller om de anser att Pinot kanske trots allt är ett större hot.
DT sa:Skönt med vilodag nu, det såg ut som att en del fick kämpa igår och idag och behöver fylla på blodförråden i morgon. :-)
jonas-ni sa:DT sa:Skönt med vilodag nu, det såg ut som att en del fick kämpa igår och idag och behöver fylla på blodförråden i morgon. :-)
Det gäller bara att se upp för dålig äggsallad.
nesvop sa:Kör hårt! Såg ju exempel på det igår då JA var utan hjälpryttare efter näst sista stigningen. Han är då väldigt sårbar för attacker.
Tyckte att Ineos agerade hjälpryttare åt honom ganska väl...
De borde ju ha släppt av på tempot lite och låtit JA slita, de hade ju Bernal framför!
CW sa:nesvop sa:Kör hårt! Såg ju exempel på det igår då JA var utan hjälpryttare efter näst sista stigningen. Han är då väldigt sårbar för attacker.
De borde ju ha släppt av på tempot lite och låtit JA slita, de hade ju Bernal framför!
Du menar Egan "I'ma sit on your wheel till the finish" Bernal? Det är som att grabben inte vet något annat. Ett mönster som antagligen är svårt att gå ifrån när man kör för Sky.
Gillar man inte att ngn sitter på hjul får man väl köra ifrån. ;-)CW sa:nesvop sa:Kör hårt! Såg ju exempel på det igår då JA var utan hjälpryttare efter näst sista stigningen. Han är då väldigt sårbar för attacker.
Du menar Egan "I'ma sit on your wheel till the finish" Bernal? Det är som att grabben inte vet något annat. Ett mönster som antagligen är svårt att gå ifrån när man kör för Sky.
Noobig som jag är i området hade jag inte en tanke på det psyokologiska fördelen, det är väll ett kapitel i sig misstänker jag. Då får jag förtydliga att det är bara den fysiska skillnaden jag är intresserad av.GoranS sa:Den frågan är svår att besvara då det kan finnas både en fysiologisk och en psykologisk komponent i det hela.
NLC sa:Härligt att se en så glad cyklist attackera. Chapeau Pinot !
bonbon sa:Jag vill nog inte veta hur många kalorier Asgreen och Tony Martin gjort av med den här touren.
Skaplig precision i den tippningen!NLC sa:Om inte spurtslagen lyckas hålla ihop det här så blir det generalknas inför Paris. Höger i en rondell ca 3 km från mål och sen rakt på in till mål med svagt utför sista km. Jag tror det kommer gå kanonfort och att Jumbo Visma är sjukt sugna på att ställa skåp med Dylan men utan WvA i tåget kommer Caleb och Elia utnyttja läget och hänga på i tåget för att spurta om förstaplatsen och den lilla kanonkulan tar sin andra etappseger. Groenewegen får revansch på söndag.
GoranS sa:Skaplig precision i den tippningen!NLC sa:Om inte spurtslagen lyckas hålla ihop det här så blir det generalknas inför Paris. Höger i en rondell ca 3 km från mål och sen rakt på in till mål med svagt utför sista km. Jag tror det kommer gå kanonfort och att Jumbo Visma är sjukt sugna på att ställa skåp med Dylan men utan WvA i tåget kommer Caleb och Elia utnyttja läget och hänga på i tåget för att spurta om förstaplatsen och den lilla kanonkulan tar sin andra etappseger. Groenewegen får revansch på söndag.