Tour de France 2021

Tour de France 2021
Jorusåatte....

Bara alla kör med regndäck och skärmar så är jag nöjd :-)

De kan omöjligt krascha enär de både har regndäck och skärmar.

Kräver de regndäck och skärmar?

Nä, rejäla skärmar och regndäck skyddar utmärkt mot fans med skyltar. Det har jag läst.

Satan vilken vurpa!
De hade nog inga skärmar eller regndäck…

Jag har läst att ett beror på avsaknad av skärmar och regndäck. Det är iaf pga att det är racing på smala vägar med refuger, rondeller, stolpar + ANNAT

Tour de France 2021
Du kanske missade en tråd för nån månad sedan där ett par ”experter” drev en tes…
Fast det var inte ett par "experter" som drev en tes. En person ställde frågor om säkerhet inom cykling. Några svarade med fysikaliska realiteter (bla att bättre sikt är bättre än dålig sikt, och att regndäck ger bättre grepp i regn). Några andra ville inte alls diskutera säkerhet (eller fysikaliska realiteter).

Tour de France 2021
Dagens utbrytargrupp måste vara den starkaste som gått loss… typ någonsin..
- - -
Van Aert, Teunissen, Van Baarle, Nibali, Skujins, Stuyven, Asgreen, Cavendish, Erviti, Cortina, Konrad, Laporte, Meurisse, Van der Poel, Cort, Guerreiro, Schar, Godon, Kragh Andersen, Gilbert, Sweeny, Van Moer, Mohoric, Yates, Houle, Campenaerts, Bakelants, Van Poppel, Bonnamour
- - -

Sinnes!

Tour de France 2021
Men nu får ni ge er .
Är ju inte knypplingsmästerskapen.
Får ju kolla på zwift istl om man tycker det är läskigt med cykeltävlingar irl .
Vi vill nog mest att UCI ska vara konsekventa, dvs reagera likadant oavsett vem som gör vad i spurten.
Nu är det extremt godtyckligt vilka som får något straff eller inte. Vissa diskas eller deklasseras, andra kan göra lite som dom vill ?

Tour de France 2021
Ska bli kul/intressant att se Wout i bergen om han inte behöver agera hjälpryttare. Han känns ju spontant way to tung för att kunna göra något riktigt farligt men hoppas på bra rejs iaf.

Tour de France 2021
Absolut mest korkade laget. Fy fan vad jag ogillar dom.
Något vill dom väl vinna trots allt.
Valverde, Lopez, Mas känns inte som några heta kandidater för pallen i Paris.
Någon spurtade har man heller inte men något vill man ge sponsorerna ändå.
Man har vunnit lagtävlingen många ggr och ytterligare en seger där kan rädda touren för laget.

Tour de France 2021
Vi kan stänga den här tråden för i år nu .

O frågan är om det är någon idé att öppna en ny till nästa år , eller vem ska kunna utmana närmsta åren :)

Tour de France 2021
Var är moviestar idag?

Movistar eller Moviestar eller hur det nu stavas är
ju filmstjärnor precis som namnet säger och dom
vill bara glänsa när det kan bli bra tv-bilder.....

Det viktiga är uppenbarligen att synas (i tv)!
Ytan är det viktigaste.
Inte att verka, d v s göra verkliga resultat eller försöka
göra superlånga utbrytningar och vinna solo etc.

Nej, nej, nej, Movistar har betalt för att glänsa lite då
och då genom "häftiga" attacker som alltid misslyckas.

/Fedde

Tillbaka
Topp