Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Just för gårdagens etapp är det inte så konstigt. Han bor ju i Monaco så gårdagens etapp gick ju i princip på hans bakgata. Bara i nedförsbacken körde han in 1 min på JV.Tycker nog också att TP visade i årets tour att han och teamet kört en rätt ordentlig recon av i princip varje etapp. Han låg ju som en formel 1-bil i varje kurva igår, exakt rätt spår och tappade minimalt med speed
Han fick ju stryk av Remco på platt-tempot och får nog däng där även av Ganna i normal form, kanske även WvA. Avslutande tempot i år var ju i princip ett bergstempo. Men han är iaf top 5 på plattempo vilket får anses grymt bra sett till hans uppförskapacitet.- Fruktansvärd på tempo. Krävs nog en stasad Ganna för att klå honom.
JV behöver inte utveckla någonting bara hålla sig skadefriTP får nog snubbla på sig själv om han inte ska vinna igen.
- Urstark klättrare, framförallt <10% där han dessutom har en kick knappt någon kan matcha.
- Spurtsnabb i mindre spurter men framförallt med ett dödsryck i sista backen.
- Fruktansvärd på tempo. Krävs nog en stasad Ganna för att klå honom.
För JV gäller att utveckla sina styrkor
- Ännu högre fart uppför. Bli ännu mer av ett monster i klättringarna. Ha kapacitet att hänga av den tyngre TP. Backarna i årets upplaga var inte i JVs favör.
- öka de % som behövs för att vinna tid på tempo. Där är det nära.
För JV en skadefri säsong så kanske det kan bli mer av fajt. Remco tror jag inte riktigt på i bergen.
Och om TP tränar på och fortsätter utveckla sina styrkor då, t ex att kunna gå med i bergen?JV behöver inte utveckla någonting bara hålla sig skadefri
Du få tänka på att JV har varit skadadOch om TP tränar på och fortsätter utveckla sina styrkor då, t ex att kunna gå med i bergen?
Ja, men det känns även som TP har utvecklat sin kapacitet samtidigt om man då ser till han kör mot även andra kombatanter under årets lopp och andra tävlingar.Du få tänka på att JV har varit skadad
Jag såg det där! Hickade nästan till, tänkt om han hade hamnat i stenmuren?Han satsade onekligen rätt ordentligt utför igår. Var ett ställe där han t.o.m. höll på att ställa till det då han bromsade så hårt att bakhjulet tappade greppet och började röra sig i sidled.
Eller för att hans flickvän inte blev uttagen trots att hon vann nationella mästerskapet i både tempo och linje?Inget OS för Pogi, tydligen för sliten. Lite trist men fullt förståeligt. Hade kanske inte speciellt mycket kvar i tanken efter touren.
Vem vet? Intressant om man tycker att det är viktigare att markera mot sitt eget förbund än att delta och representera sitt land i OS.Eller för att hans flickvän inte blev uttagen trots att hon vann nationella mästerskapet i både tempo och linje?
OS har väl aldrig varit riktigt stort bland cyklister. Grand tours, VM, och kanske även monumenten smäller högre, är min känsla.Vem vet? Intressant om man tycker att det är viktigare att markera mot sitt eget förbund än att delta och representera sitt land i OS.
Tror jag också. Han är nog väldigt sugen på en världsmästartröjaOS har väl aldrig varit riktigt stort bland cyklister. Grand tours, VM, och kanske även monumenten smäller högre, är min känsla.
Tänkte det samma. Ser ut som en junior. Och då är han väl ändå 3-4 decimeter längre än Evenepoel.Jisses vad JV ser tunn ut.
Jo, jag kan dränka tråden med bilder på cyklisterna. Så jag matade på med bilder där uppe vid bergpriset.Tänkte det samma. Ser ut som en junior. Och då är han väl ändå 3-4 decimeter längre än Evenepoel.
Nog om deras kroppar.
Riktigt fina bilder welidon.
Bild nummer två hade varit riktigt fin som bildserie över hela gruppen. Långsamt klicka sig vidare cyklist för cyklist, lag för lag. Du råkat inte ha fotat i burst mode (eller vad det nu heter) ?
Jisses vad JV ser tunn ut.
Å herre jösses....Jag vågar inte ens tänka på att nämna nåt om.....bra styrketräning?
Eller dopingÅ herre jösses....Jag vågar inte ens tänka på att nämna nåt om.....bra styrketräning?
Kvinnomisshandlare.Å herre jösses....Jag vågar inte ens tänka på att nämna nåt om.....bra styrketräning?
Den bäste vann. Den näst bäste behöver ha ett superstarkt lag för att göra det oväntade och vinna. Mer oväntade attacker vore kul att se någon gång...där laget tokkör...å bara drar iväg...
Jag har varit nere på 58 kg på 183 cm, tunn var jag.Han väger in på 58 kg. Fördelade på 175 cm. Det kan nog mycket väl stämma.
Mina överarmar är nog inte så mycket grövre för övrigt, fast jag väger 10 kg mer, men 8 cm längre också iofs![]()
Jisses! Skinn och ben?Jag har varit nere på 58 kg på 183 cm, tunn var jag.
Snabb uppför, långsam på platten. Fick inte tag i bukfettet.Jisses! Skinn och ben?
Ja, du har rätt. Det går inte. Inget lag kan göra det oväntade.Hur skulle det oväntade se ut? Som jag skrivit tidigare, folk har för stor tilltro till laget. Kunde inte Vingegaard köra ifrån eller ens hänga med Pogacar i bergen finns det inget lag i världen som kunde hjälpt honom med det.
...o nä, ett lag kan inte vara tokköra o dra iväg. Till att börja med måste de få lucka o får de det får de alla andra lag efter sig.
Någon kantvindsetapp vart 10e år kan många ur ett lag komma iväg, men det är sällan eller aldrig det ger någon större tidsvinst.
Mmm, med de biffiga armarna kan man dra i styret ...Å herre jösses....Jag vågar inte ens tänka på att nämna nåt om.....bra styrketräning?
Remco är enligt PCS 171 cm lång och väger 61 kg, Jonas 175 cm och 58 kg.Tänkte det samma. Ser ut som en junior. Och då är han väl ändå 3-4 decimeter längre än Evenepoel.
Nog om deras kroppar.
Riktigt fina bilder welidon.
Bild nummer två hade varit riktigt fin som bildserie över hela gruppen. Långsamt klicka sig vidare cyklist för cyklist, lag för lag. Du råkat inte ha fotat i burst mode (eller vad det nu heter) ?
Har han tappat hjälmen? Eller är det på nån träning?
På hans tid fick man slänga hjälmen om det var avslutning uppför.Har han tappat hjälmen? Eller är det på nån träning?
Men Remco är betydligt tunnare i år än tidigare. Jag hoppas att han inte tar bort sin punch i försöken att bli en TdF-vinnare. (Han har förvisso behållit sin tempo-förmåga i år).Remco är enligt PCS 171 cm lång och väger 61 kg, Jonas 175 cm och 58 kg.
Löken var väl känd för att vara en strandraggare i själ och hjärta och att han "extraknäckte" som cyklist. ?Å herre jösses....Jag vågar inte ens tänka på att nämna nåt om.....bra styrketräning?
På hand tid fick man tydligen slänga till både höger och vänsterPå hans tid fick man slänga hjälmen om det var avslutning uppför.
På hand tid fick man tydligen slänga till både höger och vänster- fast det kanske skulle passat bättre i den andra tråden