Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Efter dom omständigheterna är det väl helt okej att fira en 3e plats?
Nej det är WTF - PTH???
LBL är ju klantigt på riktigt - att "vaska" en monumentseger på en rejäl dos hybris.
I dagens etapp gör han det ju grymt bra ens vara med och slåss om tredjeplatsen. Sannolikt är han väl den mest motiverade i den gruppen att spurta då han mentalt spurtar om segern medan resten mentalt spurtar om en tredjeplats. Oavsett tycker jag dock att det är starkt gjort att vinna spurten med den etappen i kroppen.
Just det, så var det nog. Dock visste han rimligen inte att han skulle bli deklasserad när han gjorde segergesten alldeles för tidigt.Han blev väl deklasserad ändå för trängningen av Pogacar så "vaskningen" spelade ingen roll i slutändan?
Jag känner mycket väl till dom oskrivna reglerna. Men tack för informationen.Man firar inte 3e platser i cykling, speciellt inte på etapplopp. Man får inte ens komma upp på podiet. Alaphilippe har så stora meriter i bagaget att han absolut inte skulle fira en 3e plats hur heroisk den än var. Han trodde helt enkelt han vunnit etappen.
Detta måste vara väldigt nära vad som är tillåten psykologisk doping.Sannolikt är han väl den mest motiverade i den gruppen att spurta då han mentalt spurtar om segern medan resten mentalt spurtar om en tredjeplats
Jepp, frågan är hur nån öht kan påstå att konkurrenterna hade koll på läget.Detta måste vara väldigt nära vad som är tillåten psykologisk doping.
Jag mindes inte. Lagkamratens gest vid 10:00 i klippet säger allt…För den som inte minns LBL 2020:
I ett annat lopp i samma veva hurrade han så för sin seger att Roglic hann om honom innan mållinjen. Och i ytterligare ett så kraschade han in i en mc som utbrytarkamraterna (WvA o MvdP) körde om. Alaphillipe är -var! fantastisk och underhållande som få men han klanta-r/de till det som nästan ingen annan också.Jag mindes inte. Lagkamratens gest vid 10:00 i klippet säger allt…
Svensk media och cykling har ju aldrig varit en bra kombinationSvensk media skriver om touren från ett matperspektiv. Nu ska det bara till att de skriver om de sportsliga resultaten också…
![]()
23 cheeseburgare – så många kalorier krävs per dag för att klara loppet
Det här behöver man för att cykla Tour de France i tre veckor.www.sydsvenskan.se
Sannolikt balvägg, Bonnier-konto funkar.
Ja, det var ungefär det jag ville ha sagt med LBL-klippet. Han går på sina impulser och det kan lika gärna bli succé som fiasko.I ett annat lopp i samma veva hurrade han så för sin seger att Roglic hann om honom innan mållinjen. Och i ytterligare ett så kraschade han in i en mc som utbrytarkamraterna (WvA o MvdP) körde om. Alaphillipe är -var! fantastisk och underhållande som få men han klanta-r/de till det som nästan ingen annan också.
Edit: det var visst det loppet.... Trodde att det var en segergest som igår.
Just det hände iof i damernas os-linjelopp 2021, men då hade ingen radio.
Ja, gesten passar bra in, fast det är Pogacar som gestikulerar för att han blivit trängd av Hirschi som i sin tur blivit trängd av Alaphilippe.Jag mindes inte. Lagkamratens gest vid 10:00 i klippet säger allt…
Kan man offra honom på nåt sätt för att köra slut på Pogi?
Problemet är att de är så inside-the-box i sitt taktiktänkande. Lösningen är förstås att ett antal andra lag går ihop och offrar en eller två gubbar per lag som får till uppgift att ligga längst bak i klungan och harva. När Pogi tar en pisspaus lägger de sig i bredd över hela vägen och cyklar resten av etappen i 25 km/h. Då missar de och Pogi, som ju ligger bakom då han inte kommer förbi, maxtiden och blir uteslutna. Sen kan övriga lag göra upp om segern utan att behöva slåss mot övermakten.
Jag vet, men de va just de Pogi gjorde igår. Han släppte ju aldrig Jorgensen.Nä. Alla såna taktiker bygger på att man har någon nära ledaren i GC att offra, Jörgenson är 32 minuter efter...så länge Pogacar är minst lika stark uppför som Vingegaard kan UAE släppa iväg Jörgenson med 25 minuter utan att det gör dom något.
Tack för input och åsikt!!!Jag gissar att Matte satsar på grönt. Milan verkar vara på väg att få soppatorsk tycker jag.
Nej, det är förstås helt ok att blocka mig om du vill. Jag tar inte illa vid mig. Känner dig ju inte ens.Ok. Då lägger jag dig på blocköistsn. Fair enough.
Du är långt ifrån först. Om det är nån tröst.
Man kanske skulle lagt en hundring på honom ändå..MvDP är ffa med, jag trodde han skulle hoppa av. Går han för grönt?
Grönt! Inte gult.Man kanske skulle lagt en hundring på honom ändå..![]()
Nä nu har du det om bakfoten, blå och gul blir grönt! Svart + gult blir bara mörkare gult.Grönt! Inte gult.
Som gul-svart-förespråkare borde du ju gilla gröna tröjan då gult+svart = grönt.
Tråden levererar ju iaf högt o lågt... HahahaOk. Då lägger jag dig på blocköistsn. Fair enough.
Du är långt ifrån först. Om det är nån tröst.
Va??Van der poel slänger in handduken
Trodde han siktade på Gröna tröjan. Trist om han hoppar avVan der poel slänger in handduken
Hittar inget om detta i cykelmedia eller sociala medier. Om du menar hans ”tack 2025”-post på instagram så är det reklam för detta årets ”Merci Pou Pou”-tröja:
🚴 merci poupou 🚴
Proceeds of the Merci Poupou project will be donated to initiatives and charities supporting children and adolescents from different backgrounds and living conditions practicing sports, staying active or rehabilitating.www.mercipoupou.com
Lite förvånande tycker jag. Undrar om de bedömde det som att chansen att vinna tröjan var för låg för att det skulle vara värt för MvdP att plåga sig över alla berg som återstår.Van der poel slänger in handduken