Tour de France 2025

Tour de France 2025
Han har ju haft en förkylning ett tag. Borde kanske ha brutit tidigare. Men förstår att inte ville när uppenbarligen var i så bra form

Riktigt tråkigt detta.

Senast ändrad:
Tour de France 2025
1000031979.webp
Dissade ju Pogis Colnago tidigare i tråden, men den klär ju sig mycket bättre i svart än vitt. Eller är de ba fotot som gör att man missar sadelstolpens placering o styrstammen?

Tour de France 2025
I vilket avseende menar du?
Ska säga att det var ett svagt minne som poppade upp men har inte UCI något regelverk för hur en cykelram får se ut, för att "skydda sportens estetik" typ.
Minns iaf att jag sett någon bild som illustrerar att delar av ramen inte får avvika för mycket från nån ideal linje.

Just denna ram med sitt bruta sadelrör tycker jag (personlig åsikt alltså) för mycket avviker från den ideala dubbeltriangeln och är skitful.

Googlade lite och hittade den här bilden för att illustrera vad jag menar, även om just denna är från 2009 och kanske inte ens är från UCI.

1753174366235.webp

Edit:
Källa för bilden: https://astanafans.com/the-uci-vows-to-crack-down-on-non-conforming-technology.html

Tour de France 2025
Nej, det är förstås helt ok att blocka mig om du vill. Jag tar inte illa vid mig. Känner dig ju inte ens.

Personligen tycker jag det är konstigt att blocka personer då det är som att säga att den personen aldrig kommer att säga något av intresse och jag tror i grunden att alla kan bidra med något.
Ja, förutom ooms (som älskar Brynäs, skriver om bandy i hockeytråden och dessutom avskyr snabbgrupper i Vätternrundan) så tycker jag alla är värda en andra chans. 🙂

Hoppas det går bra fortsättningen trots att inte AxelSthlm längre kommer läsa dina inlägg, du har mitt stöd (och säkerligen många andras). (y) Tycker nog tvärtom, att du har ovanligt många bra intressanta inlägg med viss reservation för musiktråden men det händer att du får till det där också. 🙂

(Jo en gång blev jag irriterad när du fick för dig att jag önskade misär/olycka för Pogacar. 😅)

Senast ändrad:
Tour de France 2025
Jag tror Vingegaard fortsätter att tappa på Pogacar. Mitt bastips är dock att dansken blir tvåa på etappen. Hautacam var en riktig käftsmäll, men jag gissar att han kanske var lite överambitiös i att försöka följa Pogacar när han attackerade plus att han möjligen inte hade sin bästa dag.

Förvisso finns scenariot med en utbrytning som inte hinns ikapp, men jag tror UAE kommer att kontrollera det hela s.a. Pogacar har slagläge in i backen för etappsegern. Kan tänka mig att de dessutom kan få hjälp av Lidl Trek då de rimligen bör vara intresserade av att Milan ska kunna ta poäng vid spurtpriset som kommer efter drygt elva mil in på etappen och med mindre än fyra mil till backen en börjar.

1753178060064.webp

Tour de France 2025
Dissade ju Pogis Colnago tidigare i tråden, men den klär ju sig mycket bättre i svart än vitt. Eller är de ba fotot som gör att man missar sadelstolpens placering o styrstammen?
Asså....Colnago kunde ju haft en supersuccé och sålt massvis med hojar tack vare Pogacar, om de bara fått till något som sett hyfsat ut. Hade inte behövt vara jättesnyggt, bara hyfsad. Men den där bastarden väcker noll habegär hur snabbt någon än cyklar på den. Nästan lika ful som Cervelos S5.

Tour de France 2025
Ja, med tanke på Pogacars utveckling sedan ca 2023 (då han verkar fått nog av att förlora) är väl precis allt möjligt, man har upphört att förvånas även om man självklart imponeras. (y)🙂

Vore kul om Vingen kan överraska.

Senast ändrad:
Tour de France 2025
Han är ju så trevlig och avslappnad Pogacar, men nog var det litet allvar bakom det här svaret:

- You said you wanted to win on Mont Ventoux in the yellow jersey...
- When did I say that?

Han kanske är trött på alla spekulationer om vad han har för mål och ambitioner.

Tillbaka
Topp