Tour de France managerspel

Det där edm byte missade jag. Satsade på ett gäng halvgoda bergsgeter å bara en hyfsad spurtare. Kommer nog hålla fast vid dom hela vägen tror jag.

Klart som fan man byter lag när man kan. Det kostar dock på en del, mina byten från tempoåkare till spurtare kostade mig 400 loppor. Jag tänker även i fortsättningen byta lirare när behovet trycker på.

man hade ju lillkillen piepoli i laget eftersom jag trodde att man inte fick byta folk under touren, det straffade sig ganska hårt, mitt lag håller världsklass i bergen men i tempo så tappar de. En top 20 i prologen säger väll allt

någon mer som har problem med att man blir utloggad varje gång man trycker på nåt (typ)?

gaaaah jävla idoter bajs golf!!!!!!!!!!! Det går ju inte att komma till baka till sitt lag!!

Senast redigerad av en moderator:
så då har man bytt ut några av bergsgetterna så att man kanske kommer upp från jumbo platsen som är föga imponerande men jag skyller fortförande benhårt på att jag inte viste att man fick trada cyklister mellan etapperna.

Nä, bergsgeter är ju så trevliga så dom får vara kvar. Skall man nästan ligga sist så skall man i alla fall ha det trevligt.

Hur avgörs poängtilldelningen imorgon? Får alla åkere i det vinnande laget samma poäng eller?

Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Sist. Bör man skämmas eller vara stolt?
>
> Modernist javisst!

Det är så när man blivit frirajdkid efter 40 och hänger på sunkställen vid Fridhemsplan=Þ

Senast redigerad av en moderator:
Kaijan, håll käft. Räcker det inte med att du förnedrade mig under 30 Hellas-kilometer idag?

Nä, nu har jag bestämt mig.
SS-hojen ska återfå sina växlar och en 80mm SID eller Marathon framtill, och den där fullgungaren ska få låsbar bakdämpare, 2.1-däck och 105mm Marzocchi fram istället för 130mm. Jag är trött på tuffa hojar, nu tänker jag bli XC-svetto.

Markus F skrev:
> Kaijan, håll käft. Räcker det inte med att du
> förnedrade mig under 30 Hellas-kilometer idag?
>
Jag lovar att inte tala om vem mer som förnedrade dig=) mitt personkontonr pm:ar jag till dig

då är bytena gjorda inför dagens lagtempo, tur att man inte har så mycket att göra på jobbet så man har tid med sånna här viktiga grejjer.

Läste igenom reglerna och får väl inse att jag måste ge vika och spela enligt de möjligheter de ger. Alltså har jag byt ett par åkare inför lagtempot. Nu jävlar blir det åka av.

Siken otur att Zabriskie vurpade i sista svängen, han som var min kapten och allt :( Tur att man hade två usps killar i laget iaf

"..., making them sitting ducks in the morning, when the russians attacked."

Tänkte snart ringa in mrs hardings pojkvän för launch of baseball bat.

Så då var spurtarna och utbrytarna på plats för dagens ettap. Jag hoppar över "the aussies" och hoppas på spanjorer och österrikare

Utbrytare kan du glömma dom kommer inte kunna göra sig gällande förän efter bergen, det är då som grabbar som voigt och dekker och boogerd kan göra saker, innan dess är det hardcore spurtare som gäller.

Jaha ja då hade man anmält sig till detta spel oxå under lagnamnet mobsters,kommer nog bli sist har ju nollkoll på det där ju =(

Johan A skrev:
> Nädu, det har jag. Tog lite godtyckliga namn som
> jag håller fast vid. Vet inte ens hur jag ligger
> till ;o)
>
> __________________________________________________

alldeles för bra.

Det här spelet kommer ju förstöra alla semesterplaner, jag sov hemifrån en natt och fick inte chansen att byta ut min lagtempo-uppställning inför dagens etapp. Iof hade jag inte bytt så mycket innan heller, jag försöker hålla halva laget intakt (de dyraste förstås ;)) i allafall.

klättrade lite till idag, spurtarre utbytta mot andra spurtare tills imorgon då banan är något tuffare.

Hade Fletcha i laget idag så jag satt framför tvn och hoppades på att utbrytningen skulle hålla men quickstep gjorde ett bra jobb med att köra in den.

jag gjorde samma sak och det funkade ju bra, 192 tusen upp på honom. Jag klättrade i ligan igen. Bara små ändraingar i mitt lag inför morgondagens ettap. Boonen är fortförande min kapten, hoppas han inte vurpar imorgon igen.

Det var oväntat, inte många poäng igår, jag leder fortfarande dock. kommer nog inte göra nån ändring alls idag. hoppas på mina killar helt enkelt

Nä grabbar. Idag är det målgång i Tyskland, då kommer Jens Voigt gå med i en utbrytning. Då är han omöjlig att fånga in....

mikko mountaingoats skrev:
> Nä grabbar. Idag är det målgång i Tyskland, då
> kommer Jens Voigt gå med i en utbrytning. Då är
> han omöjlig att fånga in....

just så kommer det bli ja.

Tillbaka
Topp