Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Inte sådär lätt-tipapt idag...
Är någon mer än jag imponerad av kunskaperna hos dem som leder hela spelet som nästan varje dag lyckas peta in de bästa för dagen i laget. Hur vet de vem som vinner när inte jag gör det?
Rätt nöjd igår med lite över 2 millar i ökning. Hyfsat nöjd idag med Arrieta som joker med lyckad utgång. Berg + Nationaldag = Märkliga resultat.. eller?
Rock skrev:
-------------------------------------------------------
> Hehe jag ökade mäst i värde idag i vår lilla liga.
> Käns skönt med lite medgång efter min dåliga start
> då jag låg sist i 3 dar. Nu är jag på G!
>
nä fast om utbrytningen hade hållit hela vägen hade det gått skit, satt på jobbet och läste på cyclingnews och då var Fletcha(jag sålde honom till dagens etapp) i utbrytning. Jag satt och förbannade migsjälv ett tag tills avståndet börjage krympa.
Men gud vad trött man blir.
Här har man suttit i 20 min för att plocka ut dagens vinnare så man ska klättra ytterligare något steg på listan och så hinner dom avsluta handeln innan jag har tryckt på knappen för att fullfölja köpet.
Så nu sitter man med laget fullt av spurtare som kommer vara en halvtimme efter i mål :(
Tre platser ner och ca en mille bortslarvat för att dom startade några ynka minuter för tidigt:(
Blir helt klart till att hålla bättre koll på starttiden i fortsättningen.
Vilodagarna tär på nerverna... Är jag ensam om att ha fått något slags tvångsmässigt behov av att logga in på spelet så fort jag kommer i närheten av en ansluten dator för att se hur det går för åkarna? I övrigt är det ju svårt att komma ikapp de som har mer resurser, då de har råd att ha bättre åkare som drar in mer pengar och drar ifrån ytterligare...
Jag håller för övrigt på BASSO! och det står jag för! även om Lasse är lagkapten då han förmodligen vinenr iaf...
Håller med, det var lite jobbigt att sitta i järpliden i 4 dar utan tillgång till nätet, kunde dock läsa om vilka som vann etapperna på mobilen (om jag stod på rätt kvadratmeter).
Kör med Basso som kapten.
Jag gillar inte dethär med transferkostnad. När man ångrar sig efter en affär är det för sent att byta utan att det kostar skjortan. Hade gärna bytt ut Leipheimer mot Brochard eller Pereiro idag, men kostnaderna avskräcker...
Det skulle inte ha varit transfers alls utan man skulle ha plockat ett allsidigt lag som hållt hela touren tycker jag, å andra sidan är det rätt kul också.
Förutom när man plockar ut ett sprinterlag till mellanetappen med slätåkning och sen åker till stugan utan internet och får det teamet kvar i helgens 2 stentuffa bergsetapper, sånt tappar man på... :-(
Att man har transfers har väl med att göra att det ska vara lite aktivitet i spelet.
Man kunde ha fått plockat ut 15 cyklister som man coachade.
Plockade ut 9 av dem till varje etapp
jag kör två strategier. spurt och escapeees. Tyvärr har bara bergstrategi funkat bra hitills och det är slut med det och nu lär jag sjunka som som en tjallare i nybroviken genom listan. :-(
Varför köpte jag då inte pereiro när han nu gick och vann...Dålig timing. Dåligt av Lasse, Ivan och Mikael att släppa iväg de andr aså långt... De förstör ju hela spelet. Hur lätt är det att förutse att Grivko skall ha en framträdande roll under etappen?
Hade satsat på två typer av cofidis åkare, auge (utbrytning) och o´grady(spurtpoäng), gick nästan men alldeles för långt bort för att bli något. Skit också.
aj aj aj aj, det där sved, back nästan 400k på mina fina transfers, cyklisterna gick bara 48k plus totalt. Jag hade satsat på en spurt men inte då. Hade bara Davids med i utbrytningen och han kom i andra gruppen och blev 10a.
Rätt nöjd med dagen. Över 800 000 plus i kassan är bra för en så konstig dag. Pallplatsen är helt klart inom räckhåll, och nu har jag en klar taktik för resten av touren som jag kör stenhårt på. Det tar ett tag innan man kommer på var de stora pengarna finns. Hoppas bergen ger utslag även imorgon dag. Gjort några välkalkylerade kanonvärvningar såhär på kvällskvisten. Hoppas att den som är bäst vinner imorgon.
Rackarns vad svårtippat det är på dom här slutetapperna när det bara är en massa ryttare som ligger långt efter som släpps iväg.
Finns ju några där bak i listan att välja på.
Pallen är nära nu... Jag jagar febrilt, och med den senaste tidens udda resultat går jag iofs sakta men väldigt stadigt framåt. Hey ho, here we go! Jag har åkare på placering 1, 2, 3, 4, 5, 6, 27, 34, + Grivko ganska långt ner.
Du ska hålla dig borta från pallen, jag ska ligga kvar som en igel utan att släppa förbi nån nu. Ska bara plocka in en plats till sen har jag ledartröjan. Men jag har i alla fall åkt i gult den här touren.
även jag har färdats i den gula tröjan after en fantastisk sart första dagen på 1,7 miljoner plus. Sedan dess ligger jag stadigt ett par platser längre ner. Men målet är att nå pallen redan idag med mitt mycket namnkunniga lag.
jag har ett kanonlag idag med idel favoriter, inte till nån utbrytning eller sånt larv utan bara top tiosnubbar förutom dom obligatorisak blåbären man måste ha för att budgeten skall gå ihop. Har även handlat lite taktiskt inför tempot i morn, så jag inte behöver byta ut så många i morn