Tour de France managerspel

Så var man då uppe på pallen, och hoppas att jag med hjälp av mina skickliga hjälpryttare och en stark lagkapten imorgon kommer behålla denna position och öka avståndet ner. Några planer på att klättra högre har jag inte då det är för få etapper och för likriktade lag för att en sådan stor värdeskillnad skall kunna hämtas in även om jag är sugen.

Förresten, blir det något happypris till den som vinner denna prestigekamp?

jaja det där gick ju inte så bra, det är svårt att pricka in utbrytarna och jag har ju inte fegat och jört top10 cyklisterna för att dra in lite på totalplaceringen utan jag chansar så också imorgon.

Imorgon har jag tagit ut dom tio bästa cyklisterna, pengarna kommer rulla in. Känns nästan som om man köpt en trisslott, plöstligt så händer det.

Funderar på att köra Ullrich som kapten då han nog kommer ge järnet för att nå pallen. Men så vet man inte med Lasse, som kanske e sugen på att köra ifatt Basso, eller bara hålla undan med marginal i sammandraget. Armstrong och Ullrich överst på pallen är mitt tips idag, okänd ordning.

jivetvis hade jag valt, och det blev till armstrongs favör då han nog gärna vill ha lite distans till basso inför sista etappen. Han vill visa varför han ärbäst idag! 1: Armstrong 2: Ullrich 3: ingen aning men gissar Mancebo

Krängde Basso för att få loss pengar till bättre tempoåkare, hoppas det funkar. Känns som jag har ett starkt lag med Bodrogi och Cancellara som bra tempoåkare, frågan är bara hur dom funka rdu när dom kört hårt i tre veckor, om det finns krut kvar. Gör det det blir jag ostoppbar idag.

Jag fick oxså offra Basso för att få det att gå ihop ekonomiskt med övriga åkare.
Men i dag tror jag stenhårt på mina gubbar.
Dom senaste etapperna har det varit ett vilt chansande för att eventuelt ta hem en ordentlig jakpott men helt utan resultat:(

Jag tror jag fick ihop ett riktigt bra lag även om jag inte lyckades få in Vino i laget.
Armstark som kapten
Ullrich
Basso
Rich
Cancellara
Hincapie
Leiphiemer
Grikov
Roberts

Jag kör:
Armstrong (kapten)
Ullrich
Rasmussen
Basso
Mancebo
Leipheimer
Guerini
Jalabert
Grivko

Tror de kommer köra hårt idag, Rasmussen är nog bra sugen på att behålla pallplatsen, och etappen är ju relativt backig för tempo.

Upp 1,5 miljon idag...
Sålde alla mellanpriskillar igår och köpte Lasse och ett gäng blåbär.

Armstrong
Ullrich
Vinokourov
O'grady
Hushovd
Grivko
Commesso
Joly
Vanotti

Hade missat den interna ligan - semestern har inneburit lite för lite HappyMTB! Touren har jag lyckats följa via intensivt telefonkonfererande med min bror...

Ledsen "KONAmi" men jag tror jag snodde din pallplats;-)

/Leif

#"%#¤#&!!! här har man lyckats snika åt sig 3:e platsen, och så dyker Pondus upp från ingenstans sista dagen och snor åt sig den... jag orkar inte längre, meningen med livet försvann över en natt. MEN det var ju roligt för DIG pondus, jag unnar dig det. VERKLIGEN. ;)
Får satsa på att göra ett ordentligt ryck idag och ta tillbaka den även om det verkar tillsynes omöjligt( ca 400k).

// if you can't join them: beat them, if you can't beat them: join them

Ahh, det var därför jag rasade till 13:e, satt och räknade och fick inte ihop annat än att stämma skiten ur danmarks radio. Har nog tyvärr ingen chans att ta någon plats heller då hängbuk har ett grumt spurtlag, alla gröningarna med :(

Jaså det var därför man föll ur top 10.
Är fortfarande förbannad på mig själv för att jag inte höll koll på startiden inför etapp 14 (tror jag det var) och inte han byta bort alla spurtare, -300,000 bättrade inte direkt ställningen:(

Slutade 6a efter en hyfsad etapp. Jag skyller fortförande den missade top 3 placeringen på att jag missade att man fick byta cyklister och tappade extremt mycket på de två första etapperna, specielt tempot.

Jo hade man varit aktiv från början så skulle nog en hyfsat bra placering varit garanterad, började inte byta gubbar fören 3 eller 4 etappen.

...brukar låta så. Rätt nöjd med min 4:e plats som det blev efter Pondus inhopp igårkväll. Har aldrig tidigare intresserat mig för lvg så de jag kände till innan touren var väl ungefär Armstrong, Vinokourov, Basso och Ullrich. Nästa år... DÅ!!! då siktar jag på en top 100 för hela spelet.

Någon som har något förslag på vad man kan fylla tomrummet efter tourens slut med?

Jag får oxå vara rätt nöjd...

Internetbristen på landet har lett till att jag troligtvis missat en del men i det stora hela är jag nöjd - spöade min bror med sisådär 4 miljoner och lyckades alltså knipa en tredjeplats här!

Hade bara Wrolich gjort vad han borde idag och inte cyklat in på en 127:e plats så hade jag kanske blivit tvåa - $24000 från silvret känns lite snopet...

Jag och min bror spekulerade i om det inte borde finnas nåt motsvarande för Vueltan!

Det fanns tydligen en annan version på danska TV2's hemsida:

http://tourmanager.tv2.dk/

Funkade väl inte riktigt likadant - verkar vara baserat på fasta lag under hela tävlingen men ändå...

Håll ögon och öron öppna och posta här om ni hittar nåt liknande att fylla tomrummet med!

/Leif

Team hängbuks 2,1 M omgång är ju helt sinnessjuk, inte en gubbe gick bak utan rätt ordentligt plus. Man har en del att lära på sin 14:e placering. Jäkligt kul spel för att vara ett skitspel :) Vueltan nästa alltså.

Jag SKA in på pallplats på Vueltan. Unt da mit Basta! Ska plugga statistik under höstterminen, vilket kan komma väl till pass känns det som... Får uppdatera "jake-snaksen" med lite snabbare cyklister bara så går det nog bra.

vilket datum börjar vueltan förresten? hittar inte, orkar inte leta för mycket = frågar.

Nu vet jag, hittade på eurosport. 27:e Augusti är datumet som gäller för detta.

Senast redigerad av en moderator:
Känns skönt att vinna interna ligan i detta sällskap. har inte haft internet på typ 5 veckor, har flyttat till villa så min lillebror fick sköta handeln när det krisade. ser nu fram emot det utlovade priset, stryk. ;-)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp