Tour de France snack.

Tour de France snack.
Mattias L, alla har inte Eurosport på jobbet, tyvärr, minns dock när jag hade det för en massa år sen, då var det bara Tour de france på somrarna som gällde

Tour de France snack.
Vad tror ni om dagens etapp? Små kuperad men inte några längre stigningar.
Kommer garanterat gå iväg en utbrytning idag. För hoppas att T-mobile försöker får med klöden och illes baleares får med t.ex. mancebo, så att discovery får jobba idag med. Då kanske armstrongs hjälpryttare kan bli lite trötta till pyreneerna och det kan öppna upp för attacker från basso, ullrich rasmussen m.m. Så det blir lite spänning i touren.

Tour de France snack.
Provisional
1 David Moncoutié (Fra) Cofidis, Le Credit Par Telephone             4.20.06
2 Sandy Casar (Fra) Française Des Jeux                                  0.57
3 Angel Vicioso (Spa) Liberty Seguros-Würth                      
4 Patrice Halgand (Fra) Credit Agricole
...
9 Thor Hushovd (Nor) Credit                                             3.18
10 Stuart O'Grady (Aus) Cofidis
11 Stephan Schreck (Ger) T-Mobile Team

Tour de France snack.
Montcoutie vann efter att ha ryckt i sista backen.

1 David Moncoutié (Fra) Cofidis, Le Credit Par Telephone 4.20.06
2 Sandy Casar (Fra) Française Des Jeux 0.57
3 Angel Vicioso (Spa) Liberty Seguros-Würth
4 Patrice Halgand (Fra) Credit Agricole
...
9 Thor Hushovd (Nor) Credit 3.18
10 Stuart O'Grady (Aus) Cofidis
11 Stephan Schreck (Ger) T-Mobile Team

Ett tips är ju att polla letour.com och cyclingnews.com för att hålla sig uppdaterad trots jobb.

Tour de France snack.
Hittade en skön bild på Rasmussen som mtb-kille U-18=)
201.jpg

Tour de France snack.
Sent är det och nationaldagens vakentid lider mot sitt slut.

Här nere är man ledig och det är ju bra för de som fortfarande jobbar....

Först en on topic fråga:

Idag hade vi 35 grader här nere ungefär. Själv var jag halvt död av värmen. Ni som cyklar lite mer i tävlingssammanhang... Hur fasen funkar det att prestera i sådan värme ??? Kopplar man bort det eller är det ett lika stort problem som jag tror ?? Lance sade på TV att han föredrog 34-35 framför det kalla och blåsiga väder som var i början på touren.... Hur ?? Kyla kan man ju klä sig mot men inte värme..

Han fick för övrigt också frågan om vad han trodde var nyckeln för att slå honom men han svarade då att ha inte viste riktigt men skulle tänka ut ett svar tills på söndagkväll om en vecka,.. Inget fel på självförtroendet i alla fall.

Bilden på Rasmussen skulle ju lika gärna kunna vara Anders Eriksson i Galenskaparna som sätt på sig lite cykelgrunkor.. He he he !! Ser framför mig att Roy och Roger har cykelverkstad istället för bilmek !! Det skulle låtit lite annorlunda då !

Rooooooger !! Har du sett min kedjeknäckare ??

Näähhh . Den har jag kastat !

Nåååååågot off topic men ändå !!

Vad jag kan se händer det inte mycket i sammandraget förrän det siktas lite backar i Pyreneerna nu.

Tour de France snack.
PeZeta skrev:
-------------------------------------------------------
> > Eller skaffar Eurosport...

Eurosport är ett måste......... var får man mer av TDF ???

Tour de France snack.
Hojarna var det inte så stor skillnad på,

köpte en KHS Montana team hoj -93, stålram TruTemper 2000gr, full XTR, RockShox Mag21(45mm travel), Bontragerhjul, bontrager sadel med ti rör 200gr , hela paketet vägde 11kg med Panaracer Smoke lite 1,9 däck.

Största skillnaden är nog framgaffeln, den var riktigt kass om man ser hur gafflarna ser ut nu men resten var ganska likvärdigt, det vanns till och med Svenskacupen tävlingar i downhill på en likadan hoj :-)-

Tour de France snack.
Larsman skrev:
> Först en on topic fråga:
>
> Idag hade vi 35 grader här nere ungefär. Själv var
> jag halvt död av värmen. Ni som cyklar lite mer i
> tävlingssammanhang... Hur fasen funkar det att
> prestera i sådan värme ??? Kopplar man bort det
> eller är det ett lika stort problem som jag tror
> ?? Lance sade på TV att han föredrog 34-35 framför
> det kalla och blåsiga väder som var i början på
> touren.... Hur ?? Kyla kan man ju klä sig mot men
> inte värme..

Bra fråga!! Vill försöka lyfta den lite därav mitt inlägg.
Bruse och jag cyklade Sömnlösbanan i förrgår på kvällen och värmen då tog kål på oss båda. Helt fantastiskt hur snabbt man tar slut i värmen. Nu e väl inte vi världens mest erfarna tävlingscyklister, men varven efter, då det var tre grader svalare gick som på räls.

Dagens etapp verkar ju inte vara lika skoj, ganska platt ser det ut som. Då får man väl anta att det blir spurtarna som tar hem detta nu? Förutom Boonen som bröt då. Det blir väl Hushovd, O'Grady eller McEwen som kämpar om det.

Tour de France snack.
Idag är det riktigt platt.

Upplagt för spurtare som legat och vilat sig i 18 mil innan slutklämmen... Varmt skall det vara också.. 34 grader

Hushovd McEwen och andra kommer nog att synas till fram mot slutet..

Tour de France snack.
sussikatten skrev:
> Tror ni att Hushovd kommer att vinna
> poängtävlingen i slutändan?

Ja.

Tour de France snack.
Jag trot McEwen tar spurten före Hushovd. Men hoppas mer på en utbrytning med kanske Bäckstedt. Blir kul att se hur Liquigaz kör för Bäckstedt om det blir en spurt...

Tour de France snack.
Idag tror jag också på spurtuppgörelse. I stort sett alla de bra utbrytar-cyklisterna försökte igår så de lär vara trötta idag. Beror i och för sig på om Cofidis, C.A. och i viss mån även FDJ tänker börja ta mer ansvar för att hala in utbrytningarna än vad de tidigare gjort. Davitamon-Lotto bevisade ju igår att de inte klarar det på egen hand. Quick.Step som hjälpt till tidigare lär ju inte göra speciellt mycket väsen av sig utan Boonen och med halva laget i sjuksängen.

Jag hoppas innerligt att vemsomhelst UTOM McEwen vinner poängtävlingen :-) Tyvärr lär han ta hem spurten idag.

Tour de France snack.
Att Davitamon inte klarade att ta in något på utbrytarna igår beror nog mer på McEwens förmåga i bergen än laget som helhet. Dom kunde ju inte köra snabbare för då hade McEwen tappat klungan.

Tour de France snack.
Nej! Nu har Valverde slutat! Verkligan synd, han var så bra på väg upp till Courcheval. Då blir det Disco i både gul och vit, och Löfkvist flyttas upp till 7:an på listan.

Tour de France snack.
Rock: Kan nog stämma ja. Särskilt eftersom de verkar göra ett betydligt bättre jobb med dagens utbrytning.

Trist bara att Valverde tvingades bryta p.g.a. sitt knä.

Tour de France snack.
Valverde hade nog kunnat placera sig bra i sammandraget om han hade kunnat fortsätta, men det är ju inte mycket att göra om knät inte funkar.

Tour de France snack.
Rktigt synd om Valverde! Han va ju en av få som matchade Lance i bergen. Tycker det var bra att McEwen vann idag, så mycket som hans lagkamrater slitit och kämpat för att jobba in den där utbrytningen! Börjar bli lite arg på C.A, va tror dom att dom håller på med?!

Tour de France snack.
En fråga till er som kan detta.

Anledningen till att Lance inte fick någon hjälp av sitt lag idag, beror det på den enkla anledningen att han är den enda duktiga bergåkaren i sitt lag???
Det låter ju konstigt isf eftersom alla säger att det är just i bergen han brukar avgöra, ska han inte göra det mha sitt lag då?? Eller vet dom att han är så pass duktig att han inte behöver hjälp av sina lagkamrater i bergen??
Det e ju mycket taktik här som jag inte riktigt har greppat ännu.

Tour de France snack.
visst är lance hjälpryttare i form allt, däremot så var det lite för hård körning i täten för att de skulle palla med.

var ju bara basso som hängde med in mot mål då även han fick släppa någon meter, så jag betvivlar att hans lag från förra året eller något annat år skulle hängt med mycket bättre.

Tour de France snack.
Hans lag förra året var bättre. Hans hjälpryttare hängde med längre i stigningarna, nu släpper de förhållandevis tidigt.

Azevedo slutade 5a samanlagt förra året. Rubiera slutade på plats 19 efter att ha tappat en heldel i en av tempo etappen. Landis var 23a.

Nu är bästa hjälpryttare på plats 13.

Tour de France snack.
Lance kanske ville spara på sina gubbar inför morgodagens etapp. Där är det ju viktigt att han får med sig någon till sista stigningen.

Tour de France snack.
Oavsett om hans hjälpryttare är i form eller inte så klarar han sig onekligen bra iaf. Jag trodde han skulle ta sin första seger för i år (!) idag, men Totschnig blev för svår. Kul att Ullrich är på G, imorgon kanske han kan ställa till det ännu mer för Lance.

I övrigt, konstigt agerande av T-Mobile, varför kör dom in Vino två gånger om?

Tour de France snack.
jag tror anledningen var att de ville grilla lance (minimera för att han attackerar för att ha kvar honom som motor, då han väldigt gärna vill distansera rasmussen mfl) samtidigt som de distanserar andra som ligger högt i sammandraget för att öka chanserna att hamna på podiet (att rubba lance lär bli tufft när de ligger nästan 3 minuter samt 5minuter efter i sammandraget då lance är som alltid grym på tempo, vilket jag tror han vinner).

Tillbaka
Topp