Tour de Oetzi, 10/1 -09

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Se så, lägg ut era bilder nu. Stelios fotade ju en hel del på rundan och Skogling var flink med kameran på after-biken.

Senast redigerad av en moderator:
Tour de Oetzi, 10/1 -09
Å så lite bilder.

CIMG2827.JPG ht=544

Hornstullgänget

CIMG2830.JPG ht=544

Efter en svettig tvåmans teamtempo kom äntligen jag och SuperApe ikapp klungan.

CIMG2832.JPG ht=544

Oetzi-arrangören ser happy ut:)

CIMG2834.JPG ht=544

Det gör det här gänget också.

CIMG2835.JPG ht=544

Glada draghästar. Det var nog deras fel att det tog så förbannat lång tid innan vi var ikapp:)

CIMG2841.JPG ht=544

Kompislapparnas runda.

CIMG2842.JPG ht=544

Perfekt formation. Det skulle visa sig längre till Strängnäs än vanligt..

CIMG2843.JPG ht=544

PNrider och Pilen i sin numera klassiska Oetzimundering med Pannlampa, Ultracykel och den obligatoriska plastpåsen (undertecknad hade också en, inspirerad som man blev)

CIMG2845.JPG ht=544

Mindre än hälften av klungan

CIMG2846.JPG ht=544

Lite sol fick vi också.

CIMG2850.JPG ht=544

Och lite speed:-)

CIMG2856.JPG ht=544

Det efterlängtade Bålstastoppet. Många spurtglada typers favorit.

CIMG2857.JPG ht=544

Jägertime!

Tour de Oetzi, 10/1 -09
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Se så, lägg ut era bilder nu. Stelios fotade ju
> en hel del på rundan och Skogling var flink med
> kameran på after-biken.

Ja han var flink och mms:ade klockan 0:48.
Hade precis sommnat:)

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Tack för kalasrunda och mäktig AB! Vaknade 7 i morse, hade drömt att jag satt och käkade planka på LB. Gick upp och åt lax med hollandaisesås och kokt potatis, somnade om. Tur att det är jobb i morgon...
(-_-)zzz

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Efter gårdagens gliringar kommer han nog med längsta och bredaste lappen nästa gång. :-)

fredrikw skrev:
> det såg ut att ha fattats åtminstone en
> kompislapp igår :)

edit. det kniper i hjärtat av längtan när jag ser bilderna.

Senast redigerad av en moderator:
Tour de Oetzi, 10/1 -09
Härligt med bilder. Man glömmer direkt bort att man trots allt fick jobba hårt för att ta sig runt och istället ser fram emot nästa tur, märkligt hur det kan vara...

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Jätterolig Oetzi som vanligt (kan man säga så efter två gånger?)!

Härlig cykelåkning och en väldigt trevlig (men lite för kort för min del) after-bike! Det är inte ofta man får sitta och prata cykel med så många liksinnade.

Nu vill jag absolut inte låta som den "sura gubben" som gnäller men jag vill bara säga något om farthållningen. Jag tycker tempot mestadels var jämt och lagom, men mot slutet fanns det de som var rejält trötta och när det är en sån här slags tur där vi vill att ingen ska bli avhängd som måste man anpassa hastigheten när man ligger längst fram och står för farthållningen. Inte så roligt för den som är trött att behöva ropa "lucka" i varenda uppförslut. Dessutom så tar ju krafterna slut ännu snabbare än om tempot är jämnare.

Lektion 1A i farthållning:
Långsamt uppför och efter kurvor eller andra hinder där man måste sakta farten.
Trampa på när det går utför.

Nu fick man ligga och bromsa i nedförsbackarna, samtidigt som det blev luckor i klungan uppför.

Nu vill jag inte påstå att jag är världens bästa farthållare själv och jag tycker som sagt att det var en jättebra tur, men det kan vara bra att tänka på i alla fall till nästa tur.

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Joakim Quensel skrev:
> Nu fick man ligga och bromsa i nedförsbackarna,
> samtidigt som det blev luckor i klungan uppför.
>

Du har naturligtvis rätt, men lite av grejen med den här rundan tror jag är de tokryck folk gör på slutet (jag tillhörde det trötta gänget så det blev inte många spurter för min del). Dessutom väntades alla in efter t.ex. en tuff backe.

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Jag tror att det var ölen som lockade på slutet. Jag tror man får räkna med att det upplevs som lite ryckigt på slutet när några är pigga och fräscha i benen och några är helt färdiga.
Till nästa gång tycker jag att de som tycker att tempot är för högt ska ropa så fort som möjligt. På så sätt kanske energin räcker hela varvet. Annars är det lätt att gå ut för hårt och sen krokna. Meningen med Oetzi är ju att alla ska med, till LB.

Till nästa gång lovar jag att jag ska fixa en kompislapp också.
/J

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Som dom brukar skriva i recensionerna av en bra film som haft premiär i Januari, årets film.
Så kanske det här var årets runda.

Sträckan mellan Enköping och Bålsta var magisk.
Häftig känsla att susa fram i mörkret med en stor klar fullmåne på himlen och vinden som piskade på i ryggen.

Hoppas bara att Finax inte ser bilderna. Då kommer dom nog att dra tillbaka sponsringen av tröjorna till Sub-8.
Vi ser väl inte ut som några fartfantomer på cykelbilderna och framför allt inte på after-biken.

/Pilen

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Kul var det ser redan fram mot nästa tur. Många trevliga samtal på vägen, skoj att vi fick besök från Linköping enkom för att köra med oss.

Jag fick tips av någon om Svenska Igloo Förbundet, jag har inte lyckats hitta någon adress eller telefonnummer, har du det eller någon kontaktperson? Kan du PMa det?

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Jag vill också passa på att tacka alla som var med för en mycket trevlig runda, underbart att se så många som vill utmanna sig själva lite!

Även om jag hade en temp 38,4 och en öm hals när jag kom hem var det helt klart värt det!

Siktar på att vara frisk till nästa runda =)

vi ses,

Martin

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Gunnar O och Lasse.
Tuffa grabbar från Hälsingland.
Själv uppvuxen i Iggesund. Så jag vet vilket virke det är i er ;-)

Tänkte faktiskt på er då vi kom in i Enköping.
Strax efter första skarpa högersvängen inne i Enköping så fanns det en korvmoj.
På trottoarens reklamskylt svajade helgens erbjudande:
http://www.jarvsokebab.com/

/Pilen

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Då får vi nog kapa tiden på lunch och fikastoppen och det hör lite till grejen på "vinterrundorna" tycker jag. Det gör ju trots allt ca 14mil ytterligare.

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Jag klurade också på om man skulle köra det långa varvet. Men som Rock skriver så är vitsen med Oetzi att det ska fikas och mullas lite. Sen måste man starta väldans tidigt om man ska hinna runt.
Det långa varvet är ju jättefint så det måste vi också planera in.
/J

Tour de Oetzi, 10/1 -09
GronsakeN skrev:
>
> Siktar på att vara frisk till nästa runda =)
>
> vi ses,
>
> Martin

Härligt!
Då kanske du inte låter en gammal gubbe som mig sno Södertäljeskylten så där lekande lätt ;-)

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Och ni håller samma tempo som på korta rundan?

bigmollo skrev:
> Japp. Jättemulligt.

Tour de Oetzi, 10/1 -09
Rock skrev:
> Då drar Martin hela varver istället för bara
> 3/4.

Ja, fan vad slappt, skärpning:-)

Tour de Oetzi, 10/1 -09
schture skrev:
> Och ni håller samma tempo som på korta rundan?
>
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Japp. Jättemulligt.

Nej, då kör vi fortare, vi har ju tränat två gånger nu ;-)

Tillbaka
Topp