Tour d'Ötzi XL den 7 dec 2018

desmo sa:
MrMoreau sa:
desmo sa:
Det är konstigt att ett mälarvarv i december kan vara lockande.
Jag är sugen, men för många variabler och ett diffust cykelmål för 2020 gör min närvaro osannolik. Men jag överlägger fortfarande med mig själv.

Vi har ju kamperat förut. Dvs. 2016, Du hittar klart bättre än mig i Västerås så klart du skall med... Nu är det ju risk för massa plusgrader så kanske inte lika lockande som 1 dm nysnö...

Jodå, jag minns. Det var strävt!
Förra året klev jag av i Södertälje (sjuk).
Ska sondera möjligheterna hemma i veckan. Ligger efter med kompislappar och sådant också.

Det är ju flera dagar kvar...

MrMoreau sa:
Vi kommer inte lämna NÅGON åt vargarna när vi väl kommit iväg då vi vill alla skall överleva turen och förhoppningsvis ha en trevlig snurr runt sjön tillsammans med likasinnade. Klart någon vill med från Happy i år...

Jag kan vidimera ovan inlaga för på min första runda fick jag vänligt nog bogsering av MrMoreau några mil när orken var totalt borttrampad.

Jag, kommer, som någon skrev, inte att köra. Wallenbergare och bira vid både start och mål är fint.

Köra två olika decemberrundor verkar lite fånigt.

Som de tidigare rundorna av denna runda blir vi en decimerad skara tappra själar som ger oss på detta inatt.
Meddela om ni har för avsikt att dyka upp. Vi lämnar Cykelcafé Le Mond på söder 18:00 sharp. Iaf jag tar en bit mat där innan så vi är där från 17 om någon vill titt förbi.
Vi är idag bara 3 st men så klart kul om någon mer vill göra oss sällskap denna mörka och förmodligen blöta afton.

Om vi inte blir för kalla och kortar ner rundan kanske vi tittar förbi musikhjälpen när vi passerar, vi får se...

cykla lugnt, men ha kul där ute...

Jag får stå över. Har inte hunnit förbereda nått med primärt avsaknad av vettig belysning som största hinder.

Kör försiktigt och ha det trevligt!

Dags för avfärd
20191213_175954.jpg

Ser ut som ett stabilt gäng! Uppskattar uppdateringar längs vägen så jag planera när jag ska cykla till mötesplats (vilken jag gissar blir donken på väg ut). Vill verkligen mycket hellre köra med er än själv hem :D.

Jättekul att ni cyklar Ötzi XL!

Det känns otroligt konstigt att inte vara med, har jag upptäckt...

Kör hårt och njut av den underbara decembernatten! Och ölen på Le Mond när ni är framme :-)

6E2BB7E3-1C47-4E6C-B914-B382BA189F2D.jpeg

Hepp, nyss anlänt till Eskilstuna efter ett par punkteringar. Reva i dävet som vi skall ge lite extra omsorg i värmen. Alla vid gott mod men lite blöta.

Skall bli gött med käk nu. 4 tappra iaf

MrMoreau sa:
Hepp, nyss anlänt till Eskilstuna efter ett par punkteringar. Reva i dävet som vi skall ge lite extra omsorg i värmen. Alla vid gott mod men lite blöta.

Urrk, punkalagning i det blöta mörkret. Nu unnar ni er väl några minimorötter på McDonalds?

På donken i Västerås hela gänget. Ett gäng rejält blöta, en nyvaken. De blöta stannade vid torget och fick komma in i buren. Kolla nattens sändning. Typ 29min innan slutet.

Snyggt jobbat, första randoturen med videobevakning?
Kanske är något att anamma som standardkommunikation med forumet?!

Fjärdebrunn sa:
WSMC sa:
https://www.svtplay.se/video/24511709/musikhjalpen/musikhjalpen-sasong-12-13-dec-06-00?start=auto
Häftigt!!
Som tidigare sagts; de rullar in i bild med ca 49-50 min kvar och blir intervjuade ca 29 min kvar.
Snart väntar värmen på Le Mond!

Kul, sprättiga gubbar!
Kommer Lemond ens ha öppnat?
De pratade om att vara hemma i stan runt kl 13, så det borde funka.
De har ju till och med tre timmars sömsmån till stängning i händelse av masspunkteringar eller extra långt jägerstopp i Bålsta...:)
Kämpa hela vägen!

Le Mond Café
$$Kaffebar
Adress: Folkungagatan 67, 116 22 Stockholm
Öppettider:
lördag
09–16
söndag
09–16

Om de var i Bålsta skulle jag nästan gissa på att de är framme före klockan 1 med mindre än att det blir något strul (eller långstopp i Bålsta).

Jag bröt i Bålsta. Pendeln lockade och när fröet såtts är det svårt att få idéen ur huvudet. Speciellt när man inte har milen i benen +ANNAT på agendan för dagen. Får nöja mig med 27 mil.

Övriga är starka och med förstärkning av solstina och Ingvarw kommer slutspurten till LeMond gå galant. Tack till er alla för spännande runda och all draghjälp.

Var lite nervös när andra slangen exploderarade. Tack MrMoreau för att du hittade revan i däcket. Med lite silvertejp som höll fast gummibiten/sandpappret från punkalagningskitet lyckades vi hindra slangen från att bukta ut.

Det får bli revansch nästa år!

RicraM sa:
Jag bröt i Bålsta. Pendeln lockade och när fröet såtts är det svårt att få idéen ur huvudet. Speciellt när man inte har milen i benen +ANNAT på agendan för dagen. Får nöja mig med 27 mil.

Övriga är starka och med förstärkning av solstina och Ingvarw kommer slutspurten till LeMond gå galant. Tack till er alla för spännande runda och all draghjälp.

Var lite nervös när andra slangen exploderarade. Tack MrMoreau för att du hittade revan i däcket. Med lite silvertejp som höll fast gummibiten/sandpappret från punkalagningskitet lyckades vi hindra slangen från att bukta ut.

Det får bli revansch nästa år!
Starkt kämpat! Speciellt med tanke på väderleken!

Tillbaka
Topp