Tour d'Ötzi XL den 7 dec 2018

Fyll på bössan!
Screenshot_20191214-101942_Chrome.jpg

Anslöt vid Bålsta efter att ha susat genom ett tomt och blött city på morgonen. Tog med några turkiska Baklava som gänget fick tugga i sig där på Shellmacken i Bålsta. Kul ändå att bara vara med på slutet med detta starka men blöta gäng. Vi hade en del motvind men det märktes inte så mycket eftersom Solstina, MrMoreau och Petter drog det mesta av de 6 mil som återstod innan vi självklart avslutade dagen på LeMond.

Kalle bjöd på kaffe och apelsinjuice, mackor och en bira, det var gott.

Cyklade Bagarmossen - Uppsala idag, det var döden i det här vädret. Vilket uppenbarligen inte är i närheten av vad ni har gjort, massivt med respekt! :)

andersson.n sa:
Cyklade Bagarmossen - Uppsala idag, det var döden i det här vädret. Vilket uppenbarligen inte är i närheten av vad ni har gjort, massivt med respekt! :)
Just varit nere och handlat. 2x6 min promenad räckte för mig i detta väder så respekt på att ha cyklat till Uppsala. ;-)

Har ägnat första morgontimmen åt att njuta av läsning av Ötzi XL 2018 och SUMOXL 2019.
Nu uppkommer ju den naturliga frågan; blir det någon Ötzi XL 2020?

Helt apropå så har 2 kollegor drabbats av covid-19 (test positiv) och är isolerade i hemmet. Jag jobbade ett extrapass igår (12h) och det är väldigt osäkert hur mina helger ser ut i december.
Om ingenting mera händer så cyklar jag nästa fredag men startar hemifrån.
En masstart (nåja) från en krog i Barkarby känner jag inte för men vill någon haka på en vägsnigel på fredag kväll så....

Om ingenting mera händer så cyklar jag nästa fredag men startar hemifrån.
En masstart (nåja) från en krog i Barkarby känner jag inte för men vill någon haka på en vägsnigel på fredag kväll så....

Så du kör den 11/12? Damn - inget i kalendern just nu som förhindrar det!

Upplägget låter klokt. Snigel är även min ambitionsnivå (om jag skulle köra).

Så du kör den 11/12? Damn - inget i kalendern just nu som förhindrar det!

Upplägget låter klokt. Snigel är även min ambitionsnivå (om jag skulle köra).
Vädret ser bäst ut på fredag också, inga minusgrader men förmodligen regn hela vägen. En start på lördag ser lite för fin ut.
Fast jag tror min snigel är avsevärt långsammare än din, det blir nog touringfart som bäst. Korta stopp eftersom biograferna ändå är stängda. Kamelbak och 2 stora flaskor räcker till Västerås, medhavd mat att äta på cykeln är det enda vapnet jag har för att komma under 20h?

Tillbaka
Topp