Hej Alla,
Det är jag som är elcyklisten som var med (en blå merida eone sixty). Det här var fjärde rundan jag var med. Jag delar din uppfattning om vissa av ”blickarna” men tycket att absoluta majoriteten är nyfikna och intresserade av något nytt. Tycker jag inte möts av något rakt negativt på rajden, snarare tvärtom(vilket är ganska ögonväckande då jag inser att det negativa språket mot eMtb på detta forum inte representerar majoriteten. Dessutom efter att ha läst allas inlägg hittills, ser jag inte lika många som är negativa här heller).
Sedan det med ”inte kämpar något” och ”bara glider” vet jag inte, du kanske inte testat? Jag håller med att jag får backa oftast ca 30% i fart för att folk ska hänga med, men jag tar aldrig iniativet och sätter farten/hetsar att öka. Ibland vill jag inte köra om av anledningen, som det tidigare skrivits, inte vill klampa på någon. Är det så jobbigt så sakta ned något och ”vinka förbi” mig, jag lovar att vänta på toppen (och botten;)) av backen. Jag kommer fortsätta köra tisdagsrajden för att den är fantastiskt roligt .
När det kommer till lagen så är den väldigt otydlig. Jag hade blivit förbannad om kag såg en trimmad elcykel med mer än 250W hojade omkring då det defenetivt inte är en ”laglig” cykel.
Den som vill ta med en polis, varsågod, jag kan stå kvar och vänta så får vi se vad som händer. Hade varit nästan värt för att få slut på denna diskussion...
Den som åandra sidan är nyfiken får gärna pröva min kontrovers-hoj, bara att fråga :)
Nä, nu har jag skrivit tillräckligt, ska ut i Hellas, kör hårt och trevlig nationaldag :)