Makten sa:
ooms sa:
Oj, en av elmtbs största försvarare har blivit kränkt av just en elmtb, det här är ju fantastiskt komiskt ???
Jag är inte kränkt och jag är näppeligen en av de största försvararna av el-MTB. Men om man vill måla halmgubbar så kan man ju sänka sig till den dagisnivån.
Som sagt har jag inget emot elcyklar. Däremot har jag något emot att cykla med folk som använder elcyklar. Förstår du skillnaden?
Lite som att man går en golfrunda och nån i sällskapet har med sig en slagapparat som träffar hole in one varje gång. Skulle du uppskatta det sällskapet? Gissningsvis inte.
Handlade det inte om att ha kul? Det är väl jättebra att en person som kanske inte orkat hänga med er annars nu kunde göra det, så fick denne också ha lite kul. Så ja, du ger intryck av att vara kränkt eftersom du hade nån bakom dig som behövde anstränga sig mindre, dvs samma sak som om du haft en vältränad person bakom dig som orkat trycka 250W mer än dig... Hade du varit lika kränkt då?
Jag har inte heller nåt emot elcyklar, så länge de är lagliga och framförs på väg. Om de däremot är trimmade och/eller framförs i terräng så är det ett lagbrott. Så det är snarare det som är problemet med den som hängde mer er igår, inte att du kände dig kränkt för att nån behövde anstränga sig mindre än dig.