Lingon
Aktiv medlem
Tråden för efterblivna, analfabeter och poeter
I norra norrland, eller var nu SkogsPojken bor, gäller inga lagar! ;)ooms sa:Du förstår visst inte?ForesterGuy sa:Skogling sa:ForesterGuy sa:Kniven sa:ForesterGuy sa:Octagon sa:Allvarligt talat så skulle jag oroa mig mer för framtida access till stigar än kränkningar och stulna KOM. Om någon kastar skräp och spelar stereo vid en klätterklippa säger man ju till, risken är annars att markägaren tar in en biolog som karterar rödlistade arter och vips är det stopp för alla klättrare, även skötsamma. Skicka hem elcyklisterna om ni vill kunna cykla favoritstigarna i framtiden.
Problemet är tyvärr att många omotoriserade cyklister missköter sej...
Ja vi har problem så det räcker. Det är onödigt att blanda in en annan intressegrupp, som dessutom är kriminell, innan vi löst vår egen misskötsamhet.
Så elcyklister är en helt separat grupp, utan någon som helst överlappning? Måste vara ett storstadsfenomen...
Storstadsmänniskokortet... Man blir lite trött.
Jag skall nog börja kalla alla som inte bor i Eken för lantsar.
Det är inget problem med markslitage där jag kör, problemet är snarare att om man kör åt h-e så kommer ingen att hitta en förrän möjligen framåt älgjakten eller bärplockningssäsongen... ;-)
Om det pga konflikter mellan (el)cyklister och andra grupper av olika skäl (t.ex. markslitage i storstadsnära områden, olovlig körning med motordrivna cyklar, osv) leder till lagstiftning, så kommer den att gälla i hela landet, oavsett lokalt markslitage eller inte.