Träningsdäck istället för Pro One

Byt tätningsvätska typ var 3e månad så löser du problemet.
Jag har bytt när jag byter däck, men det är klart det är ju kortare än var 3e månad då. Vad händer om vätskan blir för gammal då? Och gäller det även om den ligger i förpackningen? (Alltså att den blir för gammal, inte efter 3 månader). Och för att undvika handhavandefel från min sida (och köra uteslutningsmedtoden), hur mycket tätningsvätska för 25mm-däck? ?
Aha, trodde slitbanan var nedsliten. Är det istället sprickor så har nog inte bredden någon större betydelse.
Skulle mer kalla det mindre hål, minns inte exakt hur det blev med däcket innan det jag har nu, får gå ut och kolla. Kanske är det jag som är kass
För f-n @Manurhin2 du hade alltså 35 gram fel här, skönt att @HåkanC gick till botten med detta. Sedan vet jag att i din värld existerar enbart TL men kanske ej är så för alla andra. ?

Själv gillar jag både Schwalbe Pro One Addix TLE och GP5000 TL samt GP5000 S TR 28-622. Kan uppleva att Pro One är lite lite mjukare/skönare men också slits något lite snabbare men det här är bara vad jag inbillat mig själv (noll belägg för det). Oftast kan man väl komma över Schwalbe Pro One TLE till klart bättre pris än tex GP5000 S TR vilket är bra, åtminstone från de tyska sajterna. Kört med Pro One i två säsonger och är nöjd men för att optimera dess livslängd tror jag att det är bra att skifta bak och fram efter ungefär halva dess livslängd. GP5000 S TR 30-622 har jag kört med på pendlaren och bra däck de också, men samma sak där, man bör skifta för att optimera livslängden.

Angående Värmländska så verkar det vara många som går i gång på det så du får akta dig. Skrivet av en karl här:
"En furiöst amerikansk vinnarskalle som talar vackert melodiös värmländska. Hjälp. Jag är helt såld på Melwin Lycke Holm." ?
Det är @Manurhin2 som introducerat mig till Tubelessekten så nu finns bara Tubeless för mig också. ?

Bedömer man enbart de på faktorer som redovisas på Rolling Resistance så är GP5000 AS TR väldigt nära Pro One TLE vad jag kan se iaf.
Du kör alltså tubeless? Min erfarenhet av TL på lvg är mindre bra, men vill du fortsätta med det så stoppa in en slang och kör vidare.
Jag får kanske köpa nån latexslang med enbart syfte att förlänga förlänga livslängden
..

Jag kör med GP 5000 AS TR sedan tidigt i våras efter att ha tröttnat på att mina Turbo Cotton-däck slets ut alldeles för snabbt. Jag har sluppit punktering helt i år och däcken har hållit otroligt bra slitagemässigt.

Det finns däck som har ännu bättre punkteringsskydd och som håller ännu längre, men GP 5000 AS-däckens kombination mellan lågt rullmotstånd, lång livslängd, bra grepp och bra punkteringsskydd tycker jag är svårslaget.

Intressant, jag kommer förr eller senare byta till GP 5000 AS TR på min pendlingshoj (30 mm)

Du kör alltså tubeless? Min erfarenhet av TL på lvg är mindre bra, men vill du fortsätta med det så stoppa in en slang och kör vidare.

Tvärtom för mig, min erfarenhet av TL på lvg är mycket bra, väldigt nöjd med hjälp av mr TL (@Manurhin2) ?

Fungerar ju bra med grusdäcken också bara att jag är så jäkla dålig på att få dem att sätta sig i samband med skiftningen, grusdäck är väl generellt slappare på mina fälgar helt enkelt. Visst fungerar det om jag gör steget med slang först men jättejobbigt ju.

Själva vätskan jag kör med är Stans vanliga

Senast ändrad:
Så av det skälet.
Vad använder du för tätvätska?
Jag har kört med ProOne 30 mm i åratal och med Stans vanliga utan att behöva kassera däck. Det syns ofta utträngande vätska på slitytan men inget annat än att trycket sjunker med någon bar på ett par dagar vilket jag tar som normalt och jämför med däck med latexslang. Vilket det ju i princip också är.
Och här byts ingen vätska var tredje månad inte utan det räcker med en koll vår och höst.
Schwalbe Doc Blue. Kanske har jag för lite vätska, får göra om på nuvarande däck och se om det blir nån skillnad

Jag har bytt när jag byter däck, men det är klart det är ju kortare än var 3e månad då. Vad händer om vätskan blir för gammal då? Och gäller det även om den ligger i förpackningen? (Alltså att den blir för gammal, inte efter 3 månader). Och för att undvika handhavandefel från min sida (och köra uteslutningsmedtoden), hur mycket tätningsvätska för 25mm-däck? ?

Skulle mer kalla det mindre hål, minns inte exakt hur det blev med däcket innan det jag har nu, får gå ut och kolla. Kanske är det jag som är kass
..

Det är absolut ingen fara i förpackningen i kort(åratal) perspektiv.

Det som händer under färd är dock att själva latexen fastnar inuti hela däcket bara genom att rulla och till slut innehåller det flytande nästan ingen latex, vid punka så läcker det då bara ut och tätar inte.

Min erfarenhet av vanliga punkor på lvg är att dom inte uppstår med frisk vätska och jag kör också Doc Blue?

Det är @Manurhin2 som introducerat mig till Tubelessekten så nu finns bara Tubeless för mig också. ?

Bedömer man enbart de på faktorer som redovisas på Rolling Resistance så är GP5000 AS TR väldigt nära Pro One TLE vad jag kan se iaf.

Jag får kanske köpa nån latexslang med enbart syfte att förlänga förlänga livslängden
..
Alltid bra att ha med en nödslang bak i tröjan om det skiter sig rejält

Jag kan ju tycka att eftersom tråden handlar om tubelessdäck så kunde det vara lätt att förstå, men det är jag det
Schwalbe Pro One är enl Schwalbe själva versionen för slang, på samma sätt som Continental Grand Prix 5000 är versionen för slang enl Continental.
Men vad vet egentligen tillverkarna om sina egna produkter?

Oavsett det så ser jag nu att det slanglösa Schwalbe Pro One Tubeless(!) skall finnas i 38-622
De kan kanske vara ett alternativ till Schwalbe G-One Speed?
Men jag lyckas inte hitta ngn som säljer Schwalbe Pro One Tubeless i 38-622, Bike24 säljer 34-622 varianten, den är tom billigare än Schwalbe G-One Speed 35-622!
Men jag lyckas inte hitta Schwalbe Pro One Tubeless i 38-622, vet ngn annan var de finns att köpa?

Redigerat: Länken

Senast ändrad:
Alltid bra att ha med en nödslang bak i tröjan om det skiter sig rejält
Ja alltså för krissituationer har jag med mig slang och dubbla pumpar (inkl kolsyra) i sadelväskan så den biten är lugnt. Men får nog köpa några slangar att kasta i om detta problem kvarstår i framtiden och jag vill hålla liv i befintligt däck ett tag till.
Försök att få ur äldre blaskig vätska om du kan, den späder ut den nya annars.....
Inte ett världsproblem men...
Lika bra gör om och rengöra när jag ändå håller på
Schwalbe Pro One är enl Schwalbe själva versionen för slang, på samma sätt som Continental Grand Prix 5000 är versionen för slang enl Continental.
Men vad vet egentligen tillverkarna om sina egna produkter?

Oavsett det så ser jag nu att det slanglösa Schwalbe Pro One Tubeless(!) skall finnas i 38-622
De kan kanske vara ett alternativ till Schwalbe G-One Speed?
Men jag lyckas inte hitta ngn som säljer Schwalbe Pro One Tubeless i 38-622, Bike24 säljer 34-622 varianten, den är tom billigare än Schwalbe G-One Speed 35-622!
Men jag lyckas inte hitta Schwalbe Pro One Tubeless i 38-622, vet ngn annan var de finns att köpa?
Ja alltså det står Pro One TLE i originalposten så sätt, och dessutom att det innebär tubeless för tydlighetens skull. Så för min del hoppas jag det framkommit tydligt att det är tubeless jag kör iaf.

Har bara sett de däcken upp till 34 också ?

Ja alltså det står Pro One TLE i originalposten så sätt, och dessutom att det innebär tubeless för tydlighetens skull. Så för min del hoppas jag det framkommit tydligt att det är tubeless jag kör iaf.

Har bara sett de däcken upp till 34 också ?
Tror 38:orna än så länge bara finns som fabriksmonterade på några cyklar

Ingen aning, vad är salami i sammanhanget? ? ?

Köpte ett sånt, men inte behövt använda det än.

Tillbaka
Topp