Linus Harald
Aktiv medlem
Träningsdäck istället för Pro One
Jag har bytt när jag byter däck, men det är klart det är ju kortare än var 3e månad då. Vad händer om vätskan blir för gammal då? Och gäller det även om den ligger i förpackningen? (Alltså att den blir för gammal, inte efter 3 månader). Och för att undvika handhavandefel från min sida (och köra uteslutningsmedtoden), hur mycket tätningsvätska för 25mm-däck? ?Byt tätningsvätska typ var 3e månad så löser du problemet.
Skulle mer kalla det mindre hål, minns inte exakt hur det blev med däcket innan det jag har nu, får gå ut och kolla. Kanske är det jag som är kassAha, trodde slitbanan var nedsliten. Är det istället sprickor så har nog inte bredden någon större betydelse.
Det är @Manurhin2 som introducerat mig till Tubelessekten så nu finns bara Tubeless för mig också. ?För f-n @Manurhin2 du hade alltså 35 gram fel här, skönt att @HåkanC gick till botten med detta. Sedan vet jag att i din värld existerar enbart TL men kanske ej är så för alla andra. ?
Själv gillar jag både Schwalbe Pro One Addix TLE och GP5000 TL samt GP5000 S TR 28-622. Kan uppleva att Pro One är lite lite mjukare/skönare men också slits något lite snabbare men det här är bara vad jag inbillat mig själv (noll belägg för det). Oftast kan man väl komma över Schwalbe Pro One TLE till klart bättre pris än tex GP5000 S TR vilket är bra, åtminstone från de tyska sajterna. Kört med Pro One i två säsonger och är nöjd men för att optimera dess livslängd tror jag att det är bra att skifta bak och fram efter ungefär halva dess livslängd. GP5000 S TR 30-622 har jag kört med på pendlaren och bra däck de också, men samma sak där, man bör skifta för att optimera livslängden.
Angående Värmländska så verkar det vara många som går i gång på det så du får akta dig. Skrivet av en karl här:
"En furiöst amerikansk vinnarskalle som talar vackert melodiös värmländska. Hjälp. Jag är helt såld på Melwin Lycke Holm." ?
![]()
PETTER LANDÉN: Jag är helt såld på Melwin Lycke Holm
En furiöst amerikansk vinnarskalle som talar vackert melodiös värmländska. Hjälp. Jag är helt såld på Melwin Lycke Holm.www.expressen.se
Bedömer man enbart de på faktorer som redovisas på Rolling Resistance så är GP5000 AS TR väldigt nära Pro One TLE vad jag kan se iaf.
Jag får kanske köpa nån latexslang med enbart syfte att förlänga förlänga livslängdenDu kör alltså tubeless? Min erfarenhet av TL på lvg är mindre bra, men vill du fortsätta med det så stoppa in en slang och kör vidare.
..