Trail bike

Faithless93

Ny medlem
Trail bike
Hej, jag är ny med mountain biking och jag undrar om det finns något ställe i skåne helst i närheten av malmö som man skulle kunna skaffa trailbike eller hyra. Jag vill jätte gärna testa trail biking och jag kan inte göra det med min "mountainbike" (jag antar att man inte kan kalla min cykel mountain bike, det är något av en wanna be mountain bike som troligen kommer gå i sönder när jag ska cykla imorgon för första gången) eftersom att viktpunkten på cykeln är långt fram, jag skulle även uppskatta även lite grundtips vad jag ska tänka på när jag också skaffar en mountain bike och vad jag ska tänka på när jag bygger ihop en.

Jag tycker väldigt mycket om er hemsida, jag tycker ni gör ett väldigt bra jobb med att skapa en hemsida med kvalité och trevligt forum.

Trail bike
Menar du "Trial"(se bild) eller "Trail"?
cykeltrialshowvest02.jpg

/Adam

Trail bike
Ja jag mena trail som på bilden. Jag kan inte ens stegra med min cykel för att den har viktpunkten för långt fram och den är heldämpad så när jag ska stegra så kommer lite av kraften på att dämpa istället och det hjälper inte riktigt.

Jag skulle egentligen till Genarp idag fast min pappa (jag är 14 år) tyckte inte det var så bra idé när det är sånt här väder (regningt).

Tillbaka
Topp