Trail skor

danky_xv

Aktiv medlem
Trail skor
Är det nån som har Mavic XA elite eller XA pro cykelskor? Är ni nöjd med de? Hur bra står de mot vatten?
Vad rekommenderas för motsvarande trailskor?

Trail skor
Jag har Mavic XA elite. Har just köpt dom men körde idag i mycket lerigt och blött väder. Kände inte att jag frös för jag var blöt. Än så länge nöjd.

David

Trail skor
Jag körde dem ett tag men passade inte mina fötter. Gillar man lite smalare skor och trivs i salomons skor så funkar de bra. Tyckte kvaliteten var bra.

Trail skor
giro alpineduro. lätta och vattentäta. finns damasker att köpa till. sulan är lite känslig, sparka inte på stubbar

Bilagor

• IMG_0087.JPG
    IMG_0087.JPG
    61.1 KB · Besök: 32
  • IMG_0086.JPG
    IMG_0086.JPG
    34.1 KB · Besök: 23
Trail skor
Jag har ett par 5/10 Maltese Falcon som jag är himla nöjd med! Riktigt sköna för mina breda fötter. I kombination med ett par sealskinz sockar så är väta inget problem!

Trail skor
Kika på Vaude Tsali mid, jag har plattisversionen Vaude Moab med liknande uppbyggnad och material men slät sula. Har hunnit testa dom i vått en del och vattnet rinner av som en på en gås och så länge man inte är djupare än att det rinner över håller man sig torr.

Visst är det fritt å nice med plattisar vid trai och stökig utför men saknar att sitta fast på enduron. På cambern kör jag spd och jäklar va nice det är när man får klicka i , backar och trixiga stigningar går som en dans.

Tillbaka
Topp