Trail tech HID - Li Ion Batteri knasar - råd
Mina damer och herrar, min trail tech HID-lampa bara gav upp. Den fungerade ena dagen och sedan började batteriet att ladda ur, satte det på laddning och sedan när jag kopplade in det igen och skulle köra mina sedvanliga backpass i botkyrkabacken så gav den jäveln faan i att lysa.
Låter jag offpist? Ja det hoppas jag för det är jag, skulle man kunna säga, jag pröjsade typ två lök för den och sedan åkte jag på en sjuhundrung i tull och frakt så den var väl inte helt gratis. Har inte använt den speciellt mycket sedan inköp i c:a oktober
Vad kan vara fel?
Ballast?
Lampa
Batteri
Laddare?
Hur faan felsöker jag?
Batterie+laddare verkar OK, men hur felsöker jag på resten med den begränsade arsenal av verktyg och instrument på elsidan som jag har. Kan jag felsöka med en panasonic cirkelsåg?
Någon som vet?
/Tomas
Låter jag offpist? Ja det hoppas jag för det är jag, skulle man kunna säga, jag pröjsade typ två lök för den och sedan åkte jag på en sjuhundrung i tull och frakt så den var väl inte helt gratis. Har inte använt den speciellt mycket sedan inköp i c:a oktober
Vad kan vara fel?
Ballast?
Lampa
Batteri
Laddare?
Hur faan felsöker jag?
Batterie+laddare verkar OK, men hur felsöker jag på resten med den begränsade arsenal av verktyg och instrument på elsidan som jag har. Kan jag felsöka med en panasonic cirkelsåg?
Någon som vet?
/Tomas
Senast redigerad av en moderator: