1. Jo, jag vet. Men antingen har jag förmågan att köra skiten ur mig mer än vanligt under deras ftp-tester och vid vanliga pass tänder jag inte lika bra. Men, ftp och resp passintensitet fungerar alltså bättre i Zwift. Iallafall för mig.
2. Jo, men det stör mig att det är veckodagsplanerat. Förstår inte varför de gjort det onödigt komplicerat. I Zwift är det ett gäng pass som man kör som man vill under en vecka. Blir liksom irriterande, dvs det att jag inte kan köra på 100% och att jag, så att säga, missar ett pass på en utsatt dag. En petitess, jo men jag stör mig.
3. Jo, men i Zwift är det med i passet så jag behöver inte ta höjd för det. Iallafall hittills.
4. Visst är det så men jag känner att andelen sådana pass är lite för många för mig.
Jag har kört TR i 2.5 år och systemet har verkligen hjälp mig. Från 200 i ftp till 327. 340 är målet till april. Får se om Zwift hjälper mig dit. ;-)
Arsozath sa:
1. Är det för tungt/för lätt ändrar man lätt i appen under tiden man kör.
2. Det är bara ett förslag och således bara att bocka av vartefter man kör. Går även bra att hoppa över pass eller köra helt andra. Förstår inte riktigt hur det kan vara en nackdel.
3. Grundarna rekommenderar längre uppvärmning och nervarvning vid behov. Senaste passet så printade de ut de i VERSALER att det var bra.
4. En del pass går ut på att du ska köra slut på dig själv. Personligen orkade jag knappt klicka ur fötterna ur pedalerna igår efter ett pass. Då körde jag iofs hårdare än vad passet tyckte att jag skulle.
5. Personligt helt klart. Längst jag kört var 90minuter och efter var jag trött men sugen på mer. Längre pass föredrar jag dock att köra ute.
Men allt är subjektivt så det är fritt fram att byta :) Jag är dock nöjd just nu iaf. Fast då har jag bara kört i 2-3 veckor.