Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hm, har inte kollat så noga på PowerTap, men hittade att man ju kan köpa enbart navet. Riktpris 600 buck, ny.NLC sa:Härligt att läsa, det går säkert att hitta något gammalt PowerTap-hjul begagnat som får dig att falla ner i effektsökarträsket med stil men utan att bli ruinerad ;-)
Det blir väl så men som ny på TR tycker jag att det är superfränt med trainer nu. Gillar sifferleken också, har börjat fuska lite med analys i Cheetah :) Hehe, kommer nog inte att plocka ut hojen på vägen på ett bra tag.NLC sa:Är själv inne på min 4e vintersäsong med TrainerRoad, tyvärr med den sämsta motivationen så långt kanske för att jag mest längtar ut på vägarna så här i mars.
Jo, har fuskat lite med procenten på några pass men vill hellre höja den löjligt låga FTP-siffran. Tänkte att det kanske var dumt att som nybörjare inte strikt följa The Plan.NLC sa:Du kan ju börja med att justera några % på de individuella passen och se om känslan av lätthet håller i sig. Sen är det IMHO så att går man från relativt otränad status kanske det är bra att byta ut något pass efter en 2 v mot en extra FTP-koll, tex genom att köra Lamarck eller Gray.
Tack där, letade och hittade det sistnämnda igår. Grejen är att jag är lat och okunnig och för att lätta lite på nojan och komma loss från frustrerande Tacx-mjukvara och en massa velande hit och dit så bestämde jag mig för att lita fullt ut på Trainerroad, alltså att strikt köra enligt ett av deras scheman eftersom dom kan det där. Men kunde inte hålla mig så jag klev av schemat och stoppade in ett extra pass igår, "Boarstone +3". Ett enkelt men solitt 2-timmars Aerobic Endurance-pass, det efter att intervall-pass i förrgår. Kändes som bra nivå men jag är alldeles för svag för det jag har planerat i sommar.emilh sa:Intervallpassen är nog inte tänkte att vara fullt så jobbiga som FTP-testet.
Känns det allt för lätt så föreslår jag att du gör som NLC skriver; byt ut ett av de hårdare passen i ditt program mot ett extra FTP-test.
Många pass i TrainerRoad har även varianter som är lite lättare samt lite tyngre, dessa brukar heta något liknande som orginalpasset, ibland har de till och med samma namn följt av en siffra typ -2/-1/+1/+2.
Tackar. Artikeln i sig är bra och länkarna/sublänkarna däri ännu bättre. Och den första kommentaren ger hopp.neron sa:Läste en artikel i ämnet igår: http://blog.trainerroad.com/is-my-ftp-too-low/
PiPPiW sa:Intervallpassen är inte alls så jobbiga som FTP-testet vilket jag trodde var meningen.
Jag kör passen på en laptop, får upp samma data i appen och på webbsidan. Har uppdaterat från laptop och appen, ingen skillnad i profilen.NLC sa:Pröva uppdatera i appen.
Ja, under "FTP and Weight History" blev dagens nya FTP uppdaterad automatiskt med korrekt datum och belopp. Märkligt var att där fanns inte den gamla FTPn och tillhörande datum (som hade uppdaterats med automatik till profilen) men det gick att lägga till i efterhand, då från webbsidan :)NLC sa:I TR-appen (på PCn då), står det då dagens datum bredvid efter att du uppdaterat FTP? På webbsidan har jag bara lyckats uppdatera historiken, inte aktuellt värde.
Jo. Både snabba och med humor.NLC sa:Om inget annat funkar kan du ju alltid skicka in ett supportärende, de brukar vara rätt snabba på att svara.
Ja och ja!wiknil sa:Någon här som kör med Tacx Neo?
Är det Neo som gäller i dagsläget?
wiknil sa:Någon här som kör med Tacx Neo?
Har läst både gott och ont om den. Ska uppdatera från min gamla Flow som varit med några år.
Är det Neo som gäller i dagsläget?
stoffe1 sa:Vilken trainer rekommendera ni att använda till traineroad?
stoffe1 sa:Det jag inte riktigt förstått är om traineroad justerar motståndet automatiskt?
Ja.mazeson sa:Är det någon som har erfarenhet av kombinatione Elite Qubo Power Fluid Trainer och TrainerRoad?