[träning] Cyclocross Solna

19.30 passar mig, då hinner jag utan att ha bråttom. Det var förövrigt is på vissa vägar när jag åkte från jobbet vid 18.30 tiden. Jag kör dubbdäck imorron, mest för att jag är lat och inte orkar byta tillbaka.

Byta tillbaka till vanliga däcken!?! Palla! Det får bli ett riktigt kränkarpass för mig i stället :) Fast det var å andra sidan ganska halt nu på morgonen.. 19.30 blir bra tycker jag också!

Sjutton också, ser mörkt ut för mig. Har lyckats trippelboka mig själv (förutom att jag egentligen också har massa tid jag borde jobba in). Får stryka crossningen och satsa på att bygga fett i stället.

Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> Bruce har ju lovat att köra SS-cross

glitch skrev:
> Idag har jag en bra ursäkt, mitt växelreglage verkar ha dött.

Kyckling! :-)

ostkaka skrev:
> Sjutton också, ser mörkt ut för mig. Har
> lyckats trippelboka mig själv (förutom att jag
> egentligen också har massa tid jag borde jobba
> in). Får stryka crossningen och satsa på att
> bygga fett i stället.

Kyckling ;-)

Sorry att jag svek men det passade inte riktigt med kvällsträning idag. Jag körde ett par eftermiddagstimmar på Järva istället med nya dubbdäcken, självklart var det knappt ngn is kvar.. Mest lerigt, surt och tungtrampat, jag hade krampkänning långa stunder.

Haha. Det skall ju bli kaos till helgen, snö och regn, och temperatur som åker jojo några grader upp och ner runt nollan. Kanske blir riktigt isläge så du får prova däcken på riktigt :)

Känner mig också lite usel som svek er, men proppa i sig blandade kakor och bullar och gulla med en kompis 14 dagar gamla klon var ganska trevligt det med :-)

P1190032.JPG

Ja, jag drar ut på en misärrunda på lö f m oavsett, helst ser jag ju att det blir lite dödsis så jag får nytta av de där förbannade dubbdäcken. Hör av dig om du skall med.

Btw klär du bra i bäbis.

Jag bangar inte bara för att det inte fanns någon guide. Hade fullt upp med att köra vilse i Hagaparken ikväll. Nä, så farligt var det inte. Det blev ungefär dom stigarna vi brukar köra, med några förvirrade avstickare. bruce, sätt upp 58 min. guide lös runda för ilväll. Någon fart glömde jag kolla.

Starkt jobbat O :)!
Jag har försökt hitta sådana där suomi-dubbdäck i veckan, de var slutsålda på xxl, det fanns inget på pedalogerna, inte heller på alviks hoj och cykloteket hade såklart stängt idag :). Letade i förrådet hemma och hittade ett par gamla Marathon Winter där dubbarna gått igenom på insidan av ena däcket, men det andra var rätt ok så det blev till testa att montera på det. Sen kunde jag inte låta bli att åka ut och testa.
Det blev ngra varv i motionsspåret på Kärsön sedan lite lvg-tramp över Lovön och FRA-varvet. Ganska slirigt bitvis, men mest pga lera, ingen is denna gång.

Här en bild från Nockebybron där jag fick vänta på broöppning.
DSC04158.JPG

@O: sorry mate men jag satte upp din tid!
@gurka: tror du suomi är bättre än Schwalbe MW? Jag testade ju mina SMW på Järva i e m, mest på grus men plöjde lite lera och det kändes ju lite stelt och dött. Främsta argumentet mot dubbdäck tycker jag just är att de är så stötiga, "döda", sen hjälper det inte att sänka trycket, de är lika stela ändå, leder bara till genomslag istället. Annars är jag van att köra med lite sladdriga däck för bra fäste och mjukt rull. SMW känns mer bakelit. Möjligen beror det på att det är minst 5 (7 tror jag) år sedan jag testade dubbdäck senast, och det blev inget långt förhållande den ggn. Återstår att se när jag säljer dessa :)

Marathon Winter är kanon på isig väg, 4 rader dubb gör ju att de fäster på iskanter osv. Grymt pendlardäck.
Men stumheten passar ju inte riktigt i skogen, körde ganska lätt sväng idag i ngt motionsspår, fick ta ngn avstickare där jag fick snurra runt ngra fallna trän, så då fick man ju halka runt på några rötter, fick inte mkt till fäste där, men det kanske jag inte hade fått med mina andra crossdäck heller :).
Inbillar mig att suomi är bättre pga att det har lite grövre mönster, bättre sidogrepp med gummiklackar som ju SMW saknar då det är ett rätt så runt däck.

Jag är nog sugen i morgon, just nu iaf :-) men, blir det misärväder så har jag redan fyllt veckan kvot i riden i tisdags kväll.. Järvafältet lockar nog mest isf.

Tyvärr Gurkan, jag har inte skuggan av en chans att hinna med detta ikväll. Däremot hoppas jag få lite cykeltid i mellandagarna.

God jul förresten!

Sjukt barn. Detta i kombination med att "apoteksreformen" innebar att jag fick cykla in till apoteket på Klarabergsgatan. Har fått min cykel dos för i kväll.

jag hade också tänkt att köra lite i mellandagarna
men på dagtid
kör gärna järva, utan dubbdäck
på måndag ska det ju vara runt 10 grader och nästan lika varmt på tisdagen

bollen skrev:
> tyvärr
> jag är i Barcelona
> kanske en nakencross på ramblas?

Oj vad najs, Barcelona är ju helmysigt också, lite som Hagaparken en februariafton

Jaha, dags att börja kränka sig själv med blodsmak i munnen varje torsdag då. Tror jag väntar en vecka till faktiskt :) Vi har kundjippo på jobbet som jag skall närvara på.

Jag tror att jag dyker upp på nypremiären. Det blir i så fall med min trögpendlare med dubbisar. Kom just in från en tur på cykeln och det snöar en hel del där ute, får se hur det ser ut i morgon kväll.

Drabbas troligen av övertid på jobbet i morgon. Cykel i mollekyler. Det sistnämda går nog att improvisera till. Hoppas på bättre förutsättningar nästa gång.

Tillbaka
Topp