Köpte en vivoactive 3 nyligen, slate Grey, de andra modellerna i vivoactive 3 serien har en feminin design. Om du bryr dig om det
Anledning varför jag väljer garmin är för dess fakta de läser av och registrerar i appen, min vivoactive 3 är min klocka jag bär hela tiden då den kollar puls 24/7, sömn, hur mycket du rör på dig i vardagen osv.
Du behöver inte ha den kopplad till din telefon, när du kommer hem så laddar den upp statistik osv. Dock kräver den blåtand koppling till mobilen för väder osv
Jag ville ha något mer så köpte nya edge 830, den är över förväntan, har trailforks förinstallerat, mtb specifik statistik, drick påminnelse, äta påminellse, den kräver inte koppling heller. Du kan skriva in en adress så blir du navigera dit,den har return home funktion, du får så otroligt mycket statistik från den under och efter passet, vid avslutat pass står det hur lång återhämtning du behöver och hur mycket vätska du ev måste fylla på om du inte drack tillräckligt under passet, lång batteritid, sitt hemma och sök på trails i din närhet, åk ut utan bestämt mål och kika vad trailforks har att erbjuda just där du befinner dig, en ny uppdatering kom nyligen som pumpade in alla trails på enheten, så du behöver inte föra över rutter, det går att föra över enkelt också om man vill, om du skulle vara ensam och hamna i nöd så skickar den exakt position till tex frugan, mamma eller vad du väljer. Den har ett larm du kan aktivera så om någon rör hojen så tjuter den, men jag använder bara det om jag måste in snabbt på nån kiosk, du får även notis direkt i telefonen om larmet har utlösts, bättre än inget iaf. Pekskärm, alla olika datafällt du kan önska dig, storlek 5 x 8.2 x 2 cm, 73 gram, automatisk vo2max uträknade, har fler featuers än 1030
Den är grymt liten och smidig, dyr är den, men den har bidragit med en himla massa saker som gjort cyklingen ännu roligare
Detta är min första cykeldator så om det finns bättre alternativ vet jag inte, denna har iaf allt du kan tänka dig och lite till
Mvh
Så satsa på en cykel dator, se till att den kör GPS med