Träningsmål 2020
Jag vet inte riktigt om detta är en tråd som passar Happy, men personligen tycker jag det. Min förhoppning är att det ska bli som en "blogg" fast betydligt mer levande och enklare. Jag kommer INTE använda den som träningsdagbok, men säkerligen kommer små notiser om träning också finnas med då och då. Jag är glad för alla kommentarer och det är för feedback jag startar tråden, inte för att "skryta".
Allt börjar med ett mål!
Målet 2016 var att genomföra en klassiker. Det lyckades och gav mersmak, men kostar lite väl mycket pengar.
Mina resultat
Vasaloppet 9.30
Vätternrundan 9.30
Vansbro 1.15
Lidingöloppet 4.00
Mål 2020 (och anledningen till denna tråd)
Klara en superklassiker
Vasaloppet 7 timmar
Vätternrundan 9 timmar
Vansbro 1 timma
Lidingöloppet 3 timmar
För att nå målet krävs teknikträning i längdskidor och löpning, men gärna också i simning.
Det krävs också fortsatt konditionsträning. Träningen kommer fokusera på cykling och det är där de stora träningsvolymerna kommer ligga.
Träning 1 jan 2016-idag
200 tränade timmar totalt
140 cykeltimmar
310 cyklade mil
Mål 2017
Cykla Vätternrundan på under 9.30
>250 träningstimmar
>150 cykelträningstimmar
>3 h träning VARJE vecka, betydligt mer på sommaren
>400 mil cykling
Träna teknik i löpning och längdskidor
Delta på små (billiga och lokala) lopp snarare än stora event.
Jag har skaffat en mtb med dubbdäck och jag räknar med att varva den och längdskidor nu i vinter.
Vad tror ni om upplägget? Räcker träningen för att nå målet? Några tankar på vägen?
Allt börjar med ett mål!
Målet 2016 var att genomföra en klassiker. Det lyckades och gav mersmak, men kostar lite väl mycket pengar.
Mina resultat
Vasaloppet 9.30
Vätternrundan 9.30
Vansbro 1.15
Lidingöloppet 4.00
Mål 2020 (och anledningen till denna tråd)
Klara en superklassiker
Vasaloppet 7 timmar
Vätternrundan 9 timmar
Vansbro 1 timma
Lidingöloppet 3 timmar
För att nå målet krävs teknikträning i längdskidor och löpning, men gärna också i simning.
Det krävs också fortsatt konditionsträning. Träningen kommer fokusera på cykling och det är där de stora träningsvolymerna kommer ligga.
Träning 1 jan 2016-idag
200 tränade timmar totalt
140 cykeltimmar
310 cyklade mil
Mål 2017
Cykla Vätternrundan på under 9.30
>250 träningstimmar
>150 cykelträningstimmar
>3 h träning VARJE vecka, betydligt mer på sommaren
>400 mil cykling
Träna teknik i löpning och längdskidor
Delta på små (billiga och lokala) lopp snarare än stora event.
Jag har skaffat en mtb med dubbdäck och jag räknar med att varva den och längdskidor nu i vinter.
Vad tror ni om upplägget? Räcker träningen för att nå målet? Några tankar på vägen?