Trans Am Bike Race 2017

Trans Am Bike Race 2017
Efter Pueblo kommer Anton och Lippe ha medvind någon dag, sedan ska vindriktningen snurra runt lite i Kansas verkar det som. Vindhastigheter runt 2-7 m/s. Med helt öppna landskap till och med början av Missouri (~120 mil) vore det fint om Anton kunde få slippa hårda vindar i fejan de närmaste tre-fyra dagarna.
Temperaturer upp mot 37 grader om några dagar men idag bara 33 och molnfritt till en början. Svettigt efter nätter med bara några plusgrader på nätterna i bergen. Kämpa på Anton!

Trans Am Bike Race 2017
Jag gissar att Eric Morton under onsdag (lokalt tid) lämnar över sistaplatsen till Marisa Muro och Chinda David som verkar hålla ihop. Morton är 22 miles bakom och tog under den gångna dagen in 30 miles.

(Chirnoaga ligger sist på listan, men med noll aktivitet på över en vecka misstänker jag kraftigt en SCR)

Trans Am Bike Race 2017
Deutsch har nu varit igång med trampandet i drygt 1.40 och är inne i Missouri. Ledningen är nu 64 miles. Lester, Hayes, Wacker och Sehili alla fortfarande är orörliga än så länge.

Trans Am Bike Race 2017
GoranS sa:
Deutsch har nu varit igång med trampandet i drygt 1.40 och är inne i Missouri. Ledningen är nu 64 miles. Lester, Hayes, Wacker och Sehili alla fortfarande är orörliga än så länge.

Måste ha tittat fel för nu är ledningen 91 miles. Lester verkar dock ha vaknat till och börjat trampa så nu ska det inte behöva växa lika fort framöver som när Lester låg och sov.

Trans Am Bike Race 2017
Ska man gissa på att de två AL:arna synkat sin start? Verkar inte direkt sannolikt att de bara skulle råka komma iväg samtidigt.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2017
Nu jävlar är han på gång - strålande humör!

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fantonlindb%2Fvideos%2F10155489083032502%2F&show_text=0&width=225" width="225" height="400" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allowFullScreen="true"></iframe>

Trans Am Bike Race 2017
Trans Am Bike Race 2017
I och med att Anton kommit iväg från Cañon City har han också passerat 2000 miles och borde kunna lägga första halvan av loppet, distansmässigt, till handlingarna under dagen.

Trans Am Bike Race 2017
Undrar lite vad Robison pysslat med tracking-mässigt.
Capture.PNG

Trans Am Bike Race 2017
Jo, men jag hoppas att han inte utnyttjade den möjligheten då att han i så fall brutit mot regeln om att följa bansträckningen.

Trans Am Bike Race 2017
Deutsch har nu passerat 2800 miles. Ledningen är 85 miles. För att ge lite perspektiv så ligger Anton väsentligen en PBP bakom. Och han är ändå på 19:e eller 20:e plats. Bara att konstatera att de i täten cyklar på bra!

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2017
Wacker har ryckt lite i striden om tredjeplatsen och har runt 5 miles lucka. Hayes försprång till damrekordnoteringen har också krympt påtagligt och det kan inte handla om mkt mer än 5 miles försprång där.

Trans Am Bike Race 2017
Topp 20 nu för Anton(med reservation för trackern för AL nr 2)!
Första gången hittills på topp 20?

Härligt kämpat Anton.

Trans Am Bike Race 2017
WSMC sa:
Alla ni som tycker att det har varit lite sparsmakat med gissningstävlingar i tråden kan nu lugna er en smula:

Fråga: på vilken plats kommer förste cyklist som startade på västkusten att möta Doug Haluza(ende kvarvarande?) som startade på östkusten?

Min gissning är i https://www.google.se/maps/@37.2338247,-90.9917312,11z Ellington, Missouri.

Doug var lite för rask. Han ha redan passerat Ellington. Å andra sidan var du ju den enda som gissade så jag antar att du vann tävlingen!

Trans Am Bike Race 2017
GoranS sa:
WSMC sa:
Alla ni som tycker att det har varit lite sparsmakat med gissningstävlingar i tråden kan nu lugna er en smula:

Fråga: på vilken plats kommer förste cyklist som startade på västkusten att möta Doug Haluza(ende kvarvarande?) som startade på östkusten?

Min gissning är i https://www.google.se/maps/@37.2338247,-90.9917312,11z Ellington, Missouri.

Doug var lite för rask. Han ha redan passerat Ellington. Å andra sidan var du ju den enda som gissade så jag antar att du vann tävlingen!

Yes, jag har noterat det, och följt deras framfart med spänning.

Hoppades in i det sista på att Doug skulle duka upp en 12-rätters avsmakningsmeny på någon restaurang i Ellington, och därmed bli kvar där några timmar....:)

Som det verkar nu kanske de möts runt Yukontrakten, vilket gör att jag missade träffpunkten med ca 50-60 miles.
Tycker dock att vi ska ta i beaktande att jag faktiskt gissade för ca 96 timmar sedan, vilket gör att felmarginalen känns ok ändå:)

Trans Am Bike Race 2017
Rätt tajt mellan plats 6 och 13. Skiljer bara 68 miles mellan dessa cyklister.

AL-duon tappar lite på Peterson närmast framför och är nu 78 miles bakom.

Trans Am Bike Race 2017
GoranS sa:
Jag gissar att Eric Morton under onsdag (lokalt tid) lämnar över sistaplatsen till Marisa Muro och Chinda David som verkar hålla ihop. Morton är 22 miles bakom och tog under den gångna dagen in 30 miles.

(Chirnoaga ligger sist på listan, men med noll aktivitet på över en vecka misstänker jag kraftigt en SCR)

Nu är Morton nästan ikapp Muro och David. De två verkar dessutom sitta på All American Food i New Meadows, så om Morton inte ska stanna är han strax inte längre sist.

Trans Am Bike Race 2017
2100 miles avverkade för AL-duon. Om tracker-rutten stämmer ska det därmed vara 33 miles till det att halva sträckan är avverkad.

Trans Am Bike Race 2017
GoranS sa:
70 miles upp till Peterson för AL:arna. Bytet sitter just nu i godan ro på JR's Country Store and Restaurant i Ordway.

Även AL:arna verkar ha fastnat för detta hak. Just nu är de 84 miles efter Peterson medan Robison är 22 miles bakom. Får inte bli alltför många påtårar om de ska hinna iväg innan han kommer ikapp.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2017
Av 131 startande är 47 nu markerade som scratched. Dessutom har siste man, Chirnoaga, inte rört sig framåt på snart 9 dygn. Vidare har Hedrick varit duktigt off course i Bozeman i två dygn. Och Therrien har tillbringat snart ett dygn i Missoula, lite off course knappt 1000 miles in i loppet. Skulle bli ganska förvånad om någon av dessa fullföljer. Misstänker att det kan finnas ytterligare kandidater till scratchning även om nog en ganska stor andel av de som är kvar i loppet faktiskt också kan ta sig till mål. Brytningsfrekvensen tycker jag brukar vara förvånansvärt låg en bit in i loppet vid denna typ av evenemang.

Trans Am Bike Race 2017
10 miles försprång för AL:arna till Robison och 81 miles lucka fram till en pausande Peterson.

Lite osäker på hur man ska tolka Robisons ruttval in i Ordway:
ZZZ.JPG

Trans Am Bike Race 2017
Deutsch har jobbat på bra och har när han stannade för 1,5h sen bara 48 miles kvar till 3000. Ledningen är f.n. 134 miles till Lester som pausade ett par timmar tidigare och ev. skulle kunna tänkas starta lite tidigare idag.

Lester kan inte heller känna sig helt säker på andraplatsen. Hayes som stannade ungefär samtidigt som ledaren är 50 miles bakom. Wacker, som höll på ytterligare lite längre innan han stannade, är 7 miles bakom Hayes. Hayes har f.ö. utökat marginalen till damrekordet och har nu närmare 70 miles tillgodo.

Sehili stannade tidigt och har varit still i över 5 timmar så där kan man antingen förvänta sig en tidig start eller så är han helt enkelt sliten och behöver en rejäl vila. Lite konstigt i sammanhanget är att han ca 1 mile off course och det verkar ha gått ganska segt fram till stoppet.

Bakom de fyra i täten, där Sehilis avstånd ner till femman, Bermudez, nu under 10 miles. Sedan kommer cyklisterna på ett (glest) band där den främre änden består av cyklister i rörelsen medan de längre bak verkar ha gått till nattvila.

Trans Am Bike Race 2017
AL-duon, som fortfarande "håller ihop" jobbar på och har klart passerat halvvägs dit Robison som ligger ca 60 miles strax är på väg. Bara några nån mile kvar. Duon förefaller ha tagit ett stopp på 1,5 timmar i Eads för 2,5 tinmmar sedan. Verkar vara knappt 2 mil till dess att de lämnar Colorado bakom sig och cyklar in i Kansas.

Trans Am Bike Race 2017
Prashanth, som jag tror har fem aktiva cyklister bakom sig, trampar på och har 11 miles kvar till 1200 avverkade. Han har mindre än 100 miles till YS.

Trans Am Bike Race 2017
GoranS sa:
Prashanth, som jag tror har fem aktiva cyklister bakom sig, trampar på och har 11 miles kvar till 1200 avverkade. Han har mindre än 100 miles till YS.

Har han råkat utför det riktiga sommarvädret som har rått på vissa delar längs banan? Han är fortfarande bättre inkörd på indiskt mer behagligt sommarväder med hög luftfuktighet.

Trans Am Bike Race 2017
Jag vet inte riktigt. Tror att han ev. varit så långt bak att han inte riktigt hade hunnit upp på höjden innan det finaste amerikanska sommarvädret slog till. Har dock svårt att tro att han undkom nederbörden, men den var kanske i alla fall i flytande form, vilket i och för sig kan ifrågasättas om det är bättre.

Trans Am Bike Race 2017
Undrar om AL:arna slutligen tagit nattpaus. De är i alla fall stillastående i Tribune, Kansas, sedan 20 minuter. Dock lite frågande inför stoppstället
Capture.PNG

Tillbaka
Topp