Trans Am Bike Race 2019

Trans Am Bike Race 2019
Lycka till och ha det så kul! Kommer bli spännande att följa.

Har ni bestämt vilken väg ni tar? Den gamla vanliga genom Colorado och Kansas eller Mormon-Katy trail alternativet? Fast ni kanske inte vill avslöja er taktik här...

Trans Am Bike Race 2019
RicraM sa:

Har ni bestämt vilken väg ni tar? Den gamla vanliga genom Colorado och Kansas eller Mormon-Katy trail alternativet? Fast ni kanske inte vill avslöja er taktik här...

Är det valfritt vägval i år? Trodde TABR hade fast rutt. Det man kunde välja var öst-väst eller tvärtom. Eller blandar jag ihop det? Hur som, stort lycka till och kör hårt!

Trans Am Bike Race 2019
gabbeon sa:
RicraM sa:

Är det valfritt vägval i år? Trodde TABR hade fast rutt. Det man kunde välja var öst-väst eller tvärtom. Eller blandar jag ihop det? Hur som, stort lycka till och kör hårt!
Rutten är fastlagd, se http://transambikerace.com/resources/ Det är på TCR det är fritt ruttval mellan "kontrollerna".

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
gabbeon sa:
RicraM sa:

Rutten är fastlagd, se http://transambikerace.com/resources/ Det är på TCR det är fritt ruttval mellan "kontrollerna".

På den sidan finns Mormon Katy Alternate med, som RicraM skriver om.

Trans Am Bike Race 2019
Spacekitty sa:
GoranS sa:
gabbeon sa:
RicraM sa:

På den sidan finns Mormon Katy Alternate med, som RicraM skriver om.
Ah, läste bara det gabbeon skrev ...

Trans Am Bike Race 2019
Allt:
pack.jpg

Elektronik:
electronics.jpg

Verktyg:
tools.jpg

Hygien och medicin:
med.jpg

Diverse annat:
misc.jpg

...och en riktigt grym Sandströms titanram:
bike.jpg

Trans Am Bike Race 2019
NLC sa:
Man borde väl frågat IRL men men - Kristian, var handlade du det lilla reflexkopplet ??

Clas Ohlson, 39 kr (sen klipper man bort spännet och ersätter med ett snöre).

Lite roligt i sammanhanget är att efter jag köpt det så är det någon som frågar om bra reflexsele på TABRs Facebook-grupp och en amerikan som svarar att Clas Ohlson har bra. Visste inte ens att kedjan fanns där (eller så är det nätorder).

Trans Am Bike Race 2019
Men vänta nu, en tandborste för kedjerengöring (?) och en annan för tänderna. Här finns det ju gram att spara!

Lycka till på turen, ska bli spännande att följa!

Trans Am Bike Race 2019
Jag är helt slut efter en hel kväll av fix och packande. Men nu är jag klar!

Här är ungefär det som jag tar med mig förutom hjälm och skor.

1FF4A4AD-1E27-4F0A-905C-E2D8A01E5E8A.jpeg

Trans Am Bike Race 2019
Ser lagom ut. Snabbokulärt mycket mindre golvyta än alla andra avbildade packningar. Borde räcka för en härdad långdistansare. Sen finns ju affärer utmed vägen.

Snart så...

Trans Am Bike Race 2019
Någon som vet om det är en modifierad camping sked/gaffel mhenry har? I ett svagt ögonblick kan jag ha handlat en spork i titan, alltid intresserad av alternativ.

Trans Am Bike Race 2019
Bilder i Facebookgruppen visar vägar i bergen som är igensatta av snö och inte öppnade för säsongen än. Det varnas för hagelstormar, Kan bli kallt och en del push bike.

Trans Am Bike Race 2019
Spacekitty sa:
Bilder i Facebookgruppen visar vägar i bergen som är igensatta av snö och inte öppnade för säsongen än. Det varnas för hagelstormar, Kan bli kallt och en del push bike.

Vilken FB-grupp är detta? Måste erkänna att jag inte är flitig FP-användare, men är med i en som heter 2019 TABR (och verkar vara officiell). Har dock inte hittat några snöbilder där än.

...Varma och torra kläder har vi hursomhelst :)

Trans Am Bike Race 2019
kri sa:
Spacekitty sa:

Vilken FB-grupp är detta? Måste erkänna att jag inte är flitig FP-användare, men är med i en som heter 2019 TABR (och verkar vara officiell). Har dock inte hittat några snöbilder där än.

https://www.facebook.com/groups/524758520982933/

Trans Am Bike Race 2019
Spacekitty sa:
kri sa:
Spacekitty sa:

https://www.facebook.com/groups/524758520982933/
Aha, tack för länken. Det där såg ju inte så farligt ut snömässigt...

... fast "May 21st 2019: Lots of you have been asking for an update, and hoping that things have changed on the west side, as of today nothing has changed. You can still ride up the Sisters side to the summit and 1.5 miles beyond, Then you hit unplowed snow. You still cannot ride all the way through. The pass is scheduled to open the third Monday of June to all users, so this year that will be June 17th. I will update the site as soon as we get new information. Thanks for checking. Brad" http://www.eurosports.us/mckenzie_p...vizB2Gghug26wgwvuSzm-Rw2NS0gpUqJfVWC4UDfIT15U

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Vi sitter på flyget till Seattle mitt över Atlanten. Kristian sover. Känns som att det kan bli ett återkommande tema i mina uppdateringar. ☺️

Jag har lyckats få en SSSS-markering på mig. Kristian slapp. Känns lite orättvist, men det ska å andra sidan bli intressant att se vad det innebär i form av TSA-förhör när vi landar.

Jag har i alla fall kunnat slappna av igen efter den senaste tidens förberedelser och den allmänna stressen kring resan. Lugn som en filbunke. Äter medhavd mat i trasiga kläder. Det blir en enkelbiljett för dem med.

Jag har uppdaterar min Instagram-profil med bilden ovan och lite stories: https://www.instagram.com/randohenry

Trans Am Bike Race 2019
Jag tycker faktiskt det är lite klent att flyga till USA istället för att cykla den JÄTTETUFFA övernatts 40 milare från Barkarby på fredag!

Jag är iaf fortfarande skyldig dig en öl därifrån Martin.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp