Trans Am Bike Race 2019

Trans Am Bike Race 2019
SSSS= Solely Single Speed Sanctioned?

Om jag vore som du skulle jag kolla växlarna noga efter inpassagen.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Sådär, så ska vi bara köra den här till Yorktown, sen flyget hem.

Bilagor

• 502094FE-01A8-46C5-9BD1-DA44CC95B483.jpeg
    502094FE-01A8-46C5-9BD1-DA44CC95B483.jpeg
    248.9 KB · Besök: 202
Trans Am Bike Race 2019
Nu framme i Astoria (där starten går). I morgon blir det cykelmek, packning och förbereda att skicka paket till halvvägs och målet. Sen chilla.

Bilagor

• 365C2146-68F3-4D2B-B3EF-6566083D788C.jpeg
    365C2146-68F3-4D2B-B3EF-6566083D788C.jpeg
    167.7 KB · Besök: 218
Trans Am Bike Race 2019
Försökte hitta någon maxtid på hemsidan utan lyckat resultat. Finns det någon sådan eller är det "open end" som gäller?
Har ni själva satt upp något tidsmål (givetvis förstår jag att bara att genomföra loppet är utomjordiskt stark)?
Hoppas att det sista förberedelserna går som de ska och än en gång; Lycka till!

Trans Am Bike Race 2019
WSMC sa:
Försökte hitta någon maxtid på hemsidan utan lyckat resultat. Finns det någon sådan eller är det "open end" som gäller?
Har ni själva satt upp något tidsmål (givetvis förstår jag att bara att genomföra loppet är utomjordiskt stark)?

Rule #1 Fjärde stycket: There is no finish time cut-off!

Det brukar dock vara en finishers party för de som lyckas hålla ett visst tempo. Hittar dock inte datum för det.

Trans Am Bike Race 2019
gabbeon sa:
WSMC sa:

Rule #1 Fjärde stycket: There is no finish time cut-off!

Det brukar dock vara en finishers party för de som lyckas hålla ett visst tempo. Hittar dock inte datum för det.
Tack! Är tydligen sämre(slarvigare) än jag trodde på att snabbt skumma igenom text efter info...haha

OT Lycka till med bergen i helgen!

Trans Am Bike Race 2019
En deltagare ska köra ett sånthär rymdskepp. Hur är en sådan i uppförsbackar och motvind? Kommer han i mål? Det är ju inte precis som dom där små snabba cigarrerna som varit med tidigare.

61606560_10156973344500353_6358392747480580096_n.jpg

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Någon info om deltagarens tidigare cykelbravader? Jag ser tre alternativ:

1) Person utan koll som bryter rätt kvickt.
2) Person med verklig koll som genomför det på ett bra sätt (dock tror jag inte det går jättefort)
3) Person med halvkoll som gnetar på i de bakre regionerna av startfältet och kör allt mellan en ansenlig del av rutten till att fullfölja.

Trans Am Bike Race 2019
Funderar lite på hur ni sköter uppvärmningen inför start. Hade ni med er rullar/trainer från Sverige eller går det att värma upp på vägarna i närheten av starten innan det är dags att ge sig iväg? På den här typen av distanser tror jag det är viktigt att inte ge motståndarna några fördelar genom att inte vara uppe i varv när startskottet går.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Funderar lite på hur ni sköter uppvärmningen inför start. Hade ni med er rullar/trainer från Sverige eller går det att värma upp på vägarna i närheten av starten innan det är dags att ge sig iväg? På den här typen av distanser tror jag det är viktigt att inte ge motståndarna några fördelar genom att inte vara uppe i varv när startskottet går.

Bra tanke. Man ska inte vara uppe på vo2max första gången när man tävlar, utan på uppvärmningen!

Trans Am Bike Race 2019
För att knyta ihop påsen och orka ställa av konkurenterna direkt vid start så är det såklart smarttrainer/zwift/anpassat styrt program / stor,-tv som gäller .

Monark är passe'

M

Trans Am Bike Race 2019
Manurhin2 sa:
För att knyta ihop påsen och orka ställa av konkurenterna direkt vid start så är det såklart smarttrainer/zwift/anpassat styrt program / stor,-tv som gäller .

Monark är passe'

M
Ser fram emot en ordentlig undersökning av per-race-uppvärmningsform kontra resultat på loppet. Viktig indata för kommande års deltagare.

Trans Am Bike Race 2019
Manurhin2 sa:

Monark är passe'

M

Tänkte att det kunde bli onödigt jobbig med en massa avancerad elektronik och specialanpassad programvara vid den statligt sponsrade välkomstintervjun. Det är ju skönt om själva resandet blir lätt och enkelt.

Trans Am Bike Race 2019
Vi hoppas på att du är lite yrvaken. ☺️ Vi tror i alla fall att starten går kl. 6 lokal tid på söndag, vilket blir kl. 15 hemma i Sverige.

Just nu väntar vi mest på starten. Vi har stött på ett gäng deltagare och skickat paket över hela landet. Jag provcyklade den fina bron och var över i Washington nyss. Lite smal vägren för trafikmängden, kanske men annars helt OK. https://strava.app.link/uAZMYdlE9W

Trans Am Bike Race 2019
Mindre än timmen kvar nu.

Är dock väldigt förvirrad. Hittar inte uppsnacket inför loppet på någon SVT-kanal och inte heller någon livesändning. Är det något annat bolag som köpt in rättigheterna till evemanget? Om så, vet någon om det finns någon fulstream man kan kolla på?

Trans Am Bike Race 2019
Någon som har koll på vilka som kan förväntas vara med i täten av loppet? Är några namn som jag tycker känns bekanta från liknande sammanhang men de flesta namnen i startlistan är för mig okända.

Tillbaka
Topp