Trans Am Bike Race 2019

Trans Am Bike Race 2019
Nja, nog för att jag kanske är galen, men fullt så galen att jag skulle köpa in rättigheterna att sända TABR i Sverige är jag inte. I synnerhet som jag ekonomiskt sett är ganska försiktig av mig.

Trans Am Bike Race 2019
Nu kör vi!

Bilagor

• 56279E35-5EB2-4454-8775-84D3852A672A.jpeg
    56279E35-5EB2-4454-8775-84D3852A672A.jpeg
    224.4 KB · Besök: 158
Trans Am Bike Race 2019
Noterade också det, men med tanke på att det kör i par misstänker jag att det bara är så att mhenrys prick inte har uppdateras ordentligt. Vi får se längre fram....

Trans Am Bike Race 2019
Ja, det där med prickuppdateringen brukar kunna vara lite ryckigt. Var mer en observation än en implikation att ngt skulle vara fel.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Någon som har koll på vilka som kan förväntas vara med i täten av loppet? Är några namn som jag tycker känns bekanta från liknande sammanhang men de flesta namnen i startlistan är för mig okända.

Matthijs Ligt, är väl de ända namnet som jag reflekterade över. Han har väl cyklat en hel del (tcr, ipwr?). Brukar väl vara hyfsat långt framme.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Nja, nog för att jag kanske är galen, men fullt så galen att jag skulle köpa in rättigheterna att sända TABR i Sverige är jag inte. I synnerhet som jag ekonomiskt sett är ganska försiktig av mig.
Tror bestämt att det är Eurosport som har rättigheterna. Om du mot förmodan hittar det i tablån visas det ändå bara repris av snooker eller tennis...

Trans Am Bike Race 2019
tinkerbell sa:
GoranS sa:
Tror bestämt att det är Eurosport som har rättigheterna. Om du mot förmodan hittar det i tablån visas det ändå bara repris av snooker eller tennis...
Bitter? ;-)

Trans Am Bike Race 2019
Felice och Zeinab verkar utgöra en tätduo just nu, möjligen med Augutis som joker i leken då han inte haft ngn uppdatering på 50 min.

Trans Am Bike Race 2019
Hur är det nu med reglerna? Är det så att man hamnar i en särskild kategori om man cyklar i par? Det blir ju en avsevärd skillnad mot att dra helt ensam hela vägen, som väl de flesta gör som tävlar.

Skönt att höra att Martin inte blivit akterseglad i verkligheten, utan det bara är så att hans prick fastnat.

Trans Am Bike Race 2019
Cyklot B sa:
Hur är det nu med reglerna? Är det så att man hamnar i en särskild kategori om man cyklar i par? Det blir ju en avsevärd skillnad mot att dra helt ensam hela vägen, som väl de flesta gör som tävlar.

Skönt att höra att Martin inte blivit akterseglad i verkligheten, utan det bara är så att hans prick fastnat.

Japp, egen klass. Skulle ena falla ifrån får den andra köra på, men får en asterix i resultatlistan.

Trans Am Bike Race 2019
Heja heja!

Kollar på kartan, i Wyoming så delar sig banan i en grön och en röd sträckning. Är det alternativvägar man får välja själv vilken man vill ta? Som A- och B-linje på en XC-bana typ. :-)

Trans Am Bike Race 2019
Noterar att brittiska Lea Meszarosova öppnat klart starkast av damerna och ligger bara obetydligt bakom svenskarna. Hon har redan ett försprång på runt 20 miles till närmast följande i damklassen.

Trans Am Bike Race 2019
Trans Am Bike Race 2019
Det var något olyckstillbud ordinarie rutt förra året, dom som är vidskepliga får ta årets alternativa rutt förbi, om jag förstått rätt.

Trans Am Bike Race 2019
Av de i de främre leden hittar jag tre som klassar in i min egenkonstruerade ungdomsklass (sub-30), Zeinab (25 år) och Mace och Rathgeber (båda 29 år).

Trans Am Bike Race 2019
mhenry sa:
Vi tar det lugnt. Cyklade första 100 milesen med Lukas Rathgeber. Trevlig prick som verkar stark.
Låter som en klokt recept tycker jag.
Har ni på förhand bestämt vilken rutt ni tar när ni kommer till Three Forks?
Den norra via Nebraska eller den sydliga via Kansas?

När jag tittar på höjdkartan för den gröna alternativa rutten ser den bra mycket mer lättåkt ut än den södra.
Man slipper ju bla stigningen i anslutning till Mt Elbert upp till Fairplay runt banans högsta punkt på ca 11 000 feet.

Vad är det som avgör/avgjorde vilken rutt ni kommer att ta?

I övrigt önskar jag bara en säker och njutbar tur till er båda!

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Bara jag som tycker att detta är tveksamt betraktat ur solocyklingssynvinkeln?
https://m.facebook.com/groups/52475...y_attachment_style.video_inline&__tn__=*s*s-R
Nja, det där känns ju spontant inte helt rätt.
Speciellt inte som följande står i reglerna:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Drafting is allowed between the pair as well as sharing all other resources. These features are what distinguish paired riders from solo riders.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit: Tack mhenry det hade inte jag sett någonstans.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Di Felice och Zeinab som tätduo med Ligt några miles bakom när de närmar sig 150 miles. Sen verkar det ha blivit en lite större lucka (10 miles?). Mhenry och kri ligger nära varandra och sannolikt på 6&7 eller 7&8 plats (en stund sen Bottis prick uppdaterades så det är oklart om han är före eller efter).

Trans Am Bike Race 2019
Noterar att vi även har åtminstone en finsk deltagare i form av ( old school-hackern?) Jani Simula. Han är svenskarna mer eller mindre i hälarna.

Trans Am Bike Race 2019
Snart åtta timmar avverkade. Täten rör sig mot Monmouth, Oregon, där prognoserna talar om 25 grader, strålande sol och svag nordlig vind, dvs medvind. Låter som en bra inledning.

Tillbaka
Topp