Trans Am Bike Race 2019

Trans Am Bike Race 2019
Att Zeinab var blott 25 barr var otippat. Verkar jobba ströjobb på byggen, cykelbud osv. Berättade även att han sket ner sig efter ipwr. Tar hårt på kropp och psyke att cykla sådär länge och väl tydligen.

Trans Am Bike Race 2019
NickPick sa:
Att Zeinab var blott 25 barr var otippat. Verkar jobba ströjobb på byggen, cykelbud osv. Berättade även att han sket ner sig efter ipwr. Tar hårt på kropp och psyke att cykla sådär länge och väl tydligen.

Kul information. Det finns mängder i den åldern som har lagt upp vardagen så för att kunna leva sitt liv till tvåhundra procent. Hoppas kan vi att det blir fler med samma intresse, passion, som han har.

Trans Am Bike Race 2019
Redan rejält utspritt startfält där täten hunnit 170 miles medan sista person hunnit 40 miles (oräknad en person som inte rört sig alls enligt trackingen).

Trans Am Bike Race 2019
gabbeon sa:
Cyklot B sa:
Hur är det nu med reglerna? Är det så att man hamnar i en särskild kategori om man cyklar i par? Det blir ju en avsevärd skillnad mot att dra helt ensam hela vägen, som väl de flesta gör som tävlar.

Skönt att höra att Martin inte blivit akterseglad i verkligheten, utan det bara är så att hans prick fastnat.

Japp, egen klass. Skulle ena falla ifrån får den andra köra på, men får en asterix i resultatlistan.

Om man tittat på föregående års resultatlistor så har inga par någon riktigt bra sluttid. Lite märkligt med tanke på att det borde vara att en fördel att hjälpas åt med dragningarna.
Snabbaste par hittills var segrarna 2017. De hade en tid på strax över 24 dygn.

Trans Am Bike Race 2019
Vi bor på McKenzie Orchards Bed and Breakfast Inn, https://goo.gl/maps/UmFdMP2wKPbRHzbX6

Lite dyrt, men fint. Förra årets vinnare bodde visst här. Vi är två timmar före. Medvind...

Men vi har tagit det väldigt lugnt. Ett stort gäng stack i början men vi släppte efter tio minuter. Vi har fokuserat på att inte gå på rött och haft det riktigt kul. Superfina vägar.

Trans Am Bike Race 2019
Eller ja vi har inte varit i närheten av att gå på rött. Känns som att vi haft stor nytta av att vara två trots motvinden. Vi har blivit passerade ganska många gånger av folk som sett krokiga ut medan vi har chillat. Nu har jag nog jinxat det här. Men känslan är toppen!

https://strava.app.link/E0Jj7DOVcX

Trans Am Bike Race 2019
Jo, då var vi framme för dagen. En chill sådan. Vi har sett sjölejon och en hel del tokhets. Nu har vi duschat, tvättat, rakat och ätit middag. Blir en ordentlig sovstund, så förhoppningsvis är vi glada i morgon också.

Trans Am Bike Race 2019
Jättekul! Tror starkt på mhenry och kollegan. Det enda jag vill gardera och hoppas på är att det är kollegan som håller reda på lösa viktiga saker som går att tappa eller glömma. Fysiskt och psykiskt måste Martin vara drömkanditaten för den som orkar matcha. Kämpa grabbar!

Trans Am Bike Race 2019
Jäklar vad jag skulle vilja vara där, på cykeln. Killarnas rapporter är perfekt levandegörning. Kommer de att fortsätta
levereras? Tror det. Deras fysiska styrkor och förnufter mitt i alla påfrestningar ger förutsättningarna för det.

mhenry skrev att de hade blivit omcyklade av folk som sett krokiga ut... vad bakvänt.

Trans Am Bike Race 2019
Zeinab trummar på och har kommit 300 miles. Han har ett försprång på drygt fyra mil till efterföljande Augutis och Ligt. Di Felice ligger fyra men verkar ha nattvila. Verkar vara ganska stor skillnad hur lång förstadag deltagarna kör rent tidsmässigt.

Trans Am Bike Race 2019
Loppets äldste deltagare 78-åriga Thomas Camero förefaller ha tagit nattvila efter 65 miles. Känns som att det kommer att ta en stund om han ska komma i mål.

Trans Am Bike Race 2019
Är tydligen ett antal cyklister som missat detta avtag till höger efter 273 miles och fortsatt RF istället för att åka en mindre parallellväg en halvmil.
Capture.PNG

Trans Am Bike Race 2019
Ser på Trackleaders att man kör den alternativa rutten mellan McKenzie River och Sisters.
Förmodligen för att det är så mycket snö där uppe på McKenzie Pass som man inte hunnit röja undan.
Lite synd kan jag tycka eftersom man missar den fantastiska klättringen upp till lavafälten uppe på passet. Den smala snirkliga vägen är avstängd för biltrafik och det var väldigt många cyklister när jag cyklade där förra året som tog dagturer upp till passet.

F1A3EAB9-EE3B-4D1C-B3DD-895FBFE8F8E1.jpeg

Lavafält med Three Sisters i bakgrunden.

Trans Am Bike Race 2019
Roligt och spännande! Att köra så pass förståndigt redan i början är imponernade, fortsätt så.
Den här tråden borde ligga nålad på förstasidan.

Trans Am Bike Race 2019
Skulle gissa att mhenry och kri inte tar någon längre sovmorgon med tanke på att de tog nattstopp rätt tidigt. Om de startar som första etappen är det klockan två som gäller.

Trans Am Bike Race 2019
Klockan är efter ett på natten lokal tid men Zeinab bara tuggar på. Han har passerat Redmond efter ca 350 miles och nästa möjliga stopp för nattvila verkar vara Prineville om ca 3 mil. Stannar han inte där får han nog trampa genom natten eller sova ute för sen verkar det aningen glest med "civiliserade boenden".

Trans Am Bike Race 2019
Det är väl en rimlig gissning att några har ambitionen att pressa på ganska hårt så att vi ser folk i mer eller mindre dygndrift, åtminstone i början, är väl som väntat.

Trans Am Bike Race 2019
@Martin och @Kristian
Hur mycket känner ni av tidsomställningen ?
Har jobbat en del i us och tycker att det kan vara jobbigt att ställa om både väster och öster ut .
Kombinerat med att cykla 30 mil om dagen så hade jag nog redan vikit mig .

Kör hårt ....

M

Trans Am Bike Race 2019
Hm, nog för att gossarna är raska, men jag tror nog inte de ska lida alltför mkt av tidsomställningseffekt under sin resa österut. ;-)

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Zeinab är sedan en halvtimme tillbaka stillastående vid ett köpcentrum i Prineville, mitt emellan två hotell. Har svårt att tänka mig att köpcentrumet har öppet vid kvart i tre på natten så antingen är det lokaliseringsmiss och han är på ngt av hotellen eller så är det paus utanför köpcentrumet.

Trans Am Bike Race 2019
Jag tycker det går ganska bra att snabbt anpassa sig vid resa västerut. Det är värre österut för min del. Sedan ska det väl ändå mest cyklas, så spelar kanske inte så stor roll när på dygnet det sker.

Trans Am Bike Race 2019
Är några cyklister som fortfarande inte gått in för första nattvila vad jag kan se eller så har de haft extremt korta sådana. Detta gäller t.ex. de som ligger på plats 3-6 just nu. Funderar lite på om det är optimalt att starta med ett "extrahårt" dygn för att sedan svänga in mot någon slags cykliskt schema med lite längre nattvila eller om det är bättre att försöka hitta rätt mix av cykling-vila direkt. Känns som svenskarna gått på det senare spåret, vilket jag spontant skulle gissa vore bättre på ett såpass långt lopp som detta handlar om.

Trans Am Bike Race 2019
Liten sammanställning av läget efter drygt 1 dygn (tid sedan senaste registrering inom parentes) :

372 - Zeinab (2.58)
331 - Botti (0.37)
330 - Carpenter (0.13)
329 - Oliva (0.19)
329 - Augutis (2.50)
321 - Trach (1.32)
310 - Wiecki (0.00)
306 - Tyndall (0.04)
304 - Di Felice (0.50)
298 - Ligt (4.36)
:
228 . mhenry&kri (10.24 resp. 0.21 - på gång igen efter vila) 34:e och 35:e plats

Trans Am Bike Race 2019
För Springfield varifrån svenskarna startar dagens etapp är prognosen för dagen, temperatur på 10 grader på morgonen som stiger upp till 24 på em och huvudsakligen soligt väder. Om man tittar för Sisters på andra sidan första toppen ser det rätt likartat ut. Vinden verkar ligga på NV och öka under dagen, vilket gör att det netto bör vara sida med på det avsnittet men med några bitar där det kan bli delvis mot.

Trans Am Bike Race 2019
Sover inte Zeinab på det där Best Western man kan hitta på kartan? Gäller att de har nattportier på hotellen när man dräller in sent...

Trans Am Bike Race 2019
Di Felice är efter drygt 6 timmars stopp igång igen sedan snart fem timmar tillbaka (han gav sig alltså iväg strax före tvårycket i natt lokal tid). Han är nu uppe på andra plats och har fem mil fram till Zeinab som nu varit stilla i knappt 4,5 timmar.

Trans Am Bike Race 2019
Tillbaka
Topp