Trans Am Bike Race 2019

Trans Am Bike Race 2019
@Startgas: Nej, han hade nog en nattvila första dygnet. Eller så var det en riktig brakmiddag som gjorde att han hade en lång period med stillastående:
Capture.PNG

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Galet vad Zeinab matar på. Ledningen är nu uppe i 87 miles. Härnäst har en liten backe på 11 km och runt 600 höjdmeter att klara av. Vit toppen finns det ett hotell. Undrar om det är målet för dagens etapp?

Edit:
Fel av mig. Är tydligen 16 miles från toppen, dit han snart nått, till Cambridge där det verkar finnas ett hotell. Dock kan väl incheckning, som antytts tidigare i tråden, vara ett problem vid fyrasnåret på morgonen.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
fasanen sa:
NickPick sa:
Nu vill jag se en skriftlig rapport på hur många som är veganer eller vegetarianer.

Hoppas det trummar på bra. Ett litet problem med tex ett knä kan bli ett stort problem över sisådär några hundra mil.

Zeinab verkar vara vegan, räcker det?

Han visste jag redan om, men jag har för övrigt dålig koll på resten av de snabba.
Fortfarande chockad att han bara är 25 år.

Trans Am Bike Race 2019
Ser ut att ligga en tennisbana modell äldre rakt över vägen från grabbarnas sovplats.
Tänker jag fel, eller vore några game tennis en bra uppvärmning inför dagen?
Heja heja boys!

Bilagor

• Tennis_Courts_in_Dayville,_Oregon_(37786094192).jpg
    Tennis_Courts_in_Dayville,_Oregon_(37786094192).jpg
    329.6 KB · Besök: 75
Trans Am Bike Race 2019
Är inkl. M&K fem stycken som verkar ha nattvila på ungefär samma ställe. Framåt är Stoker och Meszarosova i rörelse och 7-8 miles längre fram. Vi har fyra st stillastående mellan 476 och 479 miles och ytterligare tre rörelselösa vid 487-488 miles (M&K har hunnit 457 miles).

Trans Am Bike Race 2019
Inte för att starta en tråd i tråden men jag tänkte hinta om Bike Nonstop 2019 som startade 26 maj i Portland för att gå i mål i Washington DC i en betydligt nordligare rutt. 3400 miles. Där fajtas nu två av de snabbaste från tidigare TABR, en av dem förra årets snabbaste på två hjul Peter Andersen (segraren cyklade en velomobil).
http://trackleaders.com/bikenonstop19

Hur många såna här lopp kan arrangeras samtidigt på nästan samma plats, är det meteorologiska skäl till att båda går samma månad?

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Petert sa:
Inte för att starta en tråd i tråden men jag tänkte hinta om Bike Nonstop 2019 som startade 26 maj i Portland för att gå i mål i Washington DC i en betydligt nordligare rutt. 3400 miles. Där fajtas nu två av de snabbaste från tidigare TABR, en av dem förra årets snabbaste på två hjul Peter Anderson (segraren cyklade en velomobil).
http://trackleaders.com/bikenonstop19

Hur många såna här lopp kan arrangeras samtidigt på nästan samma plats, är det meteorologiska skäl till att båda går samma månad?
Och om en vecka startar RAAM som väl korsar TABRs rutt om jag minns rätt.

Låter som att väderbiten är en rimlig orsak till tidpunkt. Ev. i kombination med att det är ljust länge.

Trans Am Bike Race 2019
Botti och Di Felice har fortfarande nattvila i Baker City. Medan den senare av spårsändaren att döma sover på Oregon Trail Motel, så tycks den förre ha tagit nattkvarter under en bro i stadens stora park.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Lanterne rouge och ålderman i fältet, Thomas Camero, har nattvila efter att ha nått 121 miles. Med nuvarande ca 60 miles/dag skulle målgången bli framemot mitten på augusti. Coolt sätt att se landet i den åldern om han skulle lyckas ta sig till mål.

Han har kört två gånger tidigare, 116 resp. 97 dygn. Kanske putsar han sitt personbästa den här gången.

Trans Am Bike Race 2019
Gunnar O. sa:
GoranS sa:
Lanterne rouge och ålderman i fältet, Thomas Camero, har nattvila efter att ha nått 121 miles. Med nuvarande ca 60 miles/dag skulle målgången bli framemot mitten på augusti. Coolt sätt att se landet i den åldern om han skulle lyckas ta sig till mål.

Han har kört två gånger tidigare, 116 resp. 97 dygn. Kanske putsar han sitt personbästa den här gången.

Underbart. Kanske tre veckor snabbare i år?

Trans Am Bike Race 2019
Sådär, nu verkar det bli aktivitet på M&K´s transpondrar. Gissar att de börjar göra sig färdiga för avfärd.
Fortsätta att chilla även idag!

Trans Am Bike Race 2019
Finske Jani Simula är uppe på 8:e plats! Han hade en tidig natt och har redan varit igång 4 timmar, d.v.s. start för dagen vid ett-rycket.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Zeinab närmar sig 700 miles och Council, Idaho. Han rör sig just nu norrut och har en svag motvind. Temperatur 12 grader och klart väder. Temperaturen i Council kommer under dagen att gå upp till 27 grader. Vinden kommer att vrida över mot västlig och öka lite.

Trans Am Bike Race 2019
Just nu är M&K på plats 24&25. Ska vi gissa på ett nytt avancemang under dagen!? Min känsla är att de kört med betydligt större marginaler kapacitetsmässigt än många andra och vad det lider borde det betala sig.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Just nu är M&K på plats 24&25. Ska vi gissa på ett nytt avancemang under dagen!? Min känsla är att de kört med betydligt större marginaler kapacitetsmässigt än många andra och vad det lider borde det betala sig.

Samtidigt så borde de kanske placeringsmässigt jämföras mot de övriga som kör par, eftersom det är en separat tävlingsklass.

Trans Am Bike Race 2019
Ja, kollar man lite närmare på Martins strava-aktiviteter för de två första dagarna så verkar det onekligen som att de har mer i tanken. Smart, långsiktig strategi.

Trans Am Bike Race 2019
Inledningen på dagen för M&K verkar vara slakmota i drygt 6 mil med 350 höjdmeter och sen 500 höjdmeter på en och en halv mil upp till Dixie Pass på strax över 1600 möh.

Trans Am Bike Race 2019
Gunnar O. sa:
GoranS sa:

Samtidigt så borde de kanske placeringsmässigt jämföras mot de övriga som kör par, eftersom det är en separat tävlingsklass.
Förvisso. Trackleaders Leaderboard lämnar dock en del att önska vad gäller filtreringsmöjligheter (eller så är det skit bakom spakarna här), så jag är nog slö och fortsätter att jämföra dem med samtliga övriga deltagare.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Inledningen på dagen för M&K verkar vara slakmota i drygt 6 mil med 350 höjdmeter och sen 500 höjdmeter på en och en halv mil upp till Dixie Pass på strax över 1600 möh.

Ja det är tre pass som de ska över nu direkt innan de lämnar första bergskedjan (Cascades) bakom sig.

Trans Am Bike Race 2019
Hur länge ska Zeinab köra? Klockan är nu kvart över sex lokal tid och han har varit igång runt 23 timmar sedan första/förra långvilan.

Trans Am Bike Race 2019
Vi sov i Dayville i natt. På en veranda. Jag sov bra. Kristian mindre bra. Blir en liten kortare dag idag, troligtvis. Jag tappade ena pedalen i morse (Speedplay). Lätt fixat men lite oroande just då. Vi tar det fortsatt väldigt lugnt. Klättringarna var inga problem alls. Superfint!

Allt känns bra tycker jag. Kristian är lite tröttare än jag.

Min mobil tar inte laddning när den är påslagen. Därför har jag inte kunnat uppdatera.

Trans Am Bike Race 2019
Hoppas pedalen låter bli att trilskas framöver. Enbenstrampande till närmaste cykelaffär misstänker jag kan vara lite ansträngande. ;-)

Trans Am Bike Race 2019
Av de lite längre fram är det förutom ledaren bara Ligt som har någon längre paus. Han har å andra sidan varit stilla i över 9h och är nu passerade av M&K vilka snart avverkat 500 miles.

Trans Am Bike Race 2019
Fan vad härligt! Det ser fantastiskt ut. Missa inte att följa Randohenry på instagram.

Jag vet inte om Kri har nån insta eller FB, men med tanke på brillorna så skulle jag dö av förvåning om han inte har det. Uppdatera mig gärna.

Trans Am Bike Race 2019
bigmollo sa:
Fan vad härligt! Det ser fantastiskt ut. Missa inte att följa Randohenry på instagram.

Jag vet inte om Kri har nån insta eller FB, men med tanke på brillorna så skulle jag dö av förvåning om han inte har det. Uppdatera mig gärna.

Kri finns på insta under "catchy_handle".
Än så länge är det Martin som publicerat mest via instastories.

Trans Am Bike Race 2019
mhenry sa:
Min mobil tar inte laddning när den är påslagen. Därför har jag inte kunnat uppdatera.

Detta är en lysande produkt som jag använd för att rädda livet på en subwoofer (volympotten), en elgitarr (dito) och en iPhone (laddningsjacket).

Värt ett försök om ni hittar en duglig hardware store.

Bilagor

• F18C042F-69BA-4898-A45F-DE5F46B096A5.jpeg
    F18C042F-69BA-4898-A45F-DE5F46B096A5.jpeg
    192.9 KB · Besök: 89
Trans Am Bike Race 2019
desmo sa:
bigmollo sa:

Kri finns på insta under "catchy_handle".
Än så länge är det Martin som publicerat mest via instastories.

Tack! Det här kan ju bli grymt. 8 inlägg än så länge. Det känns som att vara med från början när bitcoin släpptes. Det här blir stort!

Trans Am Bike Race 2019
Simula, fortsatt på åttonde plats, närmar sig 600 miles. Han har fyra miles fram till Jackson och 15 miles till Oliva. Bakåt är det 17 miles till Morical.

Trans Am Bike Race 2019
Zeinab har varit stillastående i 4,5 timmar nu. Närmast är italienarna Botti och Di Felice som är drygt 70 miles. Hur nära kommer de innan australiern vaknar till liv?

Tillbaka
Topp