Trans Am Bike Race 2019

Trans Am Bike Race 2019
Cyklot B sa:
Det blev visst "bara" 180 miles under tisdagen, mot 225 de två föregående dagarna.
Hoppas att det bara är en tillfällig svacka och inte en trend.
(För egen del blev det 25 miles.)
RicraM sa:
Borde vara värt att stanna till i nån butik i Cambridge 64 km från Copperfield och försöka få tag på något mot krämpor i näsa och hals.
Grabbarna var in på ett apotek redan i Baker City.
Behöver ni toppa upp apoteksprodukter finns som sagt Lovelands General Store (45 N Superior Street opening hours 07-20) i Cambridge.
De verkar jobba med ett företag https://www.topcarebrand.com/ i sitt sortiment. De borde ha nödvändiga medikament.

Det ligger även en butik Gateway Store & Cafe https://www.facebook.com/GatewayStoreAndCafe/ ca 17 miles söderut. Vem vet de kanske har något nödvändigt. Brukar vara så att finns en butik i "ödemarken" så har det lite av varje. De har öppet 08-20 på onsdagar.

Hoppas att Kri snart mår bättre!

Trans Am Bike Race 2019
Wiecki, 35-åringen, har passerat Simula och White Bird, stod still i 30 minuter och trampade precis iväg. Nu väntar trevliga vad som verkar vara serpentiner (en bättre beskrivning, Gunnar?).

Trans Am Bike Race 2019
Första delstaten avklarad, nu väntar Idaho för M&K. Jippii.

När jag körde ifjol så kändes det som att inkörningsfasen var över när jag kom till delstatsgränsen. Man hade kommit in i bubblan som man skulle befinna sig i resten av loppet, ända in i mål. Första hundra milen körda.

Trans Am Bike Race 2019
700 miles avklarade för M&K!
Council precis passerat och nu färd mot nästa "storstad", New Meadows (population 513, elevation 1 179 möh) ca 25 miles norrut.
Heja, heja, heja!!

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Det verkar rulla på fint idag. De har kommit ifatt Tom Stoker, som startade före dem i morse, och har avverkat 80 miles fram till New Meadows lagom till lunch. Där finns inte Donken vad jag kan se, men väl A&W drive thru.

Efter 170 miles har de Grangeville, efter 200 Kooksia. Därefter följer en fin slakmota på 100 miles längs Lochsa River med fantastiska vyer. Kanske hinner de ända till Knife Edge Campground efter 230 miles – en vacker glänta bara vid floden.

Trans Am Bike Race 2019
Zeinab verkar ha stannat för ett längre (nu ca 2 timmar 45 minuter) stopp strax utanför Hamilton. Långlunch, mekanisk strul eller bara planerad vila?
Wiecki på andra plats tuggar på och knappar in i stadig takt. Nu "endast" 132 miles bakom.
Vår finske vän Simula ångar fortfarande på i rask takt och ligger på en tredje plats, ca 22 miles bakom Wiecki.

När det kommer till damklassen är det fortfarande Meszarosova som är i ledning, med för tillfället 74 miles ner till tvåan Ziel.
De båda ligger för övrigt på plats 13 och 24 i totalen. M&K för närvarande på en 19:e och 20:e plats.

Trans Am Bike Race 2019
Nu går M&K mot tiden då jag hade det som svårast mentalt under loppet. Kroppen börjar bli trött av all klättring och trots att du tagit dig 100 mil så är den inte ens en sjättedel(!) gjort av loppet. Det tyckte jag var svårsmält och fick tvinga bort tankarna. Det är stor skillnad mot TCR, har du gjort 100 mil så är du en fjärdedel in och kan känna att du tagit dig en bra bit.

Imorgon blir det Lolo Pass med 15 mil motlut utan några som helst möjligheter för vatten och mat, jag höll på att svimma av vätskebrist på den sträckan då vi hade 30+ grader. Jag blev tvungen att vinka in bilar och tigga till mig vatten. Sen var det grymt jobbigt mentalt att det känns knappt som motlut, men det är så jäkla segt att trampa. Det ser dock ut som de får svalt väder med lite duggregn, vilket är perfekt för den sträckan.

Hejja M&K, kör stabilt och gör smarta beslut, precis som ni gjort hittils!!

Trans Am Bike Race 2019
Förövrigt har jag fått reda på varför kartorna på Trackleaders är bedrövligt dåliga i år och inte har StreetView inbyggt längre, det är så enkelt att Google har börjat ta rejält betalt för att ha detaljerad karta och streetview-funktionen.

Trans Am Bike Race 2019
Härligt kämpat grabbar!
Som antonlindb skrev, glöm inte hur svårt det är att få tag på mat och vatten upp till Lolo imorgon.

Hoppas ni får en god natts sömn.
Keep on fighting!

Trans Am Bike Race 2019
M&K är uppe på 15:e plats (om de hade kört i soloklassen) och har 36 km kvar till dusch och säng i Lowell. De har då cyklat nästan 137 mil.
Ni cyklar så bra! Skönt att det har gått bättre idag. Är det pga vatten i näsan eller något kri har köpt mot torra slemhinnor?

Trans Am Bike Race 2019
Finländaren Simula ligger på sjätte plats. Han hade ett kortare stopp för några timmar sedan.

Tvåan och trean Wiecki respektive Carpenter stod båda still i Lolo nyss. Wiecki tyckte att det räckte med 20 minuter medan Carpenter sannolikt har tagit in på Travelers Rest. De har Lolopasset inte så långt bakom sig.

Brittiskan Lea Meszarosova och amerikanen Tom Wick har stannat till på samma Three Rivers Motel som M&K ska sova på om en dryg timme.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Nu tror jag att M&K har stannat för natten.

172EB43C-B27F-48D9-A94A-B21C2C4B9868.png

Trans Am Bike Race 2019
Zeinab rullar vidare och, behöver nog inte sova än på ett tag. Wiecki sover sedan 3,5 timmar, Simula snart förbi och därmed på andra plats men det var länge sedan han hade en längre paus. Simula har 29 mil och några timmars sömn upp till Zeinab.

Trans Am Bike Race 2019
Ganska precis klockan tre – 06.00 lokal tid – gav sig grabbarna av från motellet uppför slakmotan mot Lolo, Montana.
Lea Meszarosova var som vanligt mer morgonpigg och gav sig av från motellet Wilderness Inn precis tvärs över floden Lochsa ett par tre timmar tidigare och har därför ett försprång på 45 miles eller 7 mil. Tidigare dagar har Martin och Kristian kunnat knappa in under dagen och hitta nattkvarter jämsides till slut.

Dagen bjuder på lätta nordliga vindar och risk för regn framåt eftermiddag eller kväll.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Alldeles nyss gav sig Simula iväg efter knappt fyra timmars stopp och då är de fem första på väg igen. Fyran Morican är bara några kilometer framför finnen.

M&K ligger stabilt på plats 14 /15 i listan. (Fast de alltså deltar i tvåmannaklassen.)

De tycker nog att vädret är skönare än det var igår. Intressant att se hur lång dagens etapp blir för dem.

Trans Am Bike Race 2019
Just nu passerar Abdullah gränsen mellan Montana och Wyoming och trampar in i Yellowstone nationalpark med nästan 200 miles till godo på näste man.

Samtidigt har våra grabbar istället lämnat Idaho och passerat den lilla staden Lolo i Montana. De är nu bara 10 miles efter Meszarosova och Tom Wick som hon tydligen slagit följe med. Sedan är det rätt långt till nästa placering att plocka.

Trans Am Bike Race 2019
Fick precis tillbaka täckningen för första gången på länge. Lolo Pass was a breeze ☺️

Nu cyklar vi söderut. Kristian mår bra. Jag med!

Och tack för allt stöd!!!

Trans Am Bike Race 2019
fasanen sa:
Inte ska vi väl fira nationaldagen så hårt att den här tråden halkar av förstasidan?

M&K är just nu 13&14 i listan ??
Bra där! Mitt internetcyklande har tyvärr legat på is lite senaste dryga dygnet. Noterar dock att tråden levt rätt fint även utan min medverkan och trots M&Ks radiotystnad. Bra jobbat!

(Risk att jag kommer vara rätt tyst i tråden även resten av helgen.)

Trans Am Bike Race 2019
M&K har en bit kvar till Jackson, hur långt kan jag inte se i min mobilvy. De har precis passerat Meszarosova och Wick. Men Elson har kört om M&K! Ett ordentligt ryck av denne för att slippa åskstormen mhenry skrev om?

Zeinab igång sedan en dryg timme efter ca sex timmars vila, ovanligt lång för honom.

Wiecki och Muraci ha varit stilla ett tag.

Simula, Jackson och Botti rullar nu in i Dillon och stannar troligen där för att sova. Carpenter har snart tillbringat fem timmar där nu.

Felice är snart där han också.

Trans Am Bike Race 2019
Jackson ser ut som en skön liten vilda västern ort. Verkar finnas en liten matbutik och något slags övernattningsställe. Det värsta vädret verkar ligga nordost.

Skarmavbild2019-06-07kl.07.23.26.png

Aktuell radar. Jackson är lite sydväst om Butte:

Skarmavbild2019-06-07kl.07.27.16.png

Tillbaka
Topp