Trans Am Bike Race 2019

Trans Am Bike Race 2019
Undrar om de börjar gå inför nattvila även bakom Di Felice. Läget kust nu är (namn, sträcka, tid sedan senaste rörelse enl trackern):

Di Felice   3995   4.15
Jackson     3970   0.36
Elson       3968   0.46
Oliva       3956   0.12
Botta       3955   0.25
M&K         3952   0.15

Trans Am Bike Race 2019
Spacekitty sa:
NickPick sa:
Di Felice verkar säga att finnen är out of the race.

Det låter väl rimligt. Hade Jani velat, så hade han sett till att någon skickade en fungerande Spot till någon lämplig plats längs vägen, han har haft gott om tid på sig.

Ser man om de inte funkar på nåt mer sätt än via trackingen? I så fall kan det ju vara så att han inte vet...

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Jag tror det när han officiellt står som Scratched i listan. Om han brutit har han ju rimligen haft rätt gott om tid att meddela detta men inte gjort det.

Trans Am Bike Race 2019
GustafH sa:
Spacekitty sa:
NickPick sa:

Det låter väl rimligt. Hade Jani velat, så hade han sett till att någon skickade en fungerande Spot till någon lämplig plats längs vägen, han har haft gott om tid på sig.

Ser man om de inte funkar på nåt mer sätt än via trackingen? I så fall kan det ju vara så att han inte vet...

Du tänker att han är den enda tävlande som inte håller koll på sin egen och sina motståndares positioner? Tillåt mig tvivla.

Trans Am Bike Race 2019
Spacekitty sa:
GustafH sa:
Spacekitty sa:
NickPick sa:

Du tänker att han är den enda tävlande som inte håller koll på sin egen och sina motståndares positioner? Tillåt mig tvivla.
+1 (möjligen med undantag av Camero som inte verkar ta tävlingsmomentet så hårt)

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Spacekitty sa:
GustafH sa:
Spacekitty sa:
NickPick sa:

Jag säger bara att det inte är omöjligt. Att en ultracyklist skulle vara något excentrisk skulle inte förvåna mig det minsta. ;)

Trans Am Bike Race 2019
solstina sa:
Morical är i mål nu.
Precis landat efter långflyg (utan wifi!). Det första jag uppdaterar mig på är hur långt prickarna kommit. Hmmm...
Första steget ner i dot-watching-missbruket ... Se bara till att inte gå ner dig så djupt att du försakar cyklandet under TCR för att istället titta på prickar.

Trans Am Bike Race 2019
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om en ultracyklare som utesluts pga teknikstrul fortsätter till mål utom tävlan i alla fall. Känns som det är mer pannben och beslutsamhet som styr än ära och berömmelse.

Trans Am Bike Race 2019
Går kanske inte att jämföra med Simula "Ghost mode" men har de inte vart ovanligt många cyklister som har haft små strul med trackers i detta race.

Trans Am Bike Race 2019
Oooh sa:
NickPick sa:

Di Felice är väl cyklisten på tredje plats?
Borde inte ett sånt uttalande komma från tävlingsledningen

Det finns ju en möjlighet att finnen gör en "Stålfarfar" utom tävlan och blir mer ihågkommen än de flesta övriga. Det är väl tveklöst så att han cyklat hela vägen?

Trans Am Bike Race 2019
Kan ju vara så att italienaren snackat med finnen och denne sagt att han brutit. Känns mindre troligt att italienaren på eget bevåg ”diskat” finnen.

Trans Am Bike Race 2019
Det står i reglerna att GPS och tracking är nödvändiga för tävlingen:
Nathan sa:
GPS navigators are all but essential, none of the competitive racers go without them and the GPX ROUTE IS THE GOSPEL. SPOT GPS trackers are required for racing. Final rankings will be based on SPOT tracking data.
https://transambikerace.com/rules/

Nu står det förstås inget om vems ansvar det är att se till att trackern fungerar och vad som händer om en tävlande får en defekt tracker tilldelad, men det grundläggande är ju att det inte går att avgöra var och hur den tävlande tagit sig fram om det nödvändiga spåret inte finns. Det skulle ju kunna vara så att någon medan trackern inte givit något spår har klivit på en buss och sovit sig fram några hundra miles.

Nu vet jag förstås inte i detalj vad det betyder att den slutgiltiga rankningen baseras på GPS-spåret (och inte t.ex. ankomsttid), men finns inget sådant så bör ingen placering alls kunna tilldelas.
Di Felices påstående att Simula skulle vara ute ur tävlingen kan vara grundat i detaljkännedom om reglerna.

Trans Am Bike Race 2019
En dryg VR kvar för M&K (jag antar att M är med K även om trackern släpar) och banans sista bergspass avklarat. Nu är det "bara" in i kaklet, HEJA!

Trans Am Bike Race 2019
Jag misstänker att det teoretiskt sett skulle vara ok att köra utan GPS så länge man följer rutten och har en fungerande tracking. Däremot skulle nog inte ens jag som hittills bedrivit mitt cyklande utan GPS ge mig på TABR eller liknande lopp utan oavsett om det är ett krav eller ej.

Trans Am Bike Race 2019
Heja.

KS and MH just came through Charlottesville after stopping west of town to eat at the gas station on Ivy Road and the 250 Bypass...
they are planning to go through straight to Yorktown.
For a while, MO’s tracker was stopped before the climb up to Monticello. I was going to drive up there, but no need as his tracker is moving again.

90442C3F-E47E-48DC-B82D-5EF74113F482.jpeg

Trans Am Bike Race 2019
Gunnar O. sa:
Heja.

KS and MH just came through Charlottesville after stopping west of town to eat at the gas station on Ivy Road and the 250 Bypass...
they are planning to go through straight to Yorktown.
For a while, MO’s tracker was stopped before the climb up to Monticello. I was going to drive up there, but no need as his tracker is moving again.

Härlig läsning! Kör på de sist milen nu.

Trans Am Bike Race 2019
Just nu har loppet pågått 20.03.25. M&K har 150 miles kvar. Zeinab och Morical tog från den punkten 10-11 timmar på sig till mål vilket innebär att man kanske kan tänka sig en tid på 20.14-20.15 på svenskarna, dvs målgång vid fyra-fem i morgon bitti svensk tid.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Just nu har loppet pågått 20.03.25. M&K har 150 miles kvar. Zeinab och Morical tog från den punkten 10-11 timmar på sig till mål vilket innebär att man kanske kan tänka sig en tid på 20.14-20.15 på svenskarna, dvs målgång vid fyra-fem i morgon bitti svensk tid.

Kämpa hjältar!

Trans Am Bike Race 2019
SÅ-FRUKTANSVÄRT-IMPONERAD-AV-VÅRA-SVENSKA-RANDOHJÄLTAR!
(ja, ibland är det ok att använda caps lock....:))

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Jani "Spökfinnen" Simula har nu kommit fram till monumentet i Yorktown som tredje tävlande. Frågan är då bara om hans lopp är giltigt eller inte.

Senast ändrad:
Trans Am Bike Race 2019
Cyklot B sa:
Jani "Spökfinnen" Simula har nu kommit fram till monumentet i Yorktown som tredje tävlande. Frågan är då bara om hans lopp är giltigt eller inte.

Bra koll!

Förmodligen värd en kraftig applåd (utgår från att han har följt reglerna på vägen). Intressant att se om det blir någon påföljd.,

Trans Am Bike Race 2019
Rullar på bra. Di Felice har bara 22 miles kvar. Jackson följer 20 miles bakom och därefter Elson med 10 miles lucka ytterligare. Italienarna har 25 miles upp till Elson och M&K 20 miles till i talienarna.

Ser ut som de platserna är rätt klara.

Trans Am Bike Race 2019
GoranS sa:
Rullar på bra. Di Felice har bara 22 miles kvar. Jackson följer 20 miles bakom och därefter Elson med 10 miles lucka ytterligare. Italienarna har 25 miles upp till Elson och M&K 20 miles till i talienarna.

Ser ut som de platserna är rätt klara.

Det vill säga alldeles under 100 miles för M&K. Otroligt, snart har de cyklat klart! Heja!!!

Trans Am Bike Race 2019
Martin och Kristian har just rullat in i Ashland utanför Richmond, och som alla andra blivit överfallna av den galne groupien där som bjuder på smörgåsar med jordnötssmör och kylda drycker.

Skarmavbild2019-06-22kl.22.36.30.jpg

Trans Am Bike Race 2019
Jag läser på FB att Omar DF är lite (inte så lite) upprörd över att finnen helt plötsligt dök upp i mål. "i Race only against human who did the race respecting the same rules. Not interested in ghosts or similar one"

Tillbaka
Topp