Jag klarade mig finfint på ett par skor (FiveTen Karver), kände aldrig nåt behov av att ha med fler par. Ett par extra ben hade varit klart bättre.
Jag skulle säga att ett bra tips är att försöka komma med i sovmorgon-gruppen (dvs andra upliftomgången). Då har man lite mer tid på mornarna. Vet dock inte hur realistiskt det är i och med alla proffs som är med, vi slank med i den med en hårsmån för två år sen. Vilka som är med i den baserade sig för två år sen på hur lång tid man tog på sig totalt för att ta sig till lägret första dagen, tror det är samma sak i år. Kan i och för sig vara rätt individuellt om det är en fördel, är man morgonmänniska kanske första omgången är bättre.
Såhär såg min rutin ut när vi kom tillbaka till lägret:
Lämna in cykeln hos meken för översyn. Berätta för honom om något verkar knasigt. Lämna in timingchip. Ligg ner, drick en öl och en sportdrycksflaska med två resorb-tabletter, njut av att inte behöva trampa på ett tag. Duscha. Häng upp kläder på tork. Slappa. Kolla läget med din cykel hos meken. Ta ner kläder från tork. Ät mat. Koma. Sov. Vakna. På med cykelkläder, extratröja, fleece, regnjacka och mössa för att hålla värmen. Frukost. Hämta lunch och timingchip. Av med extratröja och fleece. Packa in i uplift. Sitt i bilen och njut av att inte behöva cykla upp för backen ni åker uppför. Trampa. Repetera.
Prylar att ta med som inte är uppenbara:
* En tunn lätt mössa (att ha på morgonen och i upliften på väg upp på mornarna, det är kallt då).
* Två rör med resorb, vätskeersättning eller liknande (inte som del av obligatoriska första-hjälpen-kitet utan för återhämtning på kvällen).
* En vanlig vattenflaska (så man kan sörpla vatten eller liknande på kvällen och få i sig sina resorb utan att behöva lägga dem i camelbaken).
* Nån sorts energikakor eller liknande att ha som komplettering under dagen och att peta i sig innan middagen på kvällen.
* Extra handskar (alternera under veckan, händerna tar en del stryk).
* Smalbensskydd om du vill slippa se ut såhär:
Lycka till! Tror det kommer att gå hur bra som helst.